Trådløs DS-linking - Har regionen noe å si?

#1
Har et lite spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på.
Har veldig lyst til å importere Metriod Prime Hunter til DS. Men spørsmålet mitt er: Kan jeg spille mot en annen person som har den Europeiske versionen vis jeg har den Amerikanske versionen. Er det noen som har noen erfaringer om dette vil jeg gjerne høre om det.

Gleder meg sykt til Metriod Prime Hunters.

Takker for alle svar. :tommelopp:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Litt vanskelig å vite med tanke på at den europeiske utgaven av PSP ikke er ute enda... Sjekket litt på GameFAQs, men der sto det ingenting om det.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Mongis@13.06.2005, 23.17
Gjelder dette PSP også Agahnim?

Edit: Tenkte meg det Yeti, siden ikke PAL har kommet ut enda. Takk for svar uansett.
232795​
Jeg vet ikke, men jeg vedder en hundrings på at det er samme greia der også.
 
#7
kan man ikke linke noen versjoner?

jeg har en jap DS, da kan ikke jeg linke med en som har en US- eller en PAL DS?


edit: misforstod emnet, men noen kan gjerne svare uansett.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Haggar@14.06.2005, 18.14
kan man ikke linke noen versjoner?

jeg har en jap DS, da kan ikke jeg linke med en som har en US- eller en PAL DS?


edit: misforstod emnet, men noen kan gjerne svare uansett.
233058​
Single Cart Play betyr at man bare trenger ett cartridge for å spille multiplayer trådløst.

Det funker fint å linke mellom jap/us/eu DS enheter... Det eneste er hvis man har forskjellig versjoner av spillet (og det er multicart). Da er det ikke sikkert at man kan linke mellom dem...
 
#9
Opprinnelig skrevet av EvilPinky@14.06.2005, 15.38
Fullversjonen av MPH blir jo single cart play... tror jeg.
232975​
Det kan jo tenkes at det er begge deler. Slik at du før mye flere modes, maps og så videre når flere av spillerene har spillet. Mange andre spill som er slik.
 
#10
Takk for alle svar. Nå er jeg litt nærmere den fullkomne viten.
Men en ting dere fikk meg til å lure på. Kommer dette fenoment til å henge igjen på online spill også. Håper ikke det. Noen som veit noe om det?? Hehe. Morro med alle Nintendo figurene på online i allefall. Det er nok noe verden lenkter etter.

Keep up the good work.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Mongis@14.06.2005, 00.17
Gjelder dette PSP også Agahnim?

Edit: Tenkte meg det Yeti, siden ikke PAL har kommet ut enda. Takk for svar uansett.
232795​
Merkelig nok er denne skillen mellom PAL og NTCS bare på Metroid Prime First Hunt, ikke på noen andre spill til DS... :ehm...:
 
#13
Opprinnelig skrevet av Klaymen@14.06.2005, 23.50
Sikker? Testet med andre spill?
233151​
Testet med en kamerat som hadde amerikansk MPFH, mens jeg hadde Europeisk MPFH. så ja, helt sikker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Bare så det er sagt så er ikke dette noe nytt, er sånn på GBA også. Der kan man heller ikke linke sammen EU- og US-spill (unntaket er, har jeg hørt, Pokémon-spillene). Grunnen er vel at det er flere språk i EU-versjonene, og av og til blir programkoden oppdatert for å fjerne bugs og sånt.
 
#16
Har hørt at det går fint å linke US med JP, men ikke med EUR, er ikke helt sikker på om det gjelder maskinene eller spillene. Men jeg tror at det bare gjelder maskinene.
 
#18
slik jeg har skjønt det så kan jeg spille mario 64 ds med noen som har US DS og JAP DS. så lenge spillet støtter Singel chart. men ikke vis alle må ha hver sin utgave av spillet. Har jeg forstått det riktig eller er jeg helt på jordet??
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Du har skjønt det! :tommelopp:
Metroid Prime Hunters-demoen er et godt eksempel på et spill som ikke kan spilles på tvers av regioner, fordi det er et Multicard-spill. Super Mario 64 er derimot et godt eksempel på et spill som KAN spilles på tvers av regioner, fordi det er et Singlecard-spill. Dermed må alle som skal være med å spille laste ned spilldata fra verten, og da får alle samme versjon av spillet.
Vi spilte Band Brothers (takk til Nicholas :tommelopp:) på spilltreffet, og det gikk knirkefritt selv om de fleste hadde US-DS-er og spillet var japansk.
 
#20
Det var bra nyheter. Ettersom MPH er singel chart så blir ikke det et problem. HAHA heldige meg. Blir nok import da ja.