Topp 20 konsollspill for første halvdelen av 2005

Xbox følger opp trenden fra forrige år og har flest toppspill igjen.

Topp 20 Konsollspill:
1. Resident Evil 4 96.1% GC
2. Splinter Cell Chaos Theory 93.4% XBOX
3. God of War 93.1% PS2
4. Forza Motorsport 92.9% XBOX
5. Grand Theft Auto: San Andreas 92.4% XBOX
6. World Soccer Winning Eleven 8 International 91.6% PS2
7. Psychonauts 90.9% XBOX
8. Gran Turismo 4 89.2% PS2
9. Fight Night Round 2 89.2% XBOX
10.Tekken 5 88.9% PS2
11.World Soccer Winning Eleven 8 International 88.8% XBOX
12.Jade Empire 88.8% XBOX
13.Brothers in Arms: Road to HilL 88.7% XBOX
14.NBA Street V3 88.5% PS2
15.NBA Street V3 88.5% XBOX
16.MVP Baseball 2005 87.8% GC
17.Fight Night Round 2 87.6% PS2
18.NBA Street V3 87.6% GC
19.Splinter Cell Chaos Theory 87.5% PS2
20.MVP Baseball 2005 87.3% PS2

Mer informasjon:

XBOX har 9 titter i Topp 20
PS2 har 8 tittler i Topp 20
GC har 3 tittler i Topp 20

Individuelle Topp 10:

XBOX:
1. Splinter Cell Chaos Theory 93.4% XBOX
2. Forza Motorsport 92.9% XBOX
3. Grand Theft Auto: San Andreas 92.4% XBOX
4. Psychonauts 90.9% XBOX
5. Fight Night Round 2 89.2% XBOX
6. World Soccer Winning Eleven 8 International 88.8% XBOX
7. Jade Empire 88.8% XBOX
8. Brothers in Arms: Road to HilL 88.7% XBOX
9. NBA Street V3 88.5% XBOX
10.Oddworld Stranger's Wrath 87.2% XBOX

PS2:
1. God of War 93.1% PS2
2. World Soccer Winning Eleven 8 International 91.6% PS2
3. Gran Turismo 4 89.2% PS2
4. Tekken 5 88.9% PS2
5. NBA Street V3 88.5% PS2
6. Fight Night Round 2 87.6% PS2
7. Splinter Cell Chaos Theory 87.5% PS2
8. MVP Baseball 2005 87.3% PS2
9. Midnight Club 3: DUB Edition 87.1% PS2
10.Mercenaries 86.6% PS2

GC:
1. Resident Evil 4 96.1% GC
2. MVP Baseball 2005 87.8% GC
3. NBA Street V3 87.6% GC
4. Fight Night Round 2 85.8% GC
5. TimeSplitters: Future Perfect 85.3% GC
6. Donkey Kong Jungle Beat 82.1% GC
7. Splinter Cell Chaos Theory 80.9% GC
8. Medal of Honor: European Assault 77.5% GC
9. Mortal Kombat: Deception 75.9% GC
10.UEFA Champions League 2004-2005 74.3% GC

Kilde: GameRankings.com

Er dere overrasket? Kom gjerne med kommentarer.

Kilik

Lokal moderator
Både PS2 og Xbox har hatt et solid 1.halvår, særlig med tanke på at de fleste stortitlene tradisjonelt lanseres i 2.halvår. God of War er den store positive overraskelsen for min del. Psychonauts må jeg snart skaffe meg...

Xbox lever i beste velgående. Derfor er det rimelig synd at MS dropper konsollen allerede til høsten.

GC har derimot hatt et begredelig halvår hvis vi ser bort fra RE4, og jeg er heller ikke særlig imponert over line-up'en for resten av året.

Lodin

Der Waaaah
Positivt å se at Psychonauts ligger så høyt. Med et snitt på 90% må det jo bare være bra og alikevel har det solgt helt ræva. Dumme Halo 2, SA og Madden spillenede amerikanere! :mad:

Lodin

Der Waaaah
JMP Securities analyst Ingrid Ebeling downgraded Majesco today to market perform from market outperform citing weak sales of Psychonauts and Advent Rising.
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=3198

:(

Opprinnelig skrevet av Kilik@30.06.2005, 17.34
GC har derimot hatt et begredelig halvår hvis vi ser bort fra RE4, og jeg er heller ikke særlig imponert over line-up'en for resten av året.
237568​
Sier meg enig angående første halvår for GameCube. Foruten Resident Evil 4, har det ikke vært et eneste bra eksklusivt spill på GameCube så langt i år, i hvert fall ikke i Nord-Amerika og Europa (vel, Europa fikk Baten Kaitos først i år, men selv om det har høstet ganske god kritikk, så er det vel få som har lagt noe merke det ... 82.2% på GameRankings).

