[Mobil] Top 5 Android-spill

feytus

deep space 9mm
#1
Liste-tid. Jeg skal til Trondheim i morgen, og må ha noe å gjøre på toget. Har selvsagt loada opp tableten med endel spill allerede (Broken Sword Director's Cut, Sworcery, Meganoid 2 & Bad Piggies), men man kan som kjent aldri få nok av spill til seks kroner stykket.

Hvilke er dine favoritt Android-spill?

Min topp-5 liste så langt (har dog ikke akkurat vært noen avid android-gamer);

1) Jelly Defense
2) Battle for Mars
3) Bunny Shooter
4) Fragger
5) New Star Soccer

Alle forslag mottas med takk! Hit me! ;)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
Åååh, har lyst til å bidra men en stund siden jeg brukte Andriod. Vet det er folk her på bruket med droids men usikker på hvor mye som spilles på de, mobilspilltråden vår er ikke veldig aktiv ^ ^
 
#3
Jeg spiller nesten ingenting. Tar meg et slag Plague Inc. av og til og tester litt ting innimellom. Jeg er generelt sett grinete mot mobil som spillplattform fordi det er infisert av F2P-spill og bedritne nyutgivelser av gamle spill - eller det verste: En kombinasjon av begge. Theme Park er vel kanskje det beste eksemplet på akkurat det.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Har hatt 'droid siden februar og alikevel bare lagt inn fire ting. Så heh.
Jetpack Joyride regner jeg alle vet om og og det eier. Fly til høyre mens du myrder vitenskapsmenn og plukker opp mønter. Ikke bli truffet av noe. Betal hundre spenn for nye klær til kisen din. Ok, det siste eier ikke.
Chainsaw Warrior har jeg skrevet om andre steder, men man skal da redde New York fra å bli sugd inn i et svart hull. Og man har motorsag. Port av et gammalt brett-\kortspill som gjør seg bra på liten skjerm.
Lone Wolf har jeg ikke bare skrivi om her, men og kjørt en LP av. Det er single player penn og papir og en klassiker. Det er en enkelt kis som sitter å porter bøkene til ei nettside og den finnes og som gratis app til 'droid.
Også la jeg inn en tilfeldig gratis sudoku og den funker forsåvidt greit, selv med reklame.
 
#5
1: Machinarium
2: Bard's Tale
3: Broken Sword 1-2
4: Carmageddon
5: Osmos HD

6: Snes emulator

En del til.
Anbefaler å følge med når Humble bundle android pakkene kommer, mye kvalitet.
 
#7
Gammalt men bra, Plants Vs Zombies er knall.

Nightsky har bra kontroll, nydelig stemning og er både passe chill og samtidig utfordrende om du vil. Kjekt å plukke opp for eit kjapt brett, deilig å koble ut til.

Worms 2 Armageddon har bra grafikk, fantastisk intuitiv kontroll og har masse innhold. Flerspiller via nett og lokalt trekker opp.

Rayman Jungle Run ser fantastisk ut, har perfekt touch-kontroll og er gøyalt. Ja, musikken. Wow.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Ja spill Game Dev Story.

Apropos PvZ, jeg har ikke spilt det selv men Magnus jeg bor med kjørte igjennom alle gratisbrettene og syntes det var veldig enkelt. Er han veldig god eller må man kjøpe seg brett med høyere vanskelighetsgrad?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Har ikke android lenger, men ser ut som dere mobilplebs også har tilgang til Drop7.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.areacode.drop7.rev1&hl=en


Puzzle-heroin.

Plukka det vel opp for første gang når det kom, men har først blitt alvorlig hekta i det siste. Ekstremt enkelt å lære, men man driter seg ut etterhvert uansett. Tenkte i begynnelsen at det var veldig tilfelding, men jeg blir tydeligvis flinkere og flinkere etterhvert som jeg spiller, og skjønner en del av triksene som skal til for å samle en OK score.

Radioresepsjonen + Drop7 for god T-baneunderholdning-seal-of-approval.

Ellers som andre sier: ScummVM, Gamedevstory, Broken Sword, Machinarium, Carmageddon
 

feytus

deep space 9mm
#12
Wow, mye bra forslag her, skal sjekke de ut alle sammen! :) Takker! Machinarium på Android, altså? Fett! Rakk ikke å bli ferdig med det på min gamle PC før den tok kvelden. Kanonspill av de sjeldne.

Og, ja, Plants vs Zombies er ganske enkelt, men veldig moro! Lasta ned et tower defense som het Kingdom Rush før i dag, og det er helt knall! Ett av de aller beste tower defense spillene jeg har spilt (muligens kun slått av Pixeljunk Monsters).

Får ikke til å redigere innlegg i Firefox her på bruket, gitt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Og til datapese til og med, hvor jeg skjøpte det. Men ja, 10000000000000000000 var fett men ble fort litt frustrerings pga. meningsløs grind, og Du Må Mekke Båt, Påsan er så klart bare mer av det samme men på magisk vis mye mer interessant. Du låser kjapt opp masse ræl som utvider spillopplevelsen, og det er alltid masse kult å bruke spenna dine på. Synes også at selve puzzlet er litt bedre balansert nå, men det er langt fra sikkert at det faktisk er tilfelle.
 
#17
Noen som har noe nytt å anbefale her? Det meste play store promoterer for tiden ser ut til å være småkjipe pay to win-greier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Godt mulig det bare er jeg som er dust, men jeg liker BBTAN. Litt. Det er Breakout med flere smarte twists. Det har seff mikrotransaksjoner, men de er laga på en god måte.

Eller så har du jo faktisk også Final Fantasy IX ute på Android, hvis det frister.