Tingle's Freshly-picked-rose-coloured Rupee Land [DS]

#1
Nais tittel! (vær så snill NOE, lokaliser spillet og bevar den japanske tittelen!!) Ser ut som det blir en pek-og-trykk tittel dette her, med Hyrules ekleste figur, den middelaldrende gamle gris/slavedriver/fruktkake Tingle. Uansett, ta å sjekk ut den syke nettsiden NOJ har laget om spillet,. Noen som skjønner noe som helst hva som foregår på den siden?



Tingle's Freshly-picked-rose-coloured Rupee Land
 
#2
Merkelig hvor lang tid før det kom et pek-og-klikk-spill til en konsoll med TRYKKFØLSOMSKJERM! Vel, bedre sent enn aldri. P&C (point & click) er en av mine absolutte favorittsjangrer, så dette er gledelige nyheter. Å spille som Tingle virker også morsomt. Han er en morsom karakter som lett kan minne om mange fra de gode, gamle LucasArts-spilla. Jeg bare håper at ikke vanskelighetsgraden blir for barnevennlig ala den i Another Code. Men det til tross tviler jeg på at spillet blir lite morsomt eller svært engasjerende. Colour me excited.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Spillet er ikke ute ennå, så da hører det kanskje strengt talt mer hjemme i Nyheter-seksjonen?

Uansett så skal det bli godt med noen ordentlige point'n clicks til DS. Har ikke noe særlig forhold til verken karakteren eller Zelda generelt, så min standard setting er "cautiously optimistic".
 
#5
Bare tittelen på spillet alene er verdt pengene spillet kommer til å koste. XD

Men pek og klikk-spill har det blitt altfor få i løpet av de siste årene, så jeg håper at dette spillet virkelig kan vekke sjangeren til live.
Virker hvertfall svært lovende.
 
#6
SITAT(Alex @ 10.07.2006, 06.22) 13675
Merkelig hvor lang tid før det kom et pek-og-klikk-spill til en konsoll med TRYKKFØLSOMSKJERM! Vel, bedre sent enn aldri. P&C (point & click) er en av mine absolutte favorittsjangrer, så dette er gledelige nyheter. Å spille som Tingle virker også morsomt. Han er en morsom karakter som lett kan minne om mange fra de gode, gamle LucasArts-spilla. Jeg bare håper at ikke vanskelighetsgraden blir for barnevennlig ala den i Another Code. Men det til tross tviler jeg på at spillet blir lite morsomt eller svært engasjerende. Colour me excited.
[/b]
Another Code tok da ikke så altfor lang tid før det kom ut?
 
#7
Ikke Phoenix Wright heller, i hvert fall ikke i statene.

Tingle har jeg gledet meg til så lenge jeg har visst at spillet har eksistert i utvikling. Folk som ikke liker Tingle er teite.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Det er også de som ikke klikker og titter på traileren. Minner om Mystical Ninja satt i Hyrule. ^_^
 
#9
Åhhhhhh! :) Det ser nydelig ut! Dette MÅ bare bli lokalisert. Grafikkstilen er veldig gjennomført, og det virker som gameplayet er variert nok også.
 
#10
Jeg skal slå meg selv litt på brøstet og skryte av at jeg (endelig) har prestert å omtale spillet!

I korthet er det omtrent så snålt og tiltalende som vi hadde forventet. Det er dog ikke et eventyrspill, men faller mer inn i den RPG-light-leiren hvor vi også finner spill som Mario & Luigi og Contact.

Hva synes vi? :)
 
#11
Tar en tidlig kveld for å spille dette, faktisk. Skal si min mening i morgen, det virker som et koselig spill. Men er redd et kommer i skyggen av Phantom Hourglass da...