The Maw: ohm nom nom på Live Arcade

Lodin

Der Waaaah
Endelig dukka det opp et orginalt og relativt proft spill opp på Live Arcade igjen. Det siste på den fronten var vel... eh. Kommer faktisk ikke på sist 360 fikk noe slikt eksklusivt sist.
Uansett, I The Maw styrer man en liten alienkis som er blitt kidnappa av stygge robotfolk. Han blir bragt ombord på et skip og der treffer han en annen alien, den titulerte maw. Dette er i praksis en diger kjeft med et øye og det den gjør er å spise.
Som så ofte før kræsjer romskipet til robotene på en uoppdaget planet og haugevis av kidnappa romvesener slippes løs. Her starter spillet.

Som den lille blå kisen skal man lede Maw omkring på diverse brett, finne små yums som gjør ham større samt diverse dyr som gir ham midlertidige egenskaper. Det er en ganske standard 3D platformer hvor fokuset er på puzzles. "Hvor kan jeg finne yums eller nye dyr for å komme forbi den greia?" Man kan ikke dø og det passer bra. Humor har det også, stort sett i kuttescener når Maw treffer på noe nytt han vil spise.
Grafikken er enkel, men lekker og hadde gått greit i selv et fullprisa spill. Er ikke bare Bionic Commando Rearmed som greier det tydligvis.
Musikken er også koselig. Sånne greier man sitter å plystrer til etter 2 minutter på et nytt brett.

Greia koster de vanlige 800 poenga og det syns jeg er rimlig. Har vistnok og vunnet en pris på fjorårets PAX-messe om det har noe å si.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Leste Eurogamers omtale av det der (7/10 for den som lurer og er lat), ooog det blir nok kjøp her i gården ja. Har jeg endelig en skikkelig unnskyldning til å bruke altfor mye spenn på Xbox Live, sammen med Knothole Glade til Fable 2. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For lite variasjon i puzzles, unødvendig micromanagement av Magan og litt fjas med kamerakontrollen, for det meste. Konklusjonen var at selv om det var litt grums så var det ingen grunn til å stå over noe som ble beskrevet som en artig og unik opplevelse.

Lodin

Der Waaaah
Kan ikke si så mye om variasjonen siden jeg bare har tatt de tre første bretta. Derimot syns jeg ikke det er mye mas med Maw. Riktignok er han ikke alltid så rask når man roper på ham men ellers er det bare å slepe ham rundt etter halsbåndet og kaste Yums. Ropet er foresten det nye ZACKUU~.
Kameraet er heller ikke så ille. Høyre og venstre spinner det rundt mens opp og ned zoomer inn og ut. Bretta er ikke laga sånn at ting kan havne i veien. Mulig det endrer seg...
*lese anmeldelsen*

Lodin

Der Waaaah
Ok, som negativer kan det og legges til at det er ekstremt kort. Tar vel omtrent tre og en halv time å få med seg alt. Alikevel er ikke det så gærent med tanke på at det er proft produsert, omtrent som en Pixar film.
Noe annet som er likt med en Pixar film er at det vil få deg til å baaawe mannlige tårer på slutten. :gråte:
Årets beste nedlastbare spill. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det var temmelig tidlig å calle. Jeg testa demoen og gameplayet fenga meg null, så spillet må ha en god del mer å by på enn det jeg fikk inntrykk av der.

D

Deleted member 1518

Gjest
Møkk. Prøvde det hos en kamerat. Et lite pluss for anti-alias. 2/10

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Suppehuer og hengerumper. :argh:

Brotip: Stikk et lite stykke unna Magan og trykk X for årets beste lydeffekt. Maaa-awwww! ^^

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg testa demoen og gameplayet fenga meg null, så spillet må ha en god del mer å by på enn det jeg fikk inntrykk av der.
Dette var en slags oppfordring til de som liker spillet... Yeti, føl deg truffet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er et ganske chill plattformspill med god stemning og fin grafikk, og i tillegg må du bruke nøtta litt for å klare hvert brett. Er ikke så mye mer. Grei deal forøøøh ikke så mye penger.

D

Deleted member 1518

Gjest
deadline: 8 112 515
king: 3 091 650
evolved: 16 766 485
pacifism: 44 861 450
waves: 2 498 510
sequence: 28 963 350

Lodin

Der Waaaah
I dag dukka det opp mer MAA~WW~ i LA-sjappa gitt. Et nytt brett som heter Brute Force og foregår mellom level 2 og 3. Det er ganske digert og gir noen nye twister på gamle puzzles så det er vel verdt en nedlasting. Hvis man er en av de som vil ha mer Maw såklart.

Lodin

Der Waaaah
Der var det oppe på Steam og diverse andre nedlastingstjenester gitt. Til samma pris som på 360 må vite.
Sånn ellers slippes ekstrabrett nummer 2 på 360 denne uka. I dag eller imorra.