The Elder Scrolls III: Morrowind

Aquila: Det må da være en dypere grunn til at du reagerte slik du gjorde da emnet var ny. :p

On-Topic: Har kun spillt Morrowind, så jeg kan ikke uttale meg om hva som er best mellom det og Oblivion. Ellers så synes jeg Morrowind er knall hittil. Bare irriterer meg at noen quester sørger for at du må gjette deg frem, rund i hele Morrowind. Derfor er det litt lite å gjøre nå, må lese faq, absolutt nødvendig, som det ikke burde være. :(

Selv er jeg ny i Morrowind, så hoved chr min er en Redguard, tror jeg valgte Lady som stjernetegn, og er foreløpig i lvl 3, eller var det 4? Må si at i begynnelsen visste jeg ikke hvor mye hvilket art og type fyr jeg laget hadde å si. Tror jeg begynte med å lage Dark-Elf. Da jeg slo vanlig med sverd, klartre jeg ikke å drepe noe i det heletatt. Etter å ha lest i manualen, fant jeg ut at Redguard er mye lettere for nybegynnere. De er kraftig, og beveger seg raskt. Samtidig synes jeg negere er kule. :)

Er kraftig imponert av deler av grafikken. Vannet og himmelen er det som imponerer mest. Alvorlig talt er spillet 3-6 år gammelt, og dette er noe av det beste vanneffekten jeg har sett. Og himmelen er den beste jeg har sett i et spill. Desverre er ikke animasjonene helt stas. Har de makk i reva? Ansiktet er heller ikke noe å skryte over.

Lyden er bob bob. Forventet litt mer. Bakgrunnsmusikken er fin, problemet er at den spilles om og om igjen. Og det er det samme på alle plasser. Dermed blir det lite variasjon. Og slå effekten håper jeg noen plug-ins kan fikse på, må få gjort det øyeblikkelig! Stemmene til npc-ene føles meget repeterende. Og irriterende er det hvis du har dårlig innflytelse på folk. Å høre folk si "Speak quickly or go away" og "Humph" flere ganger er til å gråte over. Kan de ikke bare holde kjeft, og kommentere først når jeg vil prate med dem!? Vel, hyggelig er det da hvis de liker deg da. "What have I done to get this honor" for eksempel. Vel staselig, men fortsatt artig.

Ellers liker jeg spillet ganske godt. Desverre er begynnelsen noenlunde pain. Men når man kommer inn i det meste er det en sann fryd, helt til det ikke er flere quester eller slikt, noe som jeg har lite tro på.

Forresten vet noen her om en god faq om spillet? Enda bedre om det er i norsk, siden dette spiller krever så mange ultra-sofistikerte ord.

D

Doctor Downs

Gjest
SITAT(Gekko @ 17.08.06, 23.24) 20145
Aquila: Det må da være en dypere grunn til at du reagerte slik du gjorde da emnet var ny. :p
[/b]
Nei, jeg syntes bare det virka som en ekstremt dårlig idé. Sånn det har utvikla seg nå er det jo ikke så ille. Jeg så for meg at Revan hadde tenkt å starte en ny save og fortelle oss om alt det interessante han gjorde på ferden. Høres ærlig talt ikke fryktelig morsom ut. Men igjen, dette er jo ikke verst.

Faen, lodin! Det der hjelpet meg mykket! Mange takk til deg.

Aquila: Litt overraskene i grunn at du syntes det. Selv hadde jeg tenkt å starte emne om det. Morrowind er et stort spill, mange plug-ins og er en klassiker. Jaja, godt at du innser det nu. :)

Edit: Glemte å takke Darkstorm. Unnskyld. :(

Saven min klikket i går, og jeg har funnet ut at jeg bruker litt for mange Plug-Ins. Jeg har og lastet ned begge tilleggspakkene, så de skal jeg vente litt med å installere.

Hjelp:

1. Ved å trykke ~ for man opp en vindu der man kan taste inn koder, for å få frem skikkelige kule ting, og det er masse koder! Problemet er at siden jeg sitter på en bærbar pc, må jeg trykke ctrl+alt+knapp med tre tegn, inkludert nevnte tegn.

2. Hadde vært fint om dere vet om en god plass med masse koder som gjerne også forklarer slik at det er forståelig hva det gjør.

3. Etter å ha lastet ned en mod, hvordan får man den til å funke. Selv trodde jeg måtte gå på data files, og loade det jeg hadde lastet ned, men det ser ikke ut til at det er slik det fungerer. Hvis det er slik det fungerer, er dere snill hvis dere forklarer grundig hva jeg må gjøre, for da må jeg ha tatt feil. Jeg lastet ned forresten en fil fra Gamespot som inneholdt rundt 300 ansikt og hår.

4. Finnes det noen virkelige gode TES Construction faq der ute?

På forhånd takk.

1. Skjønte ikke helt hva du mente. Du vil finne en annen måte å bruke consolen?

2. Morrowind Cheats. Du finner en console command liste der, med beskrivelser av kommandoene.

3. Fulgte det flere mapper ved navn Textures, Meshes etc med? Isåfall tar du alle Textures filene du fikk å plasserer dem i Textures mappen i Morrowind\Data Files. Altså, Meshes går i Meshes, Textures i Textures, Bookart i Bookart osv, you get the picture. Dog, jeg vil heller å anbefale å bruke Better Bodies 2.2. Den inneholder bedre kropper og ansikter + en installer. (Så slipper du å legge inn alle filene selv.)

4. Eneste jeg kommer på nå i farten er Construction Set Wikipedia, den er lagd for Oblivion, men kan like gjerne brukes for Morrowind. Begge Construction Set versjonene er rimelig like, med noen unntak. Ellers kan du bare spørre meg over PM.

Har nettop lastet ned "Better Heads" og vi ha det med. Hvordan? Når jeg dobbelklikker det, kommer det at man ikke kan åpne den! Det er en RAR-fil. Kan noen forklare meg grundig hva jeg skal gjøre?

Lodin

Der Waaaah
En mod som ikke bare gjør at man kan se hele Vvardenfell fra hvor som helst, men atpåtil gjør at spillet kjører bedre og mer stabilt. Husker ikke hva den heter i farta og den var bare i beta sist jeg titta pån så kanskje DS kunne være så snill og gi litt mer info?

Mer stabilt sier du. Hmmm, jeg opplever mange ganger at Morrowind krasjer. Kanskje en ide å bruke den modden. ;)