The Fall: Last Days of Gaia

Lodin

Der Waaaah
#1
Nylig fikk jeg tak i et lite tysk spill som er rimlig Falloutete. Man spiller en person som fiser rundt i ødemarka med makkerne sine og leiter etter banden som drepte familien hens. Man har inventory, stats og questlog så at dette er et RPG er det liten tvil om. Kampsystemet er ikke rent turnbased, men man kan pause eller skru ned hastigheten såpass at det blir likt nok. Det er ikke særlig pent, men kjører stabilt og som en rakker på de fleste maskiner.
Så til problemet, det er bare gitt ut i Tyskland så man kan ikke kjøpe det. Dukka opp i 2005 og planen var at også resten av Europa og USA skulle få det, men det skjedde aldri. Alikevel har ivrige fans oversatt hele greia til engelsk og de filene er lette nok å finne. Stemmene er riktignok fortsatt tyske, men har man sett litt Derrick overlever man. Selve spillet må man nok ut på nettet og søke etter, men her er det ikke mye hjelp jeg kan gi. Ligger ute i en eller annen form på de fleste torrentsider. ;)
Ihvertfall er det artig å sitte å pludre med i noen timer og klart et av de beste spilla jeg har sett fra "Øst-Europeiske" utviklere.

Noen bilder:




:v:

Hjemmesida