The Club

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg leste nettop en artikkel hos Team Xbox kalt Top 10 Next-Gen Sleepers, og kom over et spill ved navn The Club, angivelig vist på E3 i år. Dette var en tittel som må ha fløyet meg hus forbi. Jeg vet ikke med dere, men ut ifra det IGN har skrept sammen av info om spillet virker det egentlig ganske interessant. Diskutér gjerne, men det jeg egentlig er ute etter her er mer info! Finnes det in-game bilder av spillet? Videoer? Det ble tross alt vist spillbart på E3.

Lodin

Der Waaaah
Fra den rapporten til IGN virker det nå ikke som det ble vist fram mer enn en konsept-demo på E3 bak lukkede dører. Siden det ikke er sluppet noe mer enn litt skisser til offentlig bruk foreløpig er det ikke rart det er vanskelig å finne mer info om det.
Hørtes forøvrig ut som en ren action variant av Manhunt og det kan jo være artig.

SHDR

Gullmedlem
Edge hadde et par bilder av det for noen måneder siden, men de var på størrelse med frimerker og dermed ikke særlig lette å lese noe av. Stikkordene var kald lyssetting, hard normal-mapping og gråtoner. Ikke nødvendigvis kjedelig likevel. Kanskje det blir vel så fargerikt så fort blod og munningsild blandes inn.

Edge beskrev det som "the action genre taken to the racing track", hvilket jeg forstår som at det føles like intenst og hurtig som et racingspill, fordi man alltid er i bevegelse (man dør vel hvis man står stille, såvidt jeg husker) og alltid er engasjert i en skuddveskling. Cluet er vel komboer og våpenakrobatikk. Hvis det er gjort med like stor finesse som våre japanske venner hos for eksempel Capcom og Tecmo behandler nærkamp, kan det jo raskt være the shit.

Men så er det jo Bizarre Creations, da ... skaperen av tidenes nest kjedeligste racingspill, som presterte å ta all gleden ut av det å kjøre bil.

Novastrum

Feminist-elitist
Er det bare meg som er møkklei slik setting? Gamle slitte bakgårder, nedlagte fabrikker, havneområder. Stikkord: Mørke som Faen. Drit i dem. Gi meg heller villastrøk, sykehus, italiensk olivenfarm, gresk ferielandsby. Drap i natten hører 90-tallet til.

D

Doctor Downs

Gjest
Nah, kan godt være mørkt for meg, så lenge det er jordisk. Hater settinga i Prey, Doom 3 og (<strike>gips</strike> gisp) Metroid Prime. Hvis en mørk jordisk setting gjøres stemningsfull og skikkelig kan det bli bra.

Novastrum

Feminist-elitist
*Gips* indeed! BRENN!

Jordisk er som oftest best, ja. Det er sjeldent jeg liker et spill som kun befinner seg på Planet vargindaxx, evt. 243 Yungiva osv..
Så, Doom III kan jeg si meg enig i; generisk og kjedelig utseende på alt, men Prey og Metroid Prime eksellererer(*) når det kommer til level design.

D

Doctor Downs

Gjest
Ca. på rett spor. På én måte er det kanskje et noe konservativt syn jeg har. Jordisk design krever egentlig bare mye mindre fantasi, så jeg burde vel ønske at noen virkelig setter de små grå i sving og designer noe vi aldri har sett før, hverken på spill eller i virkeligheten (og som fungerer). Men inntil den dagen... Jordisk ftw.

D

Doctor Downs

Gjest
Får gi det en sjans. Pengesystemet i multiplayer virker jo som om det kan bli noe. Men for all del, jeg gledespisser ikke på gulvet før jeg har sett noe in-game.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det virker som om dere har misforstått noe fundamentalt her... Altså:

First rule of The Club is "you do NOT talk about The Club".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da går det vel an å slenge fram Eurogamer-omtalen også. Kan si det sånn at demoen gav lite mersmak, men det later til at mine mistanker om at det kom av dekontekstualisering var riktige. Jeg kommer sannsynligvis til å skaffe meg Klubben en gang i tida. ^_^

oma

Village Drunk
Jeg syns det gav mersmak på ett spill det ikke var. Når jeg hørte om klubben, og leste litt om det, så fikk jeg for meg at det var en dynamisk verden, ganske stor, med masser av mennesker og endesløse alternativer. Poenget med spillet var å drepe alle de andre 8 som var med i klubben for så å være last man standing. Men akk

Nabbe

Har fin hatt.
Yay. Du håpet på enda et faens spill som er så flott og åpent og fritt og piss meg i øret. Et spill blir ikke automatisk bedre bare fordi du kan velge sjæl. Burnout f.eks. Jeg kjøper heller Dominator på PS2 framfor å punge ut for det kukspillet Paradise viste seg å være.

The Club er knakende gøy. Sant, det er ensformig og lineært, og gud forby, du har menyer og sånn, men nå er det jo faktisk et high score-spill. Og jeg digger det.

Demoen ga absolutt mersmak.