[PC] Tråden for oss som liker roguelikes

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Øss kæra som sparka over spenn til Vlambeer da de starta med å mekke Nuclear Throne (tidligere kjent som Wasteland Kings) har nå fått et gratis eksemplar å dele ut til en trengende person. Har du behov for et postapokalyptisk, rogue-lite tostikkeskytespill i livet ditt? Selvfølgelig har du det. Sei ifrå så kan jeg slenge over hvis noen er interessert. PS krever Steam.

PPS jeg fikk jo Døndsjen åff di Endless av nissen min, så det kommer noe omtalings der bare jeg får summa meg. Kan jo avsløre at jeg bare har spilt en runde for å sjekke, men elska det.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#22
ifrå så kan jeg slenge over hvis noen er interessert. PS krever Steam.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
'N Agra var først ute, da mæssom.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#30
Så, Catacomb Kids begynner å få ganske mye oppmerksomhet, og det er absolutt fortjent. Vanskelig som tusan, men med ufattelig stor dybde. Liker det veldig, veldig godt, selvom jeg er forferdelig ræva i spiller.

Action-platformer med RPG-elementer, alt er tilfeldig generert, og permament død om den inntreffer (dvs; når den inntreffer). Holder ut i ca 90 sekunder per runde, men begynner å komme seg. Dark Souls møter Rogue Legacy ? Sikkert

typiske greier som ukjente potions du kan drikke eller kaste på fiender, våpen med diverse attributter, figurer med positive og negative personlighetstrekk. Alle har forskjellig utrustning, helse og magi ved starten. De forskjellige tingene i omgivelsene reagerer forskjellig med hverandre. F.eks så kan ikke strømførende våpen være i kontakt med vann. Eller man kan ta en død Slime, putte den i ei flaske og koke den over et bål for å lage en ny potion. Slike ting.

Det er for tiden i Early Access, så det er kun to av fem klasser tilgjenglige.

http://ckgame.net/
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#31
Nederst til høyre er mitt fjes da jeg så at Dragon Fin Soup endelig var slippi.



Jeg kickstarta det med en gang for ca. et år siden og har gleda meg siden. Desverre er PC-versjonen litt krise siden jeg hakke faen ikke greier å få gamepader til å funke samme hva. Litt problematisk siden det er mekka for sånn og musboard er dritt. Heldigvis ser utviklerne ut til å være flinke å patche og uansett er det en del av månedens PS+ til alle tre formater så jeg spiller det på PS4 istedet.
Uansett er det en klassisk roguelike med sedvanlige brett tilfeldig mekka og turbasert slåssing. Det som skiller dette litt ut er at en av de tre modusene har en skikkelig historie. Man er Little Red Robin Hood som er veldig søt, men og en alkoholisert dusørjeger. Eventyret hennes foregår på ryggen til en skilpadde som svømmer gjennom verdensrommet og allerede i starten møter man Finn fra Adventure Time og Waluigi. Det er med andre ord mye referansehumor på gang. Desverre er manuset ganske tørt, men fra tid til annen er det humreverdig. Fant blant annet et sverd som het Ol' Rusty Bastard så ja.
Det som uansett er viktigere er såklart at det er evig med brett man kan utforske, monstere å denge og dill å finne. Som sagt er det mekka for padder og kontrollen sitter sånn passe. Den er ganske knotete og det er for mange menyer, men bare man leser manualen på hovedmenyen sitter det greit. Uansett er det jævlig fett, særlig de to modusene uten historie siden den er litt for treig for sjangeren. Spillet er og unikt siden det såvidt jeg vet er første gang en skikkelig roguelike dukker opp på konsoll. Mystery Dungeonsene teller ikke.
Vurderer for første gang seriøst å skaffe en Vita for å spille dette og Isaac.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Risk of Rain, aka ett av de beste jævla spilla som er laga de siste åra, kommer til PS4 og Vita . Med cross-play of sånt. Det er jo stas!
 

Novastrum

Feminist-elitist
#35
Blir å kjøpe. Også første spillet som kommer til å gjøre at jeg drar med meg Vita-en på tur?

Grunnen til at det har tatt så lang tid med porting er at spillet var/er basert på skikkelig spaghetti-kode, og en tredjepart fikk jobben med å rydde opp til konsoll-lanseringen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
spillet var/er basert på skikkelig spaghetti-kode
Tro meg, du kan stryke "var". :p

Edit: Liten digresjon: Basert på hva jeg har sett og lest om motoren til Fez, så er ett av den moderne verdens fremste eksempler på programmeringsmagi Vita-porten av det spillet. Fez er 2D-spillet som, hvis man spiller originalutgaven på en Xbox 360 upatcha, klarer å tvinge den maskinen i kne innimellom. Hvordan de som porta det fikk det til å kjøre feilfritt på en Vita ville jeg vært interessert i å finne ut, for å si det sånn.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#37
Kanskje fordi Dill Fish ikke akkurat er en kløpper til å programere? Undertale skal kanskje komme til WiiU og utviklern prater nå med noen andre folk fordi Game Maker spill ikke kan portes til maskina og det må bygges opp fra bånn av.

Sånn ellers minna trådbumpen meg på at siste DLC til Tales of Maj'Eyal er ute. I Embers of Rage handler det om orkene som er for lengst beseira, men klanen din holder det fortsatt gående. Gankse likt deler av Warcraft altså.
Uansett er dette erketypisk rogelike, men det har heldigvis grei grafikk og kontrollen er utmerket med tanke på sjangeren. Såklart masse nytt shizz som at man kan være gunslinger og drapsdrepe med dampdrevne rifler fordi steampunk hører med når en fantasy-setting har vart lenge nok.
Dette er forøvrig klart et spill for Fetthest siden en av de nye klassene er yeti. I hvor mange spill kan man være en yeti? Annet enn i den hacka versjonen av Skifree såklart.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38

Shinra85

Spillegals effort emo
#40
6.april kommer Enter the Gungeon, og det kan forhåndskjøpes på Steam nå. Første gang jeg har gjort det. Gleder meg veldig veldig til det, har sett en LP fra NorthernLion og RockLeeSmile som gjorde det på NLSS for ca et år siden.

En twinstick-shooter a la The Binding of Isaac, men med utelukkende skytevåpen. Fiendene er ting som haglepatroner og lignende. Det blir å eie!

ImageUploadedByTapatalk1457459400.183017.jpg