[PC] Tverlands-Sheriffen: Generalens Fall - 10 Year Anniversery Edition.

sheriffen

humre humre
#1


Husker du Tverlands-Sheriffen? Selvfølgelig husker du Tverlands-Sheriffen. Da CrankySocks Studios i 2002 bestemte seg for å lage et renspikket actionspill satet de inn enorme ressurser på manusutvikling, innovative gameplaymekanikker og heseblesende grafikk for å skape en av de største spillopplevelsene noensinne. Resultatet fra Tverlands-Sheriffen: Generalens Fall. Basert på virkelige hendelser rundt den dramatiske tobakksloven i det videregående skoleverket i nordland fylke var dette spillet en av de første popkulturelle kommentarene rundt denne kontroversielle loven.

CrankySocks Studios fikk en eventyrlig kommersiell suksess i tillegg til svært gode kritikker fra en samlet spillpresse. Dessverre ble dette den siste utgivelsen fra CrankySocks etter at de etter kort tid ble kjøpt opp av Sports Interactive for å bidra på den verdensberømte Football Manager-serien.

CrankySocks har gitt ut følgende spill:
  • The Hitman (1998)
  • Mission Megacity (1998)
  • Mission Megacity 2 (1999)
  • The Deadly Adventures of Tor (2001)
  • Tverlands-Sheriffen: Generalens Fall (2002)
Tverlands-Sheriffen har følgende systemkrav:
  • 200 Mhz Pentium II CPU
  • 16MB Ram
  • 5mb harddiskplass
  • MIDI-kompatibelt lydkort.
  • Skjermkort som kan vise 16 millioner farger.
Storyen er som følger (sitert fra readme-filen som følger med):
Plottet er, som du sikkert har fått med deg, er at Snorre Pettersen aka. Tverlands-Sheriffen,
har fått i oppdrag å utrydde tobakksbruken på Bodin videregående skole i Bodø.
Du styrer Snorre rundt over sju levels, der du både må hoppe og løpe unna snus-priser som
kommer flygende. Men det viktigste er å skyte snuserne med vannpistolen, slik at de mister
prisen og forsvinner inn i de evige tobakksmarker. Etterhvert som du skyter alle snuserne bort
brettet, vil det komme opp en snusboks et eller annet sted. Ta denne for å avansere til neste
level.

Som du kanskje har lagt merke til, er det en nedteller øverst i bildet når du spiller. Denne viser
ikke hvor mange snusere som er igjen, men hvor mye tid du har på deg. Du har et minutt på deg
pr. level. Hvis du ikke klarer det innen 60 sek. dør du, og starter på nytt.

Selv om Snorre sin vannpistol er liten, betyr ikke det at den har liten vannkapisitet. På hvert
level har du ca. 15 skudd på deg. Hvis du bruker opp alle skuddene før du har tatt alle
snuserne, så er du fitten.

Du må passe opp for prisene som kommer flyvende i lufta, ta alle metoder i bruk for å komme deg
unna, men pass på at du ikke faller utenfor skjermen.

Ekstraliv er det rundt om kring, iform av fisk. Snorre er en ivrig fisker, og han får alltid
en liten boost når han drar en sværing over ripa. Prøv å finn alle for å gjøre det litt
lettere for deg.

Når du har mistet alle livene dine, må du starte helt på nytt, "continues" finnes ikke her.

Når det gjelder snuserne i dette spillet har jeg gått ut ifra "trønder-stereotypen", med hockey-
sveis, korte bukser og en feit pris under leppa. Jeg mener på ingen å måte å disse noen som passer
denne beskrivelsen.
KLIKK HER FOR Å LASTE NED TVERLANDS-SHERIFFEN: GENERALENS FALL - 10 YEAR ANNIVERSERY EDITION.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
Funker ikke på mac :( Vil spille det spillet!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Glem bossen, det er første brett etter bossen - hvor bakken plutselig blir dødelig - som er drepen.
 

sheriffen

humre humre
#6
For 10 år siden var spill vanskelig. Sorry for at det ikke er quicksave, juksekoder (det er juksekoder), og casual mode ass.
 
#9
Lag en Steve Job `s vennelig versjon så skal jeg runde det fortere enn du kan si .
 
#13
Det aller beste spillet jeg laget, The Deadly Adventures Of Tor funker dessverre ikke lengre. Det virker som spillfila er korrupt eller noe og det kræsjer på oppstart. Jævla synd, for jeg har lyst til å spille det igjen. Jeg har derimot funnet et Retro Sonic-forum der en gærning har laget et verktøy som kan hacke Clickteam-spill så kanskje jeg kan utøve et mirakel og få dritten til å funke, selv om fila mest sannsynlig er korrupt herfra til evigheten.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#14
Kanskje de også har et enkelt verktøy å porte til mac!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Troooor iallfall CnC og seinere produkter fra Clickteam gønna på med DirectX så med mindre det finnes en enkel DX-til-OpenGL-wrapper mistenker jeg det er dystre utsikter for akkurat det.

E: De som kom før CnC brukte vel en heimemekka greie spesialskrevet for Windows (husker det var big whoop at Klik'n'Play hadde så fet grafikk og gikk så raskt), så det er jaffal no go.