Tom Clancy's H.A.W.X.

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utvikler: Ubisoft Romania
Utgiver: Ubisoft
Sjanger: Combat flight simulator
Spillere: 1 - 8 (?)
Utgivelse: 31/03-09
Plattform: PS3, X360, Wii, PC

Ubisoft Bucharest, folka bak Blazing Angels, hadde et ønske om å lage et FPS i lufta og det er en ganske god besrivelse av hva H.A.W.X. er... mener hvertfall IGN. Tom Clancy's H.A.W.X. (High Altitude Warfare eXperimental squadron) utspiller seg i 2014 mellom G.R.A.W. 2 og EndWar. Du er ex U.S. Air Force pilot, David Crinshaw. Du blir med i et PMC (Private Military Company) og gir støtte til spøkelseslaget fra lufta. Spillet inneholder "Enhanced Reality System", noe som minner om kjøreassistanse i bilspill. ERS vil inneholde ting som, radar, noe som oppdager raketter, et anti-krasj system, skadekontroll, kart, våpenkontroll og muligheten til å gi kommandoer til AI laget. Hvis du vil trenger mer utfordring kan du selvfølgelig slå av noe av dette. Når du spiller kan du slå av ERS ved å trykke på en knapp, noe som gir deg mye mer kontroll over flyet og muligheten til å gjøre hva du nå enn vil gjøre av akrobatiske triks. Stemmekomandoer er med uten at de skriver noe om hva du kan gjøre. H.A.W.X. støtter co-op for fire spillere gjennom kampanjen, og spillere kan bli med når de vil. Mange av spillets mål ser ut til å belønne co-op da kontroll over bakken og lufta er et must for å vinne.




IGN, Hjemmeside
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Ehm, demo på 360 i morra (onsdag) og på PS3 på torsdag for de som bryr seg. PC utgaven kommer litt senere.
Hvem vet om det er no fett, men demoen har ihvertfall online coop for fire stykker.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Ga opp allerede et stykke uti tutorialen. Av en eller annen grunn må man spille med assistentshizzet der og det suger totalt balle. I praksis ser man flyet sitt fra femti meter unna mens kamera sikter mot targetet. Den jævla mongoen som fant ut at dette var spillbart fortjener øks i ræva. Selve kukpølvinkelen er sikkert mer spillbar, men bleh. Siden dette lissom var et av skrytepunktene til Ubidubi ser jeg ingen grunn til å ikke fortsette å spille AC6.

EDIT: Ok, det var litt artigere når man faktisk stilte inn alt på profesjonelle settings. Alikevel er det bare AC med altfor mye bloom. Hele assistentgreia er der bare fordi babby ikke skjønner hvorfor et fly staller og blir :psyduck: av å lese en radar. Hvis du foretrekker at flysimmen din spiller seg selv og du bare trenger å styre sånn ca. og trykke for å skyte er dette et godt valg.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Har endelig spilt demoen, og sier meg enig. Bruker du alle assistentgreiene, blir du ikke så mye pilot som flygende QTE-trykker. Dessuten fikk jeg litt moralsk mark av at motivasjonen til ikke bare deg, men alle som kjempet på begge sider av krigen var å drive opp aksjekursene sine.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Finnes det i det hele tatt PMCer med jagerfly og sånt IRL? Enig at motivasjonen er en del mer stinky enn den var i Raptor.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#6
Nei, dagens PMCer har bare helikoptre, og de er stort sett transporthelikoptre. Internasjonal handel med de ordentlig tunge, deilige våpenene er fortsatt underlagt nok restriksjoner til at det kun er lov å selge til selvstendige nasjoner. Dessuten hadde toppmoderne jagerfly egentlig vært en skikkelig dårlig investering, prisen for å kjøpe og opprettholde en flyflåte kontra gevinsten i kamp i tillegg til risikoen for at din investering fort kan gå tapt (for en gangs skyld ville finansanalytikernes rop om "going down in flames" være helt berettiget), gjør at en PMC hadde antageligvis fått igjen mer for pengene ved å drite i å gi troppene sine luftstøtte og heller investere dem på børsen.