Tha dilemma

#1
Så, jeg har akkurat fått en tilfredsstillende mendge penger satt over på kontoen, jeg er spillegal, jeg eier ei en PS2.

Så, i morgen kjøper jeg PStwo, singstarpakken. Men hvilke spill skal jeg kjøpe? Har foreløpig kun God of War i tankene, noen forslag?
 
#2
God Of War er et must ja...

Farenheit er helt konge på Pc vet ikke åssn det er på PS2 men det er nok rimelig fett på den også. Er et konge spill.

Det nye Hulken spillet har fått bra og ser rimelig kult ut.

Du liker Singstar? Har du Eyetoy? Nå er jo Kinetic eller hva det hetter kommet ut. Skal vist også være litt morro.

Spartan Warrior er vel kommet også nå...virker kult. Sjekk litt klipp osv på nettet...
 
#3
Når det kommer til Fahrenheit er kontrollen bedre på PS2 enn på PC, men det lider av noen få slowdowns avogtil. Det er jo ikke akkurat så farlig med ujevn framerate i denne typen spill.
 

oma

Village Drunk
#4
har du mulighet for mye VS så er tekken ett moro valg...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Om du liker sånn derre oldskool-skytespill bør du investere i Gradius V. Jeg plukket opp mitt eksemplar for 249 spenn, så du får god valuta for penga.
Om du har sans for tradisjonelle JRPGs vil jeg foreslå Shin Megami Tensei: Lucifer's Call. Fres rundt og samle demoner som du kan bruke i kamp.
Hømmm. Katamari Damacy er egentlig et must, men da må du nesten importere.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Jeg hadde oppe et lignende emne da jeg kjøpte meg PS2, og av spilla jeg fikk anbefalt eier jeg nå (og kan videreanbefale) følgende:

Ratchet & Clank-serien
Devil May Cry
Onimusha-serien
ICO
Rygar: The Legendary Adventure
Silent Hill 2

Alle disse (kanskje bortsett fra ICO og Oni3) kan skaffes billig brukt eller som Platinum.

Selv vil jeg anbefale Transformers, Disgaea, og Shadow Hearts: Covenant.

Tekken Tag vil jeg ikke anbefale hvis du har spilt noen 3D-fightere fra etter 2001. Det er drittregt i forhold til f.eks Soul Calibur 2. Jeg orka rett og slett ikke å spille det.
 
#7
MGS 2 og 3 (plukk meg deg MGS til PSX også vis du får sjangsen, det kan spilles på PS2)
 
#8
Jeg bør kanskje si hvilke sjangere jeg liker best.
Jeg har allerede to Xboxer og en GC. Så jeg har i hvert fall nok av FPS. Jeg er heller ikke av biltypen, men ser dere ikke har anbefalt noen spill der, så.
Er også av multiplayer typen, og siden PS2 ikke har de beste multiplayer spillene eller mulighetene (gidder ikke skaffe meg nett eller multitab - eller hva det nå enn het), så vil jeg gjerne ha det beste av singelplayerspill, men de bør ikke være veldig dype og kompliserte, med mindre de har en veldig god grunn til det (moa: liker ikke RGP's så mye).

Kort oppsummert, vil ha anbefalt gode actionspill og gode singelplayerspill generelt.

Har allerede notert meg:

- Ratchet & Clank-serien
- God of War
- Singstarserien
- kanskje Tekken 5 (overbevis meg)


Og ja, um, jeg liker ikke å bli skremt, så ingen horrorspill.



Edit: Takk for alle svar hittil. Viktig å få med seg at jeg verdsetter hjelp. :)
 
#9
Her er en liten liste over noen av spillene jeg ville ha anbefalt til deg.

- ICO (kan vaere veldig vanskelig aa faa tak i) (mitt favoritt spill paa PS2)

- Forbidden Siren (liker du grosser spill er dette absolutt et Must!)

- Onimusha spillene er ganske fine spill, ihvertfall 3ern.

- Shadow of Memories (veldig gammelt, og ikke saerlig langt, men om du finner det billig er dette et kjempebra kjopt for et adventure spill).

- SOS the Final Escape (raatten tittel, men et fantastisk bra adventure/survival spill, kan igjen vaere vanskelig aa finne i dag)

- Jak spillene er kjempekule platform spill.

