TimeShift

#1
Noen andre her som synes dette ser ut som et spennende spill?

Tittel: TimeShift
Utvikler: Saber Interactive
Utgiver: Atari
Sjanger: FPS
Utgivelsesdato: 18/10/2005

I TimeShift kan du praktisk talt leke med tiden. Du kan sette tiden på pause, skru tiden tilbake eller la tiden gå sakte.
Sitat fra GameSpot:
Time manipulation will also play a key role in solving the game's various puzzles, which the development team is carefully tweaking to make sure players can solve them without getting frustrated. These puzzles will also have multiple solutions. An example of this is a bridge being blown up to prevent your progress as you're entering a huge control room built over a cavern. You might try the very difficult task of slowing or pausing time so you can get to the bridge controls and take out the guards with the bomb, or instead you might try slowing time to try to make the jump across before the bridge is blown up. If you don't get there in time to prevent the explosion, you might also try to pause time just as the bridge blows up, then make your way over the chasm by hopscotching over the floating debris that is suspended in midair. Currently, the team has plans to limit your use of time powers with a meter that will drain with use (so that you won't play the entire game in slow motion). The idea is to make sure players always have enough juice to turn back the clock when needed, plus a little extra to experiment.
Høres interessant ut, etter min mening.

Fysikken i spillet ser utrolig bra ut. Grafikken ser heller ikke så værst ut. Spesielt våpnene er pene å se på.


GameSpot:
-Filmer
-Previews
-Bilder




 
#3
Hvis noe skal kjøpes, er det dette. ^^
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Grafikken så da gritty og tøff nok ut, men selve konseptet virker temmelig labert og uinteressant.
 
#5
*gleder seg som en unge* :) Kommer til å kjøpe det BARE for grafikken :D
Jezzzzz itz true, im a gfx whore :rulleøyne:
 
#6
Faen... det må jeg ha!
Elsker spill hvor man kan manipulere som faen. Og det virket liksom litt.. vet ikke... old school på en måte. Antageligvis pga. våpnene som så utrolig ikke urealistiske ut... :3
 
#7
dette kommer jo til 369 også så det burde vel stå under spill til flere konsolle..

Kult spill dette, ska ha det og burnout revenge til 360-
 
#8
Time is the Ultimate Weapon!

GameSpot is proud to announce the world premiere of the TimeShift single-player demo! This futuristic sci-fi shooter promises to take the first-person-shooter genre to a brand-new dimension, where time is literally in your control.

You'll assume the role of renowned test pilot Colonel Michael Swift, who, after briefly traveling back in time, has returned to find the world changed beyond recognition. An evil overlord named Krone has gained total dominion, and it is up to Colonel Swift to defeat the enemy and set time straight once again.

The demo includes one full level of the game, where you must use your timeshifting powers to infiltrate the perimeter of a heavily guarded building to meet an important rebel contact on the top floor.

TimeShift will be available in stores on March 21, 2006.
---
TimeShift Features
Time control elements never before seen in any game - players can slow, stop and reverse the flow of time, affecting the world and enemies around them while moving freely through frozen worlds


Time shifting obstacles will challenge the players to think in four dimensions in order to overcome difficult scenarios and defeat challenging enemiess


Next-generation graphics technology in the Saber3D engine, including normal mapping for amazing high-detailed textures and characters as well as parallax lighting, which allows the environment to come alive with detail


Deep storyline involving time travel and betrayal, featuring an alternate time stream


A wide array of unique weapons, vehicles, and operable gun turrets


More than 30 combat missions, spanning outdoor, urban, aerial and indoor environments, each featuring unique time shifting elements and challenges


Online multiplayer options that allow up to 16 players to use time based weaponry against other human adversaries[/b]
Kilde: GameSpot

Nå er det igjen 1 dag, 6 timer, 59 min og 30 sek.

Lurer på om det blir tilgjengelig på Xbox Live også... Ser ikke at det står nevnt noen plass.
 
#11
Las akkurat følgende fra et annet forum:

I just finished the very short Timeshift demo for the PC and all I can say is folks, don't get your hopes up. This thing plays like a game from 4 years ago gussied up with a couple graphical flourishes (i.e. heat mirages) and nothing much else. Character models are low-poly, clunky looking things, bump-mapping is near non-existent, basically this thing would've looked bad on the original Xbox, much less the Xbox 360.

And graphics aside, the whole story, gameplay, and execution just reeks of stale cheese. If some of you were disappointed by Quake IV (which I was not), then this is going to send you screaming from the room. Quake IV looks like a masterpiece compared to this.

