The Granstream Saga

#1
Det er mange år siden jeg rotet rundt i historien til "The Granstream Saga", men jeg husker det som en god tid. Såpass interessert i JRPG som jeg er var det en umåtelig fin opplevelse å reise til flere forskjellige verdener for å hindre at de sank i havet. Jeg husker også at dette spillet hadde en annen fin kvalitet, historien var ikke helt lett å forstå, det var mange faktorer som måtte tas med. Noe annet som var kjekt med dette spillet var at det var det første JRPG-spillet jeg hadde spilt der karakterene så ut til å være tredimensjonale. Jeg var vant med - fra spill som Suikoden - at karakterene var vandrende pappfigurer som kunne bli snudd i ulike vinkler. Dette gjorde "The Granstream Saga" til noe nytt og spennende. Men det var ikke bare grafikken som overrasket meg, kampsystemet der du faktisk så fiendene før de gikk til angrep gjorde også det hele spennende, ikke minst fordi du da hadde muligheten til å se det nye utstyret du nettopp hadde kjøpt.

Som i tråden for "Ark of Time" spør jeg også her om det er noen som deler mine følelser når det gjelder dette spillet.
 
#2
Har en demoversjon av det på en av mine ti tusen demoplater. Jeg brukte å spille det litt når jeg ikke hadde noe bedre å gjøre. Husker at det var litt morsomt å springe rundt å sloss mot vaktene på romskipet eller hva det nå enn var.

Ja, så var det jo den bossen jeg hele tiden sloss mot, et stort skjellethode, den var litt vanskelig, men morsom utfordring.