Trenger skikkelig hjelp til LIVE!

#1
Som vanlig har jeg hatt live siden den 30 desember.
Men i går ble dagen sur og anderledes for da får jeg denne beskjeden:

Could not connect to xbox Live.
Check these possible options.
If you connect trought a router verify that the maxium transmission unit (MTU) size on the router is set to 1365 or greater.
If you connect trought a PC using windows internet connecting sharing (ICS).
See www.xbox.com/connect for more information.
Your ISP may require additional steps to use xbox live.
See xbox.com for more specefic to your ISP.

Når jeg slår på xboxen og skal gå på live kommer denne beskjeden: Xbox live is not responsing please try again later.

Så troubleshooter jeg

Cables connected:Dem er korrekte
Ip config:Dem er riktige
DNS:Dem er også riktige
Xbox live:xbox live is not responsing.
Og jeg kobler en kabel fra xboxen til en switch som går videre til modemet.
Og nei det er ikke brannmur på modemet eller switchen.

Dette skjedde i går.
Internetten virker, tror dere det er noe med stormen inga?

Evig takknemlig for svar :blunk:
 
#2
Har du sjekket at PCen er på, eller at kablene står inni stikk-kontaktene? Pleier å være mine problemer det..

Er Live-kabelen inni Xboxen?
 
#4
Altså.. At du kommer til troubleshot er ikke noen krise. jeg er der ofte. Det er bare å vente til det går over, egentlig..
 
#5
Opprinnelig skrevet av eXploSer@14.01.2005, 22.08
Altså.. At du kommer til troubleshot er ikke noen krise. jeg er der ofte. Det er bare å vente til det går over, egentlig..
163614​
Er det samme problemet du har da?
Og hvor lenge har du mistet din Live?
 
#6
Viss ikke det går over av seg selv, så kan du bare ta opp telefonen å ringe MicroSoft. De er sikkert bare glade for å hjelpe. Se denne siden.

Edit: Det er faktisk et 800 telefonnummer, så det er gratis å ringe. Eventuelt kan du også sende epost.
 
#7
jeg har veldig ustabil linje og er på troubleshot ganske ofte... minst et par ganger i uken. De pleier å gå over etter et par minutter, men jeg har opplevd at det tar et par timer.
 
#9
hvis du har vært en skikkelig dritt på live så kan det hende du har blitt bannet..
 
#10
Tror neppe det er problemet. Jeg aner ikke hva som har skjedd hos deg. Eneste tipset mitt er å ringe kundeservice. Snakk og forklar problemet for dem.
 
#11
Ja men nå har jeg en router Netgear RP614
Og brannmuren har jeg fjernet men de tre linjene hvordan får jeg åpnet dem?
UDP 88
UDP 3074
TPC 3074

Og jeg har satt den MTU til 1365
??
 
#13
Jeg ringte xbox support og kom fram til sjefen og han ba meg troubleshoote og trykke på y etter det.
Da kom det fram masse tall han noterte tallene og han fant feilen.
På den andre siden av tallene sto det NT:0 og han mener at det skal stå NT:1.
Så han skulle ringe innen fredag og jeg venter spent på svar.
 
#18
hvor lang garanti har egentlig en xbox?? På foretningene sier de ett år, mens økit læreren babler i at det er 5 år på alle tekniske ting som er ment å vare i lang tid, og med en nokså høy pris (regner med xbox'en går under denne kategori)
 
#19
Opprinnelig skrevet av loppelittletom@24.01.2005, 09.13
hvor lang garanti har egentlig en xbox?? På foretningene sier de ett år, mens økit læreren babler i at det er 5 år på alle tekniske ting som er ment å vare i lang tid, og med en nokså høy pris (regner med xbox'en går under denne kategori)
167723​
Jeg tror det er 1 år. Skal ikke si dette sikkert. Du kan jo alltids sende en mail til folka på forbrukerombudet.no
De kan garantert gi deg et klart svar.
Tror ikke garantien gjelder i 5 år hvis du har kjøpt den for 1300-1600kr.
Hvis du har en v1.0 maskin som du har betalt 4500kr for, vel da tror jeg kanskje at du står i en annen situasjon. Sjekk det opp du :)