Utterly forgettable.[/b]
Har ikke lest så mange positive inntrykk enda.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Du får ikke lese noe fra meg heller. Jeg synes følelsen av denne demoen lignet veldig på Soldier of Fortune - og da mener jeg eneren. Sammenlignet med F.E.A.R. er dette et veldig halvhjertet forsøk. Fiender vimser omkring uten mål og mening (beste måten å slippe unna fiendtlig ild på? Stikk rundt hjørnet. Soldatene står og venter på deg til du dukker opp igjen.), våpnene føles omtrent som leketøy (ingen merkbar rekyl selv fra ei automatrifle, for eksempel) og hele spillet er forferdelig inkonsistent. Eksempler: Noen biler kan sprenges, men andre kan IKKE sprenges. Granater er helt ubrukelige, bortsett fra mot de bilene som kan sprenges (det later til å være tilfeldig hvor hardt du kaster dem, så du risikerer å treffe på første kast og bomme med ti meter på andre kast fra akkurat samme sted). På ett punkt fikk jeg beskjed om at jeg "måtte bruke TimeShift®©™-evnene mine for å unngå bazookaild". Dum som jeg var tok jeg bare og skjøt kisen med bazooka rett ned isteden, og kunne valse rett inn i garasjen jeg skulle erobre (jepp, det ultimate målet i demoen er at du skal kapre en garasje).
TimeShift®©™-evnene dine er skikkelig spennende, da. Oops, der snek det seg inn en ørliten skrivefeil - det skulle egentlig stått "TimeShift®©™-evnene dine er jævla tilbakestående fordi de varer så sykt kort og dermed nesten bare kan brukes til å løse pissenkle puzzles." Det virker som om TimeShift prøver å gjøre en F.E.A.R. ved at du kan bruke SLOW TIMEZOR til å gjøre et stormangrep, ta med deg så mange slemminger som mulig før du spretter i dekning igjen. Det kunne sikkert fungert, til og med, hvis bare fiendene dine hadde litt mer taktisk sans enn en død røyskatt. Slik som det er nå angriper de gjerne søppelspann eller vimser bort i en krok for å undersøke om det kan skjule seg noen rebelske kakerlakker der, eller lignende. De gangene jeg døde var det fordi jeg angrep dem rett forfra, og ettersom du tåler cirka like mye som en plastpose i TimeShift, døde jeg etter litt under to sekunder. Herlig.

Skjermskudd-tid!
PS: Skjermskuddene ser promp ut fordi TimeShift følger den stolte tradisjonen for å kreve en P4 3GHz med 1GB RAM og 128MB skjermkort for å se ræv ut og kjøre i 20fps med alt slått på medium. Etter hva jeg har sett ser det ikke så veldig mye bedre ut med alt på maks, så dere går ikke glipp av så mye.


Var det du som sølte ut all ripsgeléen, Jonas?


Endelig har et Spillegalmedlem fått sin rettmessige plass i et spill.


Og prisen for "Årets mest homofile statue 2006" går til...


"Ja, je kjæm hematt te medda'n. Nei, seier'u dæ? Men du, je må visst legga på, je! Trur'u itte je har vørti sprengt i fillebiter, ama?"
 
#13
Jeg må egentlig si meg helt enig med deg, Yetipants.
Forhåpningene mine til dette spillet var nokså store, men jeg ble veldig skuffet. Spesielt de funksjonene som hadde med tid å gjøre var veldig dårlig gjennomført. De var totalt uinteressante, og de kunne kun brukes til helt åpenbare ting. Det var rett og slett ikke gøy med den funksjonen allikevel.
Systemkravene til spillet virket en del høye, for når jeg hadde nesten absolutt alt på fullt så grafikken uansett ut som et ett og et halvt år gammelt spill til PC. Noen få ting med grafikken så litt pent ut, men det var jammen ikke mye.
Et annet minus var jo selvfølgelig at demoen var grisekort. Jeg føler ikke at det var nok til å se om blir noe bra i det hele tatt. Demoen overbeviste meg heller det motsatte.
 
#14
Kan du forvente så mye fra et spill som stjeler konseptet sitt fra Blinx da?
 
#15
Kort, stygt og kjedelig.
Jeg håpte ihvertfall at det var potensial til å leke seg med TimeShifter-kreftene, men nei da.
Noe som irriterte meg var det av rewind var utrolig ubrukelig.
Jeg prøvde bla. å få folk til å løpe tilbake der dem kom fra slik at jeg kunne løpe inn en eller annen dør, men dem fortsatt bare å skyte på meg mens dem løp bakover ...
Har ikke gitt opp spillet enda, men dem bør pusse opp en del ting...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17

"Hei dere, vi mekker ei børse som har - få med dere detta, gutter - TO magasiner! Og to er jo MER enn bare ett, ikke sant? Skjønner?"
"Ja, også må det ene ha en splint fastmontert på enden uten noen annen grunn enn at det ser kult ut!"
"Fatter, fatter! Men dere: Hva om vi lar være å animere den splinten i spillet? Sånn at den ser skikkelig teit ut isteden?"
"Ja, sånn gjør vi det! Og så slenger vi på noe tilfeldig skrot på toppen som ingen klarer å se hva skal være godt for!"
"Dette liker jeg å høre, gutter! Lønnsøkning og en ekstra tur i vannsklia på alle mann!"
"Jippi!"
 
#18
Hva blir best? 360 versjonen eller pc versjonen? diskuter, få liv i emnet.
 
#19
Hvordan kan vi vite det? Spillet har jo enda ikke blitt utgitt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Basert på demoen blir nok TimeShift aller best dersom du lar være å spille det. :rulleøyne: