The Witcher [PC]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(SharingaN^ @ 22.12.07, 01.31) 94643
En altfor kjedelig start på et spill som blir bedre utover? Confirm/deny?[/b]
Confirm. Du kom ikke så langt at du fikk ragga damer eller tatt noen moralske valg engang.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Spøsrmaalet mitt er vel;

Er det "mature" i Age of Conan-sense of the word? (Nekkid w000manz og kroppsdeler som flyr øst og vest), eller er det i the sense of; Du maa ta meningsfylte valg? (Som du ikke kan gaa tilbake paa og er saa sabla binære, ala Kotor/Fable)

Jeg spilte meg igjennom introen, vel kjedet meg igjennom den. Kan noen confirme? Saa kanskje jeg invisterer tid i dette.

Lodin

Der Waaaah
Jeg siterer bare meg selv fra et annet emne her ja. SITAT
Er det nå jeg skal leke deilig og nevene The Witcher? Ja det er det. :p
Men, men, men sier du: man kan jo ikke engang lage sin egen karakter! Man er dømt til å være Geralt av Rivera, en allerede fastsatt karakter gjennom hele greia! Ja det er man og han har allerede et visst moralsk spekter man kan spille gjennom. Alikevel har utviklerne valgt å stjele litt fra Planscape (enda et spill som gir betydningsfulle moralske valg i høyeste grad) ved å la Geralt ha hukommelsestap og dermed la spillerens valg avgjøre hvilken person han var tidligere.
Et tidlig eksempel på quests som dette er når man kommer til en liten møkkalandsby som er angrepet av zombiebikkjer. Biskopen i grenda skylder på den lokale heksa og ber deg utrydde hu. Når man så treffer hu får man såklart en annen historie. Tre av byens ledere, biskopen iblandt har drivi med såpass mye faen at all den negative energien deres har mant fram et monster som skaper alle zombiebikkjene. Kanskje litt søkt, men det fungerer i settingen.
Så etter at man har investigert litt og samlet masse fakta får man valget: Skal man drepe heksa eller beskytte hu fra byborgerne. På den ene side er ikke heksa særlig snill. Hu har laga diverse brygg som har hjulpet byens ledere i å nå sine posisjoner. Desuten har hu vodoodokker av flere av dem. Snille folk driver ikke med sånt. På den annen side har lederne drept, voldtatt og solgt barn til slaveri så sånn sett er de faen så mye verre. Greit nok, skal man drepe den ikke så slemme heska eller de dritslemme borgermesterne? Problemet oppstår når man finner ut at hele landsbyen er lurt til å stå bak lederne. Man må med andre ord også bekjempe alle våpenføre og uskyldige menn i grenda for å beskytte den vakre eks-jomfruens dyd.

Jeg var såklart den klassiske galante ridderen og spytta på alle som ville skade heksa og det har siden medført at jeg er kjent som slakteren av en hel landsby. Vakten i en lokal storby er feks. ikke så glade i meg senere i spillet. Dette gjør at mine tidligere valg får kraftige betydninger for historien senere. Mer enn det tror jeg faktisk ikke spill kan gjøre på det nåværende tidspunktet.[/b]
Forøvrig er det patch ute som vistnok fikser ladetider og annen dritt. Har ikke fått testa ennå, men jeg hører godord. Må bare gjøre meg ferdig med Mass Effect før jeg legger inn igjen. ^_^