[Mobil] Top 5 Android-spill

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#21
Frozen Synapse, Anomaly, og Game Dev Story er vel de spilla jeg har klart å sette meg ned med når jeg først har en del tid å slå ihjel.

Jeg er litt på utkikk etter en spill man bare kan sjekke innom en gang i blant, ala Progress Quest elns. Prøvde en par clickere men fant ikke noe som ikke var sjelløst mikrotranselureri.
 
#25
BBTAN var ok vente på bussen, spill. Slo rekorden til Yetipants og. Downwell var fett, men jeg suger foreløpig mye. Skylder delvis på touch kontrolls. Hater litt at man ikke kan skru av lyden så jeg kan podcaste samtidig. Tomb Raider Go eide. Perfekt for formatet.
 
#26
Få også med dere Hitman: Go. Glimrende gåte-brettspill med smart design, god utfordringskurve, masse innhold og lekker grafikk.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#28
Plukket opp her også. Bra dritespill. Liker veldig godt estetikken og det egner seg bra til mobilspilling siden det ikke er no tidspress eller presisjon involvert. Mer sånn.

Jeg testa litt å bare utforske playstore for å se om jeg fant no men da ble jeg bare deprimert igjen. Kanskje urealistisk å forvente noe særlig mer. Blir nok å bare følge anbefalinger til SG, som jeg gjør med alt annet her i livet.
 
#30
Alto's Adventure var en fin snowboard-basert endless runner som minner meg om Journey, og det er jo alltid fint. Gratis, men coin doubleren koster en femtilapp. Den bør man ha for at oppgraderingene ikke skal komme som sirup.
 

Lodin

Der Waaaah
#31
For noen år sida spilla jeg The Room på PC og det var ganske knall om du liker å knote med pusleesker. Desverre blei aldri de to oppfølgerne slippi på annet enn mobiler, men nå har jeg jo en så jeg har runna The Room 2. Det er mye av de samme greiene, men denne gangen er det mye lenger med flere rom og pussler. Ålreit om minimal story har det også og den blir passe Lovecraftete. Tommy Wiseau har underlig nok ikke dukka opp ennå, men han er nok rett rundt hjørnet. Gleder meg til å starte på 3.

Choices: And the Sun Went Out er Tin Man sitt siste prosjekt. Nok en gang er det teksteventyr, men denne gang F2P. Første kapittel er gratis og etter det får man X antall "valg" hver dag. Alternativt kan man kjøpe fler eller få dem via reklame. Veit ikke helt hva jeg syns om denne måten å gjøre det på, men historien er ihvertfall lovende og folka hos TM skriver som vanlig utmerket søppellitteratur.
Man er no privatetterforkser eller no som havner i en konspirasjon for å slukke sola. Det høres jo ikke bra ut.

