[PC] Tråden for oss som liker roguelikes

Novastrum

Feminist-elitist
#42
Spilte det noen timer i går. Tok litt tid å få kontrollen til å sitte etter å ha vært vant til Binding of Isaac:RB - men når kontrolleren først sitter, så sitter den veldig godt. Jeg suger foreløpig, har enda ikke klart andre bane, men det er fortsatt gøy, og føles som oftest ut som om spillet er rettferdig fiendemessig. Drop-messig er det veldig bingo, og flaks har mye å si i begynnelsen.

Tror dette helt klart er noe som er verdt å investere litt tid i. Har faktisk tenkt på Gungeon flere ganger i dag, og gleder meg til å komme hjem og teste det mer. Et godt tegn!
 

Lodin

Der Waaaah
#43
Jeh, dette er klart noe jeg kan like. Det er en mix av Isaac og Nuclear Throne og jeg var redd det skulle være vel likt sistnevnte og veldig hektisk, men det er ganske overkommelig i starten. Ikke så mye mer å si om det egentlig. Bare løp rundt å skyt ting til kuene kommer hjem så går det seg til.
Døde dog mot første boss og det var litt kjipt, men den var i det minste stilig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Kjøpte og testa Enter the Gungeon jeg også, og for å si det sånn så har jeg fått testa refund-opplegget til Steam. Jeg veit ikke hva jeg forventa, jeg likte stilen og græffiksa og sånt, men... vel, jeg satt bare og tenkte "hvorfor spiller jeg ikke Nuclear Throne istedenfor dette". Noe som så klart er teit, men sånn ble det nå. Kjemien stemte bare ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Men men, hva er det Switch har mangla dere? Såklart en skikkelig turbasert roguelike. Heldigvis blei Tangledeep slippi i går og det er fete saker. Ingenting særlig revelusjonerende her, men alt sitter. Særlig løsningene for kontrollen er ekstremt ellegant. Perfekt for håndholdt spilling.
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Aw yiss, Jupiter Hell er ute som veldig fullstendig tidlig tilgang. Dette er oppfølgeren til DOOMRL og det var jo da DOOM hvis det var en roguelike. Det er dette også og det eier no jævlig. Man beiner rundt på Jupiters måner og skyter zombiesoldater og demoner til kuene kommer hjem. Dette er veldig mye kjappere enn sånne spill pleier å være, men såklart akkurat like jævla vanskelig. Har venta en stund på det og det er akkurat hva jeg håpa på. Får bonus fordi det funker utmerket med gamepad. Gi det ut til Switch, feiginger!

 

Lodin

Der Waaaah
#49
Helt tilbake i 2014 skrev jeg i denne tråden om Sword of the Stars: The Pit. Det er jo da en klassisk roguelike og den fikk i årevis stadige oppdateringer samt betalt og gratis DLC. Etterhvert fant utviklerne ut at de ville lage en slags oppfølger, men det mekka de ikke. Istedet har de lansert The Pit: Infinity og dette er rett og slett en remake av det forrige spillet som FPS.
Sånn bortsett fra at dette føles litt som Borderlands bare med bedre skyting er omtrent alt det samme ned til at teksten i introen er resirkulert. Det er jævlig fascinerende å se åssen de har tatt alle regler og systemer og satt det i en totalt annen sjanger. Elsker at siden jeg kan orginalen omtrent ut og inn så veit jeg nøyaktig åssen alt funker og hvilke fiender som er svake mot hva. Omtrent alle de gamle strategiene mine funker fortsatt og det er fantastisk.
Vil dog klage over at man ikke lenger kan prøve seg fram når man crafter ting og tang. Denne gangen må man kunne oppskriftene og de får man bare ved å dekode tekstfiler over flere runs.
Jo også er det fortsatt ganske tidlig så det er en og annen buggz og nærkamp sitter enda ikke helt. På det annen side har det fire player coop og det må vel kanskje testes en gang.

Men ja, de gikk fra dette:




Til dette:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#50
Liker The Pit godt, selv om jeg ikke har fått spilt det altfor mye. Tror dette skal coppes og testes!
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Aw yiss, Jupiter Hell er ute som veldig fullstendig tidlig tilgang. Dette er oppfølgeren til DOOMRL og det var jo da DOOM hvis det var en roguelike. Det er dette også og det eier no jævlig. Man beiner rundt på Jupiters måner og skyter zombiesoldater og demoner til kuene kommer hjem. Dette er veldig mye kjappere enn sånne spill pleier å være, men såklart akkurat like jævla vanskelig. Har venta en stund på det og det er akkurat hva jeg håpa på. Får bonus fordi det funker utmerket med gamepad. Gi det ut til Switch, feiginger!

Det er ute så løp å sjøp for det har bare blitt bedre med åra.

 

ganon

The Boshy
#52
IMG_20221209_140848.jpg


Fikk min første Hundun kill på switch versjonen av spelunky 2 i dag. Ikke bare det, jeg fikk til ankh skip på bane 4-3, altså overlevde lavaen vellykket også for første gang. Angret rimelig mye på at jeg ikke tok vare på buen slik at jeg kunne komme videre til cosmic ocean, spesielt siden jeg ikke døde på veien. Tok 42 minutter.