Trenger hjelp ved kjøp av spill

#1
Hei, jeg er en stor fan av kampsystemet i FFX.

Jeg er på jakt etter et bra tur-basert rpg til PlayStation 2 og lurer på om noen vet om noen.

På forhånd takk.
 
#2
shadow hearts: covenant. Kansje det beste RPGet til PS2 til nå etter min mening, synes det er mange ganger bedre enn det skuffende FFX. men det er kansje bare meg.
Jeg synes PS2 har en skuffen J-RPG lineup i forhold til PSone, ingen som har engasjert meg like mye som de gjorde/fremdeles gjør.

Og jeg har spillt/prøvd de aller fleste. Du kan og forresten teste atelier iris, meget koselig lite spill det der.
Ellers virker suikoden V ganske tøfft, men har bare spillt det i ca en time grunnet kingdom hearts 2 :), men det er jo forutsatt at du har amerikansk maskin eller chip selfølgelig, noe jeg STERKT anbefaler om du har en liten rollespill geek i deg. :tommelopp:

Velbekomme
 
#5
I japan og usa. Kom ut 21. mars i usa i allefall. Skal visst komme til norge i slutten av 2006.
 
#6
Jeg vil sterkt anbefale Grandia 2, og muligens treern som jeg ikke har prøvt. Kampsystemet i Grandia 2 er iallefall det beste turbaserte kampsystemet jeg har opplevd i et RPG. Grafikken er ikke all verdens, men spillet er veldig vanendannende allikevel.
 
#9
Final FAntasy x er ikke skuffende! syns nå det var det beste etter ffix jeg,

men uansett så bør du få deg dragon quest viii som kommer om 2 dager
 
#10
mener for all del ikke at FF X er dårlig, men synes det var mye kjedeligere enn tidligere FF spill. Føltes ikke i nærheten så episk som de forige. Likte ikke helt måten det var satt opp på, det der me at man skal fra tempel til tempel mesteparten av spillet. synes sånt er kjeldelig, + at de eneste karakteren som var kjekke var auron og khimari....å sistenevnte var temmelig ubrukelig. menmen, nok om det.

Dragon quest er ute i morgen by the way. Det er skikkelig bra gameplay og battle system, men har en UTROLIG kjedelig å slow paced story. selv så er jeg ca 40-50 timer uti spillet, men klarer ikke å plukke det opp igjen for å fullføre pga den super dølle storyen du må gjennom.

Igjen så nevner jeg shadow hearts covenant, det MÅ spilles av alle J-RPG fans!!!!! 299 schpenn på spiderman stavanger. løp å kjøp