Toll

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Er det noen som har erfaring med å handle varer for over 200 kr fra play.com?
Leste at en her inne sa han ikke pleide få toll selv om han handlet for mer enn 200...

(og hvordan virker det i praksis med betaling av toll? hvor/hvordan gjør man det?

Hadde satt pris på om noen visste dette :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#2
Før slapp man toll uansett hva man kjøpte for på Play (med et mulig unntak av konsoller). Det var først sist sommer at jeg bestille Burnout 2 og Mario Party 4 og måtte betale for heftige summer i tollavgift. Nå holder jeg med under 200, ja.
 
#3
Har selv fått varer til 205 kroner fra play uten å betale toll. Tror jeg har hatt flaks. Hvis du får toll kan du enten betale dette med giro til posten, eller betale på postkontoret ditt og hente pakken der. Du kan også fortolle selv, men det tjener du ikke noe særlig på lenger ettersom postens gebyrer er halvert.
 
#4
noen ganger går det andre gange ikke
 
#6
Opprinnelig skrevet av da_dogg@05.05.2004, 17.01
Tollen er 24% av summen du kjøpte spillet for?
Ja. Pluss et gebyr (eller noe). Er ikke sikker på hvor mye det er på.

Men toll er noe forbanna møkk. Grensen burde vært mye høyere enn 200 NOK. Den burde i hvert fall vært 500 NOK.
 
#7
aasgaard har rett. Toll er det på klær etc. ikke spill og den slags. 24% moms og ikke toll. Men det er Tollvesenet som driver med dette ergo får vi lapp fra "tollen". Egentlig skal man få igjen engelsk moms når man betaler norsk moms, men om noen gidder å mase om det skal vel heller spørs.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.