Tekken - Vanlig gamepad eller Arcademaskin?

Jeg har aldri spilt noen slags form for Tekken tournys, unntatt med venner og da spiller vi med helt vanlige ps gamepads(veit ikke om det er rette ordet for det), og da lurte jeg på om dere spiller tekken på arcade maskiner når dere har tournaments? Har vel tenkt på å melde meg på et tourny, men jeg har ingen erfaring med arcade maskiner, bortsett fra med Street Fighter II.

- Magnataur

MadCow

Lokal moderator
Tror du skal lete lenge etter en tekken-turnering der du ikke kan bruke vanlig ps2 pad. Det kommer i alle fall ikke til å skje i Norge, fordi de aller fleste spiller med pad.

I noen utenlandske turneringer vet jeg at de forbyr "hotkeys", dvs at en knapp fungerer som at du trykker to stk samtidig. Da kan det kanskje være litt vanskelig å spille med pad.

Det er bare å melde seg på neste tourney, alltid mye moro :)

EagleJin

Bear Necessity
Mange fightingspill krever hurtighet og høy presisjon og kontroll. Med en sticke har du muligheten til å nå kravene noen hakk lettere enn med pad.

F.eks. VF. Et av de absolutt, om ikke DET, beste innen fightingspill krever maks presisjon, maks hurtighet på commands. Plasseringen av stickas knapper og styrespak gir brukeren såpass mye bevegelsesfrihet slik at spilleren samkjøres med spillet. Jeg sier ikke at det er umulig å spille basics med pad, men de aller fleste som spiller VF benytter seg av en sticke for nevnt grunn.

Pad suger balle til forskjell til en skikkelig stikke, spiller man endel slåssespill er en stikke rett og slett et must. Da har man ikke lenger en grunn til å slenge stikka i veggen for hver gang man taper heller, for da er det din egen skyld at du taper rett og slett. :p