TGS 07

#1
Sorry dersom det allerede finnes et emne om dette allerede.

Vel, Tokyo Game Show er nå igang, og som enhver spillentusiast så er dette stort! Endelig har avslører de mange bortgjemte detaljer for storspill som Metal Gear Solid 4, diverse Final Fantasy spill, Assasins Creed og mange andre store titler!



Noe jeg legger merke til er at det finnes en god del rollespill på vei til alle konsollene, mest overasket ble jeg da jeg leste om de tre nye Kingdom Hearts spillene som er på vei. Tenkte ikke engang på at det skulle komme en oppfølger til KH2, men her er det tre nye på vei. Nya, de er ikke akkurat oppfølgere, men som en del av Square-Enix fansen så bryr jeg meg ganske lite.

Hva er deres tanker om TGS så langt?

Edit: Lot merke til at jeg plasserte denne under feil tema, om en mod kan flytte på det så hadde det vært hyggelig :)
 
#3
For å være helt ærlig, jeg blir aldri lei det. Jeg ser frem til FF IV remake til DS. Hylla mi har en egen seksjon for SquareSoft/Square-Enig spill, mange av de samme titlene går igjen, men det er tross alt en samling
 
#5
Nei ikke vet jeg, har aldri fulgt noe særlig med på hva som er trendy og hva som ikke er.

Det er selvfølgelig mulig at spin-off spillene blir gode spill, men jeg har bare ikke helt troa på at brorparten blir det. Hvorfor ikke satse på å lage et skikkelig godt spill i stedet for tre middelmådige? Når man bygger på en allerede eksisterende, og populær spillserie, settes det forventninger til hvor bra spillene skal bli, og jeg synes bare det er synd å skuffe fans.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
SITAT(Tales @ 22.09.07, 23.19) 83042
Er det blitt en trend å mene at samtlige remake/spin-offs/sequels/prequels/porter er dårlige så fort de har blitt annonsert?
[/b]
Poenget er at det er unødvendig å lage så mange av dem. Jeg har seriøst ikke oversikt over alle de kommende småspillene, men jeg vet med sikkerthet at antallet FF-spill i hovedserien nå er i mindretall. Noen som husker 90-tallet? Da kom det et nytt FF-spill i hovedserien annenhvert år (noen ganger oftere), mens de lagde en spinofftittel nå og da. Nå er det motsatt.

Da de nå annonserte TRE Kingdom Heart-spill uten at noen av dem var Kingdom Hearts 3, kokte det over for meg. Jeg har nå offisiellt gitt opp Square-Enix.
 
#7
Greit, kan skjønne at enkelte heller vil ha hovedspill, som pleier å rocke hardt. Men det er veldig få spinoffs-spill som er dårlige. Greit, Dirge of Cerberus var middelmådig, Advent Children var omdiskutert og ... Mystic Quest var ræv. Ellers er samtlige spinoffs-spill gode. Final Fantasy Tactics-spillene er noe av det bedre man finner innen JRPG-taktikk, Revenant Wings har fått god omtale, Crisis Core har fått god omtale, Final Fantasy III-remaken fikk god omtale og personlig mener jeg at det er et av de virkelige må-ha-titlene til NDS og Final Fantasy Fables: Chocobo Tales fikk god omtale og personlig synes jeg det er et helt kurant minispill. Kingdom Hearts: Chains of Memories var også veldig greit, spesielt likte jeg kortspill-fightingsystemet, samtidig som det ga en forsmak på hva vi hadde i vente i KH2, historiemessig.

Og hovedspillene kommer fortsatt. Jo da, har tatt litt lenger tid mellom hvert hovedspill i det siste, men FFXIII skal komme ut i Japan i løpet av 2008, så da blir det 3 år siden FFXII ble lansert. Det er da ikke så gale når de lager en ny grafikkmotor, samt at spill stadig blir mer omfattende å lage og at de har en ny plattform å forholde seg til.