Tomb Raider - Legend

#1
Skulle skrevet mer utfyllende om spillet, men ville egentlig bare starte topicet. Tomb Raider - Legend er jo et nytt og meget omtalt spill. Selv prøvde jeg det her om dagen og fikk blandede følelser.

Tøffe gåter, kult med hemmeligheter og pick-ups, pene brett, pen dame *gulp*, en del lik gameplay som de nye PoP-spillene (akrobatikken, ikke fightene) og ganske linær gjennomspilling (de har skrytt mye av all "friheten" som skulle være en ny del av TR-serien, synes de har skrytt litt mye).

Forstå meg feil, jeg synes spillet alt i alt er bra, kanskje en ny kickstart for fortsettelsen av serien som man trodde ville dø.

Hva synes dere som har prøvd det?
 
#2
Vel, er litt for lett kanskje, får ikke den samme følelsen av å konstant være i fare : - |
Men ellers er det ett jevla godt steg framover for tombraider serien ;)
 
#3
Det er helt klart det beste TR spillet på veldig lenge etter min mening. Pen grafikk, høy kløftfaktor på Lara, store og pene landskap, mange gåter, og så videre. Skal du fullføre spillet 100% kommer du til å bruke en god stund. Men selve hovedhistorien er altfor kort, og det trekker veldig ned. Er ikke noe problemer å fullføre dette på 5 timer om du er kjapp. Totalt sett blir det sterk firer på terningen.

Stemmer det forresten at Xbox utgaven kjører på 60 FPS, mens 360 versjonen bruker 30 FPS, som til og med er ustabil i ny og ne?
 
#4
Jeg synes de har klart å gjenopprette det som engang var Tomb Raider, sånn et TR spill skal føles og se ut.
Endelig et bra TR spill!! Hvis jeg skal si no negativt på det, så må det være at det er litt kort.
 
#5
Det er ingen tvil om at Tomb Raider: Legend er bedre enn seriens forrige spill på Playstation 2, men alikevel føler jeg at noe ikke er som det skal, og det er selvsagt langt unna kvaliteten på de to første spillene.

+
Grafikken og lydeffektene er så godt som plettfire, og Lara ser veldig lekker ut.
Handlingen er endelig tilbake i områdene hvor Lara hører hjemme.
Gameplayet er underholdende, men...

-
...ikke noe mer.
Spillet er altfor linært.
Verken gåtene eller kampene byr på utfordringer.
Leveldesignen er relativt dårlig.
Selv ved 100 % blir det altfor kort.
Selv om denne delen av spillet kan appellere til den single mann blir alle stønnelydene og bevegelsene Lara gjør for å fremheve kroppen sin til enhver anledning, veldig irriterende i lengden.

Alt i alt ble jeg veldig skuffet av denne nyeste innstallasjonen i Tomb Raider serien, og jeg kan ikke begripe hva folk ser i dette spillet.
 
#6
SITAT(Mongis @ 08.05.2006, 12.02) 1149
Det er helt klart det beste TR spillet på veldig lenge etter min mening. Pen grafikk, høy kløftfaktor på Lara, store og pene landskap, mange gåter, og så videre. Skal du fullføre spillet 100% kommer du til å bruke en god stund. Men selve hovedhistorien er altfor kort, og det trekker veldig ned. Er ikke noe problemer å fullføre dette på 5 timer om du er kjapp. Totalt sett blir det sterk firer på terningen.

Stemmer det forresten at Xbox utgaven kjører på 60 FPS, mens 360 versjonen bruker 30 FPS, som til og med er ustabil i ny og ne?
[/b]

Har aldri hatt noen slowdowns når jeg har spilt det og når vi først er inne på den gjennomsnittlige FPSen så tror jeg den ligger like under 60, det ser i hvertfall slik ut..
 
#7
Flott da har vi noen svar.

Jeg er helt enig i at spillet blir for kort og lett, starta spillet på medium og spilte deretter igjennom på hard. Var vel bare slangebossen på hard jeg sleit litt med, fant ut i etterkant at det var en bug. :blink: Jeg har jo allerede sagt at jeg synes spillet er altfor linært.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#8
Nå har jeg endelig fått penger jeg kan bruke på et spill eller noe annet ubrukelig igjen. Spørsmålet er da om dette spillet er værdt å eie? Ser mange delte meninger her, men kanskje flest om at det er et steg i riktig retning, litt lett og at det er kort. Derfor må jeg vite om jeg kommer til å gå på en smell hvis jeg kjøper det eller om jeg får en liknende opplevelse som de første spilla? Noen som vet om det er stor forskjell mellom konsollene?
 
#9
Alt jeg kan se er den lille Fps-diskusjonen her, ellers er det vel ikke stor forskjell enn kontrollene. Jeg har til Pc og har dobble analog stikke, men siden det ble litt surr i kontrollene, skifta jeg til å bruke mus og tastatur, noe som fungerte fett unntagen ved noen Traget lockons...

Hvis du vurderer det til PS2, så har Aleks det sikkert til en rimeligere penge her