- Dark Chronicles (JARPG hvis du liker slikt saa holder dette deg gaaende de neste 2-3 aarene.)


ellers er det mange andre tittler som andre folk allerede har anbefalt ser jeg som feks: God of War, MGS serien og Ratchet & Clank.

angaaende Tekken 5 saa maa jeg faktisk si at jeg selv var meget skeptisk etter Tekken 4 (som luktet gammel lutefisk!), men Tekken 5 er etter min mening nesten like bra som 3ern. Vil du ha et bra beatem Up paa PS2 gaar fu for enten Tekken 5 eller Virtual Fighter 4.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Bare kjøp Katamari Damacy, mann. Tror EU-release ikke er langt unna, men det er faktisk verdt det å kjøpe fra Dvdboxoffice (tror det koster under 200 nå) og en Swapmagic for å få spilt det. Tro meg. :tommelopp:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#11
Opprinnelig skrevet av ShoDan@01.10.2005, 15.16
- Onimusha spillene er ganske fine spill, ihvertfall 3ern.
265188​
Jeg vil også anbefale Onimusha: Warlords (altså det første spillet i serien), fordi det er et ukomplisert og morsomt spill du kan ha glede av å gjennomføre flere ganger. Det kan du sikkert få tak i ganske billig også.
 

oma

Village Drunk
#12
Devil may cry og ICO og Farenheit er ABSOLUTTE MUST!!!

tekken5 kan sikker noen andre enn meg gi bedre grunner til, men det er ett spill som du kan spille i evigheter sammen med andre, dette krever en god del timer i egentrening med en charater du vil bli god med og at de du spiller med og gjør det, og når du begynner å bli god, og får juggles til å sitte, så har du ett spill der det ikke går an å være feig i (derfor jeg begynte å spille det, for det går liksom ikke an å være feig i tekken) beste "party" spill jeg har spilt, + du kan vinne ting med å være ekstra god i det :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Du oma, jeg lurer på en ting... dette med Tekken. Om man vil være feig der, går det an?
 
#14
Det er litt subjektivt da, å være feig eller ei. Noen kan drive med kjipe taktikker som kan betraktes som feigt.

Men jeg personlig synes at man skal gjøre hva enn som skal til for å vinne. Ingenting som er feigt så lenge begge har mulighetene til å spille slik de selv vil. Med mindre man utnytter en nasty bug da..
 

oma

Village Drunk
#15
jaja, men det er ingen (eller hvertfall ikke mangen) teknikker som ikke kan bli straffet på ett eller annet vis, det er ett par char 3-4 som er helt jævlig å ta viss de spiller på en viss måte, men ingen er uovervinnelig...
 
#16
Jeg ser aldri ut til å bli lei GTA San Andreas. Om du har XBox versjonen er jo saken biff, men spillet er en del billigere på PS2.
Ellers er Ratchet And Clank steintøffe spill. Kommer visst ikke på noen flere akkurat nå. Skulle gjerne anbefalt deg Tekken 5, men jeg klarer ikke. Er fremdeles megabitter etter at min kopi ble stjålet.
 

oma

Village Drunk
#17
jack & dakster spillene fra nr 2. er helmax etter min mening...
 
#18
Ikke hør på Oma. Jak and Daxter, som det første spillet heter, eier noe jævlig. Det beste plattformspillet til PS2 ever. Prisen er også veldig hyggelig, koster rundt 199,- mange steder og er absolutt verdt alle pengene.

Hvis ikke så er det Sly serien som er morsom og genial på sin egen måte.


Vet det har fått mye pepper, men Killzone er faktisk rimelig kult, nå som det er i platinum versjon så er det i hvertfall en grunn til å se litt nærmere på det.



Håper dette hjalp litt :)
 

oma

Village Drunk
#19
Killzone holder til 1 gjennomspilling, og ikke med alle charactersene en gang...

har ei spilt J&D 1 foruten på demo, men jeg syns nå J&D 2, og 3 er vell vært å spille igjennom
 
#20
Hvorfor er det ikke noen som har foreslått noen Sport's spill, hvis du liker det da. Men da foreslår jeg Pro Evolution Soccer, NHL 2006, Tiger woods golf det er alltid morsomt. Håper du liker sportsspill da.