TGS 2006 - 22.-24.september

Kilik

Lokal moderator
Tokyo Game Show 2006 - 22.-24.september
Moroa starter natt til fredag, nærmere bestemt 03.00 norsk tid. Årets messe er rekordstor med rundt 600 spill.

Ser ut til at Gamespot vil ha god dekning i år med liveshows.
  • 27 spillbare PS3-spill inkludert Ridge Racer 7, Devil May Cry 4, Heavenly Sword, Gran Turismo og Resistance: Fall of Man.
  • Final Fantasy XIII, MGS4, Tekken 6 og Virtua Fighter 5 til PS3.
  • Resident Evil 5 (PS3/X360) er muligens til stede.
  • 20 X360-spill inkludert spillbart Lost Odyssey, Live Arcade-spill og trolig Lost Planet, Blue Dragon og Too Human.
  • 127 PC-spill bekreftet.
  • 33 PSP-spill inkludert MGS: Portable Ops.
  • 52 DS-spill og 5 third-party Wii-spill.
Blir nok PS3 sitt store show det her. Den har fått en del negativ presse i det siste og har mye å bevise nå like før lansering. Nintendo har som kjent allerede vist seg fram, mens MS sparer en del vestlige godbiter til X06 tre dager senere.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
127 PC-spill! trodde ikke japsene digget PC-spilling så mye jeg

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du har ikke fått med deg alle H-spillene som er PC-only, altså? :p

Neida, det er vel ikke så mange som blir gitt ut her på berget, men jeg ville bli overrasket om det ikke er ganske mange MMORPGs og slikt som er Japan-only.

Kilik

Lokal moderator
Arrangørene har satt opp en urangert liste over de beste spillene på messa:
SITAT
* Gran Turismo HD - Sony (PS3)
* The Eye of Judgment - Sony (PS3)
* Heavenly Sword - Sony (PS3)
* Blue Dragon - Microsoft (Xbox360)
* Lost Planet - Capcom (Xbox360)
* Elebits - Konami (Wii)
* Seiken Densetsu 4 (Dawn of Mana) - Square/Enix (PS2)
* Tales of Destiny - Namco/Bandai (PS2)
* Metal Gear Solid Portable Ops - Konami (PSP)
* Monster Hunter Portable 2nd - Capcom (PSP)
* Phoenix Wright - Capcom (NDS) [/b]
Gledelig at Blue Dragon og MGS: Portable Ops lever opp til forventningene.

1up-Show (mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/1upshow_tgs06_320x180.wmv) har en 30 minutters evaluering av hva som ble vist. Virker som PS3 endelig leverte varene og faktisk imponerte en del, mens X360 ikke maktet å overbevise. MS slår tilbake på X06 senere i uka...

Gamepro har kåret de 8 peneste spillene på messa hvor lanseringsspillet Ridge Racer 7 med sine stødige 60 fps og 1080p stakk av med seieren.

Lodin

Der Waaaah
Hva var det egentlig som gjorde GTHD til en vinner på messa? Det lille jeg så av det var ikke fantastisk mye bedre enn forrige E3 demo.
Kanskje det er fordi de har sagt de kanskje en gang i 2007 skal legge til bedre AI rutiner og ødeleggbare biler. :ermm:

Kilik

Lokal moderator
Det er GT4 i 1080p! At så og si ingen kan utnytte forbedringen virker å ha mindre betydning...
Nei, jeg skjønner heller ikke begeistringen. Online og ødeleggbare biler har jo konkurrentene allerede hatt i flere år.