Tyrian - [PC]

Er det flere enn meg som digger dette spillet?
Jeg har en fet dokumentfil om spillet hvor det står mange hemmeligheter. F.eks, still klokken og dato på pcen din til 24. december og start opp spillet. "Christmas detected" vil det stå på skjermen og spillet blir litt forandret :)
Ellers har jeg alle sangene til spillet i .mp3 format, hvis noen vil ha deler jeg de gjerne.

Raptor er også i samme sjanger, bra spill det og men ikke like gøyt..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Plattformspill? Du kaller Tyrian, den beste shmupen som noensinne er gitt ut på PC (kanskje bortsett fra Tyrian 2000) for et plattformspill?!
Raring. ;)
Uansett, jeg hadde en kode som lot deg spille en knallfet Scorch-klone i Tyrian. Husker den ikke lenger, men gubbedre så fett det var.
Og hvem kan glemme gulrotromskipet? :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Riktig. Går du videre?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er Rayman gammelt nå? Oi som tiden flyr...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du føler deg gammel når folk snakker om "de derre eldgamle 3Dfx-spillene" du også?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg synes bare ikke det er lenge siden Rayman var "det tøffe spillet til den nye fancy konsollen som SONY skulle lage"

Opprinnelig skrevet av Yetipants@27.10.2004, 18.09
Plattformspill? Du kaller Tyrian, den beste shmupen som noensinne er gitt ut på PC (kanskje bortsett fra Tyrian 2000) for et plattformspill?!
Raring. ;)
Uansett, jeg hadde en kode som lot deg spille en knallfet Scorch-klone i Tyrian. Husker den ikke lenger, men gubbedre så fett det var.
Og hvem kan glemme gulrotromskipet? :D
125448​
hvis ikke jeg tar skammelig feil, er den scorch-klonen det orginale tyrian, gulroten, og alle de andre flyene man unlocker med koder hører hjemme i tyrian 2.(og ja, man unlocker det orginale tyrian)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hrrrm. Jeg har ikke spilt Tyrian 2 (heter det ikke Tyrian 2000, forresten?) så jeg tror nok du tar feil, gitt.

korrekt korrekt, spillet som beskrives her er Tyrian 2. (det står forsåvidt bare tyrian på tittelskjermen) Tyrian 1 kan unlockes inne i Tyrian 2 ved å klare spillet på arcade -> Få koden for å spille gjennom med et nytt skip -> repetere ad nauseaum og til slutt -> den mektige superkoden for å spille tyrian 1... yay

Dette kunne forresten også gjøres i shareware versjonen, som gjorde det hele til en raskere prosess, og kodene fungerer også i fullversjonen

Opprinnelig skrevet av Shadar@22.03.2005, 17.40
Hvor finner jeg denne gamle røveren ..? Er det abandonwarez0rz?
194276​
hvis du vil gå for gull, ikke skaff tyrian 2000, men det originale. Som broder'n sier er musikken en ghetto midi-remake av fordums tider. Jeg har sittet i stille stunder og nynnet dette soundtracket naken for meg selv i speilet...

btw: har det, så si fra til broder'n så sender han det sikkert... er i bergen og har ikke tilgang til den stakkars boksen min....