Men når det gjelder line-up'en for resten av året for GameCube, så synes jeg ikke det er så ille. Kan i hvert fall ikke si at XBox eller PlayStation 2 har så mye å by på resten av året? Eller har jeg gått glipp av noen lanseringer?

GameCube har i hvert fall en stor-tittel å by på i The Legend of Zelda: Twilight Princess, og selv ser jeg veldig fram til Super Mario Strikers. Battalion Wars, Geist, Dance Dance Revoluton: Mario Mix og (muligens) Chibi Robo virker også interessante. Hva har XBox og PlayStation 2 å by på i resten av året (foruten Shadow of Colossus til PS2)? Enlighten me!

Denne listen er vel på en måte noe misvisende, da flesteparten av Xbox-spillene på listen også finnes til PS2. Om jeg ikke tar veldig feil, er det to Xbox eksklusive tittler på listen, mens PS2 har tre. Dessuten ligger de tre PS2-spillene totalt sett høyere oppe enn Xbox-spillene. Synes forsåvidt at God of War fortjener førsteplassen. Har enda ikke fått råd til å kjøpe dette spillet, men har sett en del på en kamerat som spiller det, og må si det var litt av en wow-opplevelse. RE4 er også veldig bra, men ble ikke like bergtatt av det som GoW.

GameCube ser vi ikke mye til på denne listen, og det var forsåvidt fortjent. Jaja, trøster meg med å sikle etter Twilight Princess. Har ikke sett så mye frem til et spill siden, eh.. Wind Waker. ^_^

Jeg er enig med deg i at God of War er bedre enn RE4, men RE4 har vært ute lengre, så ...

Jeg synes nå det er fullt fortjent at Resident Evil 4 topper lista, mens God of War fortjener en 2. plass synes jeg. God of War er moro, men ikke like variert, og ikke like spennende som Resident Evil 4. Tekken 5 synes jeg fortjener en 3. plass.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@30.06.2005, 18.37
Men når det gjelder line-up'en for resten av året for GameCube, så synes jeg ikke det er så ille. Kan i hvert fall ikke si at XBox eller PlayStation 2 har så mye å by på resten av året? Eller har jeg gått glipp av noen lanseringer?

GameCube har i hvert fall en stor-tittel å by på i The Legend of Zelda: Twilight Princess, og selv ser jeg veldig fram til Super Mario Strikers. Battalion Wars, Geist, Dance Dance Revoluton: Mario Mix og (muligens) Chibi Robo virker også interessante. Hva har XBox og PlayStation 2 å by på i resten av året (foruten Shadow of Colossus til PS2)? Enlighten me!
237596​
Nei, Xbox og PS2 er nok ikke noe bedre framover de heller. Det er tydlig at de fleste selskapene prioriterer nestegenerasjons konsoller nå... Det er en del lovende current-gen som ikke kommer på GC som Fahrenheit, Bully, Burnout 4 og Battlefield 2: Modern Combat. På Xbox er vel Far Cry Instincts og HL2 de eneste konsoll-eksklusive spillene jeg ser fram til. Men det er nok naturlig med få storspilll til Xbox nå som X360 kommer i november. PS2 får rollespillene Kingdom Hearts 2 og muligens Final Fantasy XII i løpet av halvåret samt plattformspillene Ratchet & Clank: Deadlocked og Sly 3.

D

Deleted member 91

Gjest
Speaking of Psychonauts: Når faen er Europa-releasen? Jeg må planlegge økonomien nøye, må forstå. Noen som aner? Jeg har hørt rykter om slutten av Juli, men jeg vil være litt sikrere...

Jeg tror faktisk spillet ikke har noen europesik utgiver enda, og derfor heller ikke har noen utgivelsedato, så det kommer nok ikke denne sommeren.

Tror Camrot har rett, siden spillet ikke har noen releasedato på ToTheGame.

Xbox blir nok ikke like sterk dette halvåret tror jeg. Eneste spillene som interesserer meg for tiden er Half Life 2, MotoGP 3, Burnout 4 og Psychonauts. Kommer i hvert fall ikke på noe mer i øyeblikket.

God of War fikk en velfortjent plass, både på topp-20 og den individuelle listen for PS2.

Lodin

Der Waaaah
Foreløpig dato for Psychonauts er en eller annen gang i fjerde kvartal. Double Fine ligger i samtale med flere utgivere.
De av dere som skal ha PC versjonen eller kan spille utenlandsk bør nok heller ta en titt på importering.