Uke 1.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Sorry rotete førstepost, hadde bare korte notater nedskrevet i notepad.

Jeg har aldri spilt NP1 før så dette blir spennende.

Ok, rimelig enkelt å sende ut fly og kapre nøytrale stjerner. BÅINN GASS PÅ UTVIDELSA Å AILL PÆNGA PÅ ØKKONOMIEN oi faen blakk.

Oi, melding fra Martin. Han strekker olivensgren og tilbyr fred. Han vil ha Hyperspace og tilbyr penger. Aner ikke hvor mye en tekmology er verdt ennå, men sier meg forsiktig enig for nå.

Aslak er den første som melder meg om fullendt allianse. Jeg takker ja, og vi blir enige om Martin som første mål. Da har vi nesten klippet galaksen på tvers.

Jeg er nå i fred med to av mine naboer hvor den ene forventer min hjelp med å angripe den andre. Jeg må velge på et tidspunkt, men den tiden er ikke nå.

Jeg innser at jeg har nesten blokkert inn Demake, at han ennå ikke har begynt å utvide, og at han har brukt penga på forskning. Jeg er i en posisjon hvor jeg kan tilby trygghet uten at han er noen åpenbar trussel, og istedenfor å bruke masse effort på å utslette ham for stjerner som jeg kan bruke på forskning, melder jeg ham om en deal hvor han kan få være i fred der bak hvis han deler teknologien sin med meg. Han er forskerhora mi.

EN PLAN BLIR FØDT

Jeg innser at jeg muligens har et forsprang på teknologi hvis jeg kan bytte med flere, og satser på å kapitalisere på dette. Jeg sender melding til Drauden/gul om en byttehandel i teknologi, og får rundt samme tid et ønske fra Aslak om det samme. Jeg må lage post-it over handelen som skal foregå så snart disse teknologiene blir klargjorte siden det begynner å bli komplisert:

Jeg forsker fram produksjon som jeg gir til Drauden i bytte for hyperspace, som jeg gir til Martin i bytte mot penger og til Ludvig i bytte mot Våpenteknologi. I tillegg har jeg Demake som skal (bør!) sende meg første teknologien hans. Hvis alt dette funker blir jeg sittende på 4 teknologier hvor jeg bare har forsket fram én selv.

Deretter er planen å gå etter Aslak eller Martin, alt ettersom hvordan situasjonen ser ut på det tidspunktet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
Fikk første teknologi av Demake for $11 i dag.

Det begynner å virke som både Aslak og Martin blir et problem da det er en stor sannsynlighet for at de er allierte med hverandre. Hvis dette er tilfellet har jeg overhodet ikke lyst å gi dem hyperspace. Det er mulig jeg må ta dem samtidig, men hvordan?

Føll med.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
Jeg registrerer at Martin og Aslak begge har den samme teknologien som Demake delte med meg. Suspekt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#4
Martin melder meg om at Demake kommer til å angripe meg. Usikker. Vi er BFF og i tillegg kan ikke Demake nå meg med mindre han går igjennom Martin eller plutselig får hyperdrive.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
Aslak er en real trussel og i tillegg har han Våpen 2 som forhindrer meg i å gjøre noe. I et forsøk på å utgjevne oddsen sender jeg en mail til Fetthest hvor jeg spør ham om han kan lære meg Våpen 2.

Litt seinere får jeg Våpen 2 av Aslak, uten å spørre.

Først bare


Men så bare
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
Aslak ber meg angripe ham (? men ok) akkurat når jeg var på vei til å ta Martin. Jeg sender en melding til Martin om at jeg må utvide meg litt i forsøk på å utsette Martin-raeg. Slik ble det seendes ut:



Point åf nåo retørn...!!!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#8
Grundig rundlurt av Demake for $210. Well played.

Edit: Phew. Tekniske problemer bare og alt er greit likevel. Carry on!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#9
Jeg selger all teknologien min (som jeg har fått fra Demake) til Drauden for nonprofit siden han er garantert på vei ut og jeg vil at det skal koste kak og fetthest mer å ta ham.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#10
Hemmelig intel fra Aslak.



Kjekt å vite, og nyttig. Det betyr at jeg kan sette opp forsvar (har mer enn de 53 flyene som trengs) en plass og være all good.

Ser ikke særlig konflikt mellom blå og grønn der oppe - Aslak kan i tillegg flytte skipene sine før Martin sine ankommer. Mistanken om at de samarbeider opprettholdes.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Idé! Sendte bildet til Martin for å forhåpentligvis rote med alliansen dems hvis de skulle ha en.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#12
Martin raeger i pm, men gir meg ikke noen ny informasjon. Hvis de har et samarbeid så tipper jeg han mistenker min mistanke. Jeg tror han tror jeg tror jeg vet hva som foregår.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#13
Jeg er i dialog med Martin om å gå mot Aslak igjen. Forskjellen nå er at vi går opp mer nedenifra og vertikalt opp som er tryggere for meg, og hvis alt går etter planen blir Martin mer innestengt når/hvis vi ruller inn.



 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Martin går med på planen på den betingelsen at han får tilbake stjernene som jeg tok. No deal.




Her er mer om dette:

Så er det bare å krysse fingrene på at kak ikke kaker.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#15
Martin er SinnaMartin og kjører fullt offensiv. Dette funker bra i denne spillen med hvordan forsvarende styrker får bonus.

Sender bare flåtelederen hjem for å hente nye fly uten å måtte lage nye flåter, men først en tur innom Castor.