The Next Ranking Battle...

Kom med deres ønsker

  • SC3

    Stemmer: 0 0,0%
  • VF: EVO

    Stemmer: 0 0,0%
  • TTT

    Stemmer: 0 0,0%
  • Andre

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Stem i vei!
Dere har inntil 15. aug etter det blir det avklart hva som spilles på RBN#3

Men husk! Det blir turnering i tekken5, som alltid. Denne avstemmningen er bare får å finne ut hva dere vil spille borsett fra Tekken5.

Hvis du stemmer på "andre" venligst skriv en post om hvilket annet spill du ønsker turnering i.



-RBN
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
GG og VF.

Tag er rett og slett utslitt
KOF98 er rett og slett ikke helt min bane :p
SC3 inneholder våpen, men er ikke like skarpt som VF B) :angel:
 

MadCow

Lokal moderator
#3
Er det best å rulere på hvilke spill vi har turnering i ved siden av Tekken, eller burde vi velge ett eller to faste som vi har hver gang?
Fordelene med å ha faste spill er jo at vi kan kåre en sammenlagt vinner til slutt, sånn som i Tekken. Ulempen er at noen ikke får turnering i favorittspillet sitt...

Kom gjerne med synspunkter her.
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Forige gang (nr. 1) var det turnering i VF og Tekken.. Nr. 2, SC3, 3s og Tekken. Slik variasjon er bare bra og jeg mener det bør fortsette slik, ganske enkelt fordi det er Tekken som har flest spillere og det er der det totale ferdighetsnivået er høyest og gir hardest konkurranse mellom deltakerne.

Alle som har kommet har på forhånd visst at Tekken er hovedeventen. Stort sett alle som har kommet har vist stor interesse for Tekken. Derfor synes jeg Tekken-turnering bør forbli en fast hendelse, og heller rulere på de andre turneringene, som kanskje ikke like mange har så stor interesse av å lære.
 
#5
Rulering av de mindre turneringene er jeg enig i. Det er for få folk som er villige til å spille alle spillene som krever noe mer av en person (feks VF, GG), men de finnes de som spiller det og, så rullerende turneringer er bra. Gir variasjon og, slik at en ikke kan være bombesikker 2 treff før hva som kommer til neste treff igjen.
 

MadCow

Lokal moderator
#6
SITAT(EagleJin @ 02.08.06, 21.51) 17890
Alle som har kommet har på forhånd visst at Tekken er hovedeventen. Stort sett alle som har kommet har vist stor interesse for Tekken. Derfor synes jeg Tekken-turnering bør forbli en fast hendelse...
[/b]
Det er egentlig ingen tvil om at tekken5-turneringen kommer til å bli fast :)
 

EagleJin

Bear Necessity
#7
Da er det jo bare å rulle på da :D

Noen forslag:

Et poeng jeg synes er viktig er å ha turnering på både 2D og 3D platform hvert treff.
Variasjon i type gameplay <3, og å oppe mellom platformer bør sørge for slik variasjon.

Om bestemmelsen avgjøres ved at deltakerne stemmer på sitt/sine favorittspill får vi aldri se noe nytt. Kan også sette opp en liste over aktuelle spill og utføre en trekning før hvert treff om hva som skal spilles. I så fall bør de tre spillene med flest antall gjennomførte turneringer legges til side for å få mer variasjon.
3s - 1
VF - 1
SC3 - 1
SFA3 - 0
SSFT - 0
CVS2 - 0
GG - 0
KOF - 0
.
.
.
The Bouncer - ... XD

Er nok av spill å velge mellom, men de nevnte er de jeg kan tenke meg. B)
 
#8
SITAT(MadCow @ 02.08.06, 19.07) 17883
Er det best å rulere på hvilke spill vi har turnering i ved siden av Tekken, eller burde vi velge ett eller to faste som vi har hver gang?
Fordelene med å ha faste spill er jo at vi kan kåre en sammenlagt vinner til slutt, sånn som i Tekken. Ulempen er at noen ikke får turnering i favorittspillet sitt...

Kom gjerne med synspunkter her.
[/b]
Jeg syns du oppsumert det meste godt her. Selv om vi skulle bestemme oss for å rulere, syns jeg vi bør begrense antall spill. Er det egentlig noen flere spill en VF og SC3 som er aktuelt på 3D, og 3S og GG som er aktuelt i 2D? Jeg tror egentlig vi har dekket et stort felt med de 4 (+ Tekken), er greit velge de spillene som har bredest appel.

Ellers så syns jeg at vi bør merke oss at det var en del nye som kom pga SC3 (og ikke Tekken).
 
#9
Jeg synes at SSF2T bør være med og. Et gammelt spill som kan brukes godt enda, + at det inneholder alle/de fleste kule SF-folka, + den "gamle grafikken" som visstnok mange digger.
For 3D spilla finnes det lite som har gjort det bra, så det blir nok ikke flere der på en stund nei. Bare behold VF så er jeg fornøyd :)
 

MadCow

Lokal moderator
#10
"3s, SFA3, SSFT, CVS2, GG, KOF, SSF2T, The Bouncer"

Det finnes tydeligvis veldig mange 2D-spill...

