[Multi] Telltale - Tråden for vandrende vandøde og fabler

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1
Siden the Walking Dead straks får sin etterlengtede sesong 2 og The Wolf Among Us hadde en lovende debutepisode, så tenkte jeg at det kunne være på sin plass med en dedikert Telltale-tråd? Det blir nok mye diskusjon og skjermdumper av valg man har tatt, så da er det greit å ha en plass å samle alt.



Det er bekreftet gjennom Steam at første episode av sesong to blir sluppet 17 desember. Gleder meg vilt, men er usikker på hvilken plattform jeg skal spille på. Tanken var å kjøpe det til PS4, men i og med at alle mine valg fra sesong 1 blir overført, så ser det ut til å nok en gang bli Xbox 360. Er det en reell sjanse for at man kan få flyttet over valgene på tvers av plattformene? Kan ikke huske om de ble lastet opp til en Telltale-server, eller om alt var lokalt hos Microsoft. En potensiell løsning kan være at man manuelt legger inn valgene man tok, men det er ikke slik at jeg husker rubbel og bit fra forrige sesong.

Når det gjelder The Wolf Among Us, så synes jeg at episode 2 drøyer vel mye. Spillet har forøvrig blitt sluppet til IOS. Bra spill å teste på den nye padda di!
 
#2
Gleder meg vilt til Season Two av TWD. Sitter og promper meg gjennom Season One for andre gang, denne gangen på PC siden forrige gjennomspilling var på 360, og fordi jeg skal ha Season Two på PC så vil jeg også, som Jæveltango nevner, ha mine valg fra Season One overført til Season Two. Ja, også har jeg heller ikke spilt 400 Days enda, må spille gjennom det først før jeg copper Season Two.

e: skirfevefeikl
 
#6
Herregud så pinlig av meg. *retterpådetnå*
 
#9
Breaking Bad - A Telltale Game Series plz. Det hadde vært fett, det! :D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Game of Thrones, hva? Er det en trailer? Jeg ser ikke helt hvordan deres vanlige grafikkstil vil fungere med settingen. Trenger også pupper. Og interaktive sexscener.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Game of Thrones ble lekka for noen uker siden.

Starta på Ulven fredag og det er helt ålreit. Settingen er litt søkt og jeg føler meg ikke voldsomt engasjert ennå, men det tar seg nok opp.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#16
Da har jeg spilt gjennom episoden. Her er mine valg. Fulgte stort sett den gemene hop, men spriket veldig på det nest siste valget. Ellers er det gøy å se hvor fullstendig splittet folket er på det siste valget :laugh:
Spilte det på Xbox 360, siden det er der jeg har spilt gjennom sesong én og tillegget '400 Days'. Spillet laster inn valgene dine fra savefilen som ligger på maskina. Om den ikke finner noe, så genererer den tilfeldige valg for deg.

Alt i alt en svært kompetent sesongåpner. Det nye rollegalleriet virker dynamisk og interessant og du føler deg jævlig sårbar som Clementine. Noen av de scenene... :psyduck: Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg, og hvordan de fletter inn mine tidligere valg. Jeg la merke til at Sean Vanaman og Jake Rodkin ikke er nevnt i rulleteksten, så vi får håpe at de nye folka har peiling på hva de driver med. De fikk i hvert fall til første episode på en fin måte!
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#17
Sykt fet første episode!

Dette er det eneste spillet som noen gang har klart å få meg til å føle meg som en del av karaktergalleriet, og det eneste spillet som har gitt meg dårlig samvittighet over valga jeg har tatt. Dette er også det eneste spillet hvor det ikke går frem hvilket av valga som er bra og dårlige. De gangene du tror du har gjort et bra valg så ender du ofte opp med å bli rævkjørt. Jeg digger det, og hvis det fortsetter slik det gjorde denne episoden så blir dette nok et GOTY.

Jeg tok de samme valga som deg, bortsett fra det neste siste. Hvorfor folk er så splitta på det siste valget skjønner jeg ikke
han var jo helt klart blitt bitt!
Stakkars hunden. Jeg ville jo bare bli vennen hans :qq:
 
#19
Jeg jobber meg gjennom sesong 1 på nettbrettet før jeg setter i gang med sesong 2. Alt er ferdig lasta ned, skulle ønske jeg ikke trengte å sove...