Til slutt bør jeg vel nevne WWE Imortals. Det er Mortal Kombat med wrestlere kledd ut som om de kommer fra Mortal Kombat. Kanskje ikke så rart siden det er laga av NetherRealm Studios. Hele konseptet er utrolig dust og såklart utrolig fett. Desverre er slåssinga ræva. Alt man gjør er å trøkke og sveipe for lett og hardt angrep og holde to fingre på skjermen for å blokke. Man har og noen specials, men herre så døvt gameplay. Har ihvertfall en fantastisk intro om ikke annet.
Om noe skulle jeg ønske de ga konseptet en ny sjangse og ga det ut på de større platformene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#32
Det var WWE Immortals-anmeldelsen Norge trengte.
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Pocket Morty er ganske ålreit, ihvertfall om du liker Rick & Morty. Duoen blir lurt til et alternativt univers hvor alle er gærne etter å samle varianter av Morty og så fighte mot aliens og varianter av Rick som også har Mortyer. Det gjelder å fange alle sammen. Om det høres kjent ut så er dette en blåkopi av Pokeymans såklart. Det er faktisk en veldig kapabel blåkopi. Det eneste som er der av F2P virker å være for folk som vil jukse seg til bedre Mortyer og stats. Det har ikke vært nødvendig så langt siden det er pissenkelt om du kjenner formelen til Mans-serien.
Ihvertfall beholder det humoren til serien, men det er synd og skam at det ikke er stemmeskuespill i kuttescenene. Vil høre all rapinga til Rick.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Holy shit, dette Warhamset. I Warhammer 40.000 Freeblade spiller du en Imperial Knight. Disse er klassifisert som Titans, men er de minste. Det høres sikkert puslete ut, men man er da åtte ganger så høy som en Space Marine som igjen er dobbelt så høy som en vanlig mann. Legg til at man har minigunnere, rakettkastere og chainswords ut av ræva.
Det de har gjort er å ta en kandidat, kappa alle nervesentere fra hjernen og plugga de inn i Knighten. Kroppen blir permanent liggende inni chassiet. 40k eier.
Spillet består ikke av så mye, man vandrer automatisk rundt og bruker diverse angrep. Det som hjelper er at grafikken er dritlekker til mobil å være og man er en svær jævla mech som gunner ned, sager ned og tråkker ned alt som ikke er på størrelse med en selv. Utrolig enkelt og utrolig tilfredstillende. :v
Hjelper og at det er F2P og det eneste man kan kjøpe er dill som hjelper en til å jukse seg til bedre utstyr samt nye farger og logoer man kan style seg med. Noen av de er vee~ldig stilige så hrrm.
Dette er uten tvil noe man bør laste ned.

 
#35
Er det folk som speler Trials Frontier her? Koser meg masse med dette, har enda ikkje betalt for funksjoner men skulle gjerne hatt brukere på vennelista mi. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Ikke spill Earth Defence Force til mobil, bare ikke gjør det. De har tatt et av verdens mest hjernedøde spillkonsept og gjort det enda dummere. Man bare trøkker på skjermen for å automatisk skyte kjempemaur og plukke opp mynter. Det er hele spillet og man kan ikke engang dø. Det er såklart F2P, men hvorfor noen skulle gidde å bruke penger på shizz som lar en drepe maurene litt fortere har jeg ikke peiling på.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Fire Emblem Heroes er ute til mobiler og omtrent hva jeg forventa. Kampene er mye mindre episke siden man bare har fire units av gangen og karta er veldig små. Kampsystemet er det samme som i tidligere spill. Typisk turnbased hvor man bruker stein/saks/papir-konseptet for å avgjøre kamper.
Storyen er no dill om at man er en legendarisk helt som kan mane fram andre helter og mekke en hær som skal ta ut det slemme imperiet. Såklart kan man da få folk som Marth og Ike, men jeg kjenner dem kun fra Smash Brothers siden jeg omtrent ikke har spilla no FE. Uansett er spillet F2P så man kan bruke ekte spenn for å få de folka. Lurer på hva som skjer om de dør for i denne serien pleier det å være permanent.
Uansett er grafikken veldig pen og det har en forseggjort intro. Også låta på hovedmenyen da dere. En japse som synger FE-themet på gloriøst operatisk engrish. Det alene gjør dette verdt å laste ned.

 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#39
Fikk testa det litt i lunsjen i dag, og det virker overraskende forseggjort. FE er jo et perfekt mobilspill egentlig, så hvis de ikke dummer det for mye ned, eller introduserer masse ræva pay2win bullshit kan jo dette bli veldig bra. Blir def å teste mer grundig i løpet av kvelden.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#40
Jeg satt igjen med et positivt inntrykk her også. Jeg har alltid vært glad i FE og dette virker som det er en ålreit ting å trykke på i ny og ne.

Måtte flire litt da jeg så at du må utvide brakkene dine for å ha plass til å holde på alle heltene du har betalt for å låse opp. Kombinerer fint med hvordan du oppfordres til å låse opp alle heltene i en batch fordi da blir det billigere.

PS Den intromusikken!
fiiiiiiree eeeeeeem-bleeeeem

Nå er jeg tom for batteri.