[Mobil] Top 5 Android-spill

Lodin

Der Waaaah
#42
Super Mario Run er ute. Virker jo veldig forseggjort til runner å være, men det suger såklart fordi det er en runner. Meh.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
...skrev Lodin uten å ha spilt det i det hele tatt. Det er jævla bra.

Kan jo også nevne at den faste følgesvennen på Android-spillfronten de siste ukene har vært Clash Royale. Det eier.
 
#44
Super Mario Run var jævla bra så lenge det varte. Men da jeg runna det hadde jeg null lyst til å fortsette spillinga, så det ble med den lille timen.
 
#46
Syns det var ganske ok jeg. Styringa suger jo seff litt, med det var stas å lete etter mynter på banene. De to første har alene gitt meg en time moro nå, mens jeg har prøvd å finne alt. Tipper jeg kommer til å kjøpe hele.
 

Terje

mostly harmless
#47
Tatt en titt på Arkanoid vs Space Invaders enda? Square Enix kjøpte Taito for ti års tid siden og har brukt og misbrukt varemerkene deres siden. Men ikke denne gangen. Dette eier. Får si med en gang at dette er ikke noe freemium, du kjøper spillet for 44 kroner og det er det. Ikke reklame eller noe mer pengemas. Du spiller mer eller mindre Arkanoid her men i tillegg så er det Space Invaders på brettet og det er disse det er meningen du skal ta ut. Du styrer Vaus fra Arkanoid (den kølla du tar imot ballen med) men istedet for å sprette en ball så tar du imot skuddene til Space Invaders og sender dem tilbake, og hvor på Vaus de treffer avgjør returvinkelen som man er vant med. Man dør ikke om noen skudd faller forbi deg, man mister bare en poeng-multiplier. Den eneste måten å dø på her er om timeren går ut. Så det er alltid utfordringen, fullfør banen innen tidsfristen. Det er noe sånt som 150 baner og det begynner å bli utfordrende rundt den 30., så man har litt å holde på med. Det faller powerups ned som man kan ta imot a la Arkanoid, og disse gir ekstra tid eller bygger opp spesialangrepet. Spesialangrepet er at tiden stoppes, du får sikte en ball akkurat dit du vil og så spiller du den ballen i ti sekunder eller noe som i Arkanoid uten å tape noe tid. Man låser opp nye figurer fra forskjellige Taito og Square lisenser etterhvert og disse har forskjellige skills man kan dra nytte av, som at spesialangrepet flyr gjennom ting istedetfor å sprette rundt for eksempel. Man har også noen moves som at hvis man sveiper opp idet man tar imot et skudd så blir det et kraftigere skudd tilbake som går rett opp uansett. Å prøve en bane tar sjelden mer enn minuttet så det er fort gjort å slå ihjel litt ekstra tid med dette, men det har litt oppstartstid dessverre.

Kontrollen fungerer, man kan velge mellom to oppsett der den ene gjør at Vaus følger fingeren din nøyaktig og den andre bare følger bevegelsen din selv om du har fingeren et annet sted på skjermen, på den siste kan sensitiviteten justeres. Jeg synes den første fungerer helt greit enn så lenge.

Destructoid ga dette 9/10, og Toucharcade likte det også med 4.5/5. Det er ute til både androider og epler. Ta en ubrukelig trailer som bare hopper rundt og egentlig ikke viser noenting:

 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#49
Animal Crossing er ute i Ausfailia, men det er såklart ikke no problem å bare smæle APKen rett inn. Uansett er det veldig strømlinja og dumma ned fra de andre spilla. Bretta er ikke tilfeldig genererte, det er færre dyr og trær får frukt hver tredje time, men kan ikke plantes. Allikevel er det ganske sjarmerende.
Denne gangen camper man så man har en svær plass og campingbilen sin å pynte på. Litt merkelig at jeg starta med masse møbler som klart er ment for innendørs, men det blir vel å stæsje på.
Er såklart nok av muligheter til å bruke ekte penger, men det virker ikke så prekært ennå med mindre man må ha akkurat riktig sofa der og da.
Ålreit mobiltolkning.