Jeg for min del synes ikke det er så gøy å spille turnering i et fighting-spill jeg ikke kan (selv om jeg til stadighet gjør det på spiderman :p ). Fordelen med å ikke rulere så mye er at det er mulig å sette seg ned med de spillene det skal være turnering og lære seg de og bli bedre. Det er vel nettopp den delen jeg synes er morsomst med fighting-spill, se forbedringene fra gang til gang. Jeg orker ikke lære meg ett nytt spill (kanskje to?) i måneden :blunk:

Det er ikke så stort miljø for andre spill enn T5 i Norge, og skal det bli det må folk få lyst til å sette seg ned å lære seg dem. Dette blir jo da lite motiverende hvis det blir arrangert 2-3 turneringer i spillet i året...

Vel, er nå bare min mening. RBN er for folket :thumbup:

Vil gjerne ha meninger fra flere folk her også :)
 
#11
Siden det ikke ser ut til at stort andre enn Eagle og meg poster her av andre enn RBN arrangørene, så snakker vel vi for folket... :p

The Bouncer, GG, KoF og Cvs2 kan man vel egentlig kutte ut, siden det er antageligvis veldig få folk som spiller. Kan heller ha som det har vært på RBN'ene, at det er en maskin oppe med det, slik at de få som er interesserte kan treffe hverandre der.

Og..SSFT og SSF2T er nok samme spill :)
 
#12
Enig med Madcow egentlig. ( Men dropper dere GG blir det boikott :grr: )
 
#13
Så lenge det er muligheter for casuals i SC3 og VF, så er det egentlig ett fett for meg hva vi har tourney i. Men på den andre siden, så hadde det vært greit å ha fast tourney i T5 ihvertfall.. så poengene vi får kan plusses sammen i slutten av året/sesongen. Og evt 1-2 spill til.. :hehe:
 
#14
Syntes også vi burde ta en liten titt på Regler til neste RBN.

Noen forslag:
  • 120% lifebar
  • Best av tre kamper(nå er det jo bare 2)
  • Counter pick ikke tillatt
 

EagleJin

Bear Necessity
#15
>.<
Er nok med uansett hvilke fightingspill som settes opp innen valgmulighetenes grenser.
^^

Enig med Nilo. Foretrekker egentlig fast karakter gjennom hele (kanskje bytte på mellom 2 faste).
:)
 
#16
Jeg er enig med fast character og 120% lifebar! Random Stage så sant ikke annet er bestemt, feks finalen skal spilles på en bestemt bane eller no.. men ellers random stage.
 

oma

Village Drunk
#17
random bane UANSETT!!! hvis finalen spilles KUN uten vegger feks, så er det å ta vekk en stor del av hele spillet, veggen er tross alt en av de tingene som kan stresse en motstander mest av alt, og spilles den KUN med vegger, så er det stort pluss for visse characters som Lee, Steve og Bryan.

ellers greit, det med å ha fast char? tja, velge 2 stykker og veksle mellom?
 
#18
Stemte SC3 og 3S...

120% lifebar er bra det.

Fast character er greit. Finalen kan spilles på poolside, siden Hugs skal til finalen kan han like godt få favoritt banen sin :hehe: Neida, random er greit.


Synes vi burde ha enten VF eller SC3 som faste 3D spill slik at vi får vinnere der og premier også kanskje :p Men hvis det skal være mange RBN's går det jo an å ta annenhver gang slik at man får vinnere i begge.

Har et spørsmål.. Hvor mange RBN runder skal det være før sesongen eller hva man skal si er over?


Love Hugs :elsk:
 

MadCow

Lokal moderator
#19
SITAT(Hugs @ 09.08.06, 18.05) 18933
Har et spørsmål.. Hvor mange RBN runder skal det være før sesongen eller hva man skal si er over?
[/b]
Egentlig kunne vi vel tenke oss å holde på nesten ett år, det tilsvarer ca 8 turneringer hvis vi har det ca hver 6. uke.
Det som er mest avgjørende er vel egentlig Tekken. Når Tekken 6 kommer, vil vi ikke ha noen flere turneringer i Tekken 5, dermed blir nok det et naturlig tidspunkt å telle opp poeng og hedre vinneren.
Men akkurat når dette blir er det jo ingen som vet, men det er vel lov å håpe på november-desember :D

Ting tyder vel på at det blir 120 % lifebar, eller skal vi være litt gale å kjøre 123% ?
 
#20
Jeg sier vi skal være kliiiin gærn'e å bruke 123%, som er den helt riktige lifebar %'en.
Jeg tror vi skal være heldig hvis vi ser Tekken 6/PS3 her i Mars engang...