The Movies er GOLD

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Et lite tips: Vent til du har litt mer peiling før du poster dine epos på Intertron, folk liker deg bedre da.
Bare Shadar får slengt den magre ræva si på nett igjen skal dere få se på The Movies-faen, forresten.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okaaaay... så... han som gir fra seg pengene begynner å krangle fordi det ikke er nok penger...? Stemmer, helt logisk og fint og flott. Kjør på, og drit i det lille tipset jeg gav deg i går. :(

Okaaaay... så... han som gir fra seg pengene begynner å krangle fordi det ikke er nok penger...? Stemmer, helt logisk og fint og flott. Kjør på, og drit i det lille tipset jeg gav deg i går. :(
[/b]
det er ikke han som gir fra seg pengene som begynner å krangler... hvis du bruker øya, kan det hende du ser at det er morderen som blir sur...
edit:
det er bare forskjell på kamera vinklene...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis DU bruker øya, så ser du at mannen med hatten, etter å ha gitt fra seg pengene, I SAMME SCENE SOM HAN OVERLEVERER DEM, begynner å yppe med karen med solbriller.
Hei.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, du mislyktes.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du mangler øvelse. Det var hva jeg prøvde å hinte til litt tidligere her.
Mekk noen flere filmer, og vær litt mer kritisk ovenfor dem. Se hva som funker og hva som ikke gjør det.

En annen ting som er greit å huske på, er at vinkelen aldri skal skifte så mye at det er tvil om hvem som er hvem. Er det en dialog og du veksler mellom to personer, skal samme person stå på samme side i bildet hele tiden. Altså, kameraet skal ikke f.eks. plutselig stå på andre siden av personene. Akkurat som fotballkamp på tv, der bruker de jo kun kameraer på den ene siden av banen :)

Det med skiftende kameravinkler er noe som forekommer flere ganger siden The Movies er ganske begrenset. Noen ganger kan det være at scenen du vil bruke ikke utføres på samme sted på settet som tidligere, eller at den som f.eks skal yppe seg på noen, blir plassert stikk motsatt av posisjonen han var på tidligere. Om man ikke endrer posisjonene blir det fort offeret som ypper i stedet.

Klart, jeg så feilene i filmen, men allikevel er det ikke den simpleste sak for nirvana å få det helt korrekt med mindre han er veldig nøye og heller skifter til en scene hvor skuespillerene hadde stått på korrekt plass.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det skal ikke SÅ mye til for å se det. Jeg har mekka litt i The Movies selv, og jeg så det der med en gang.

Joda, lett nok å se det, og ganske lett å fikse problemet med bruk av en bedre scene også, men det virker ikke som nirvana er så utrolig inne i det at han skal ha det perfekt. Han ville ha scenen med ypping selv om han eventuelt kunne hatt en annen lignende scene hvor skuespillerene var plassert riktig. Hans valg, selv om kvaliteten måtte ofres for at han fikk scenen han ønsket å bruke.

Jeg ser at han vil bruke yppe-scenen, men jeg er enig i at det ble utført helt feil, for det var utrolig forvirrende.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, jeg har prøvd meg litt i dette spillet selv, men kun i kampananjen forløpig. Og det er der jeg sliter litt, siden jeg omtrent går i minus veldig fort, og klarer nesten ikke og komme meg tilbake på pluss siden. Så da får jeg liksom ikke bygd så mye, eller lagd så mange filmer osv.. Pluss at skuespillerene mine, har lett0 for og bli alkiser :p

Så noen som har noen råd, for og ungå og havne i minus, på penge siden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjaaah... det jeg oppfattet som trikset var at man måtte følge med i trendene i nyhetsbildet, og lage filmer som passet inn i det. Skriv dine egne manus, de blir som regel mer suksessrike.

Halky

Veteran bruker ;)
Joa men man kanke sånt når man begyner i 1920 :p Har lite med hjelpemidler istarten, og jeg får ikke råd til det andre, når det kommer, siden da jeg som regel ligger i minus..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... seriøst, jeg hadde overhodet ingen problemer med å klare meg fint til jeg kom til 1940. Bare å ikke gå helt overbord med dekorasjoner og sånt.