Uke 2

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Først litt oppsummering og analyse av forrige uke. Hva var planen? Jo, det var denne store teknologihandelen jeg hadde planlagt som bare delvis funka. Dette var fordi det tok så lang tid før noen av oss hadde den første teknologien at ting forandret seg mye før jeg hadde noe å bytte. Jeg gir denne planen en knapp delvis suksess hvis jeg legger godvilja til.

Jeg tenkte jeg skulle alliere meg enten med Martin eller Aslak for så å gå mot den andre, men det jeg kom fram til er at Martin tok for stor plass der vi var og at vi kom til å bli for sammenklemt hvis vi gikk sammen - pluss at jeg fikk Kak og Co opp i rævva. Han ble et ytterligere mål da han begynte å angripe Aslak da Aslak blir redusert og Martin sine styrker er utenlands.

Et kart fra hettfest illustrerer hvordan galaksen er timeglassformet, og jeg trenger bare å ta Martin for å ha nesten halvparten for meg selv og Demake:


Og når vi er inne på Demake, så er vel det den største braksuksessen av planene mine. Han har vel en trillibillion universiteter som driver å forsker fram teknologi for oss begge, mens jeg har solid økonomi og skipsproduksjon siden jeg ikke trenger bygge forskning. Vi har vår første level 3 tech i dag (våpen, såklart) som jeg mistenker er noen dager foran de andre.

Så gjelder det bare å håpe på at han ikke finner på no muffins etterhvert. Jeg tror nok jeg klarer å ta ham, men det kommer til å ødelegge mye for begge av oss. No owls in the fimosis allowed.

Faktisk usikker på hva neste steg blir når vi rydder bort Martin. Aslak er et lett mål, men begynner Kak å bli for stor?..

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#2
Kak? Stor?
Now there's an oxymoron if I ever heard one
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
ffffffffff kasta bort hele galactic cycle'n på feilklikk. Skulle sortere galakselista etter science-kostnad og klikka på selve kostnaden istedenfor "$ S"-knappen. Fortsatte å klikke i undringen over hvorfor det ikke funka og så var jeg blakk.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
Jeg har et ganske solid forsprang foran alle i alt nå, og selv om det frister å bli sittende mens forspranget mitt blir større er den største risikoen at noen rotter seg sammen mot meg eller hvis Demake blir en dick. Jeg må skyte først.

Sendte en mail til Alyosha om at jeg angriper Kak hvis jeg får scanning 3 av ham (spoiler: jeg angriper uansett). Dette kommer til å bli rotete siden Alyosha har ganske god adgang til meg fra bredsiden og fetthest er garantert alliert med kak.


Her er et ekspresjonistisk maleri:

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
ff trodde warpgates lot deg koble 2 stjerner uansett avstand. Brukte $600 på å bygge to stykker alt for langt fra hverandre.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#9
Ser at fetthest herper kak ganske kraftig og det er ikke bra. Hvis jeg bruker styrkene mine på å ta kak så er det fritt fram for 'hest å bare forsyne seg med stjerner. Jeg kan ikke angripe fetthest uten å gå igjennom kak og da er jeg like langt. Det er en mulighet for at fetthest og kak samarbeider og fetthest bare trenger noen av stjernene hans for å nå meg, men tror ikke det. Han tar for mange stjerner.

Jeg har ennå flest skip og lager nesten like mange skip i timen som kak og fetthest kombinert, så det beste her blir vel å ruge på det jeg har mens de catfighter. Det frister å gå all-out mot begge, men da sliter jeg hvis Alyosha eller Demake blir dicks.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Liker absolutt ikke at alle får Weapons 4 nøyaktig på samme tidspunkt som da Demake får det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Du har 200 skip der kak ankommer med sine 196? Det ser jo ut som dere utsletter hverandre, bare at marginene såvidt er på din side.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Ja, men generelt sett må jeg trekke meg tilbake. Alle de andre kampene på det bildet (Alrami, Markab, Fawaris) er abandon ship - bare at her er det skipene som abandoner.

Er på vei med flere skip fra andre enden av galaksen men er et par dager før de ankommer. Mulighet for katastrofalisme hvis fetthest blander seg inn.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#15
Frykteløse Tomas er blitt Flyktetøsa Tomas?

Er det en del av en plan, eller er det et håp om å finne en mulighet for at kak lar deg være ifrer lenge nok til en en reevaluering av strategien din?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#16
Nå er planen å få fram de nevnte skipa for å ta den værste støyten. Kak er aggro men flinkere enn Martin til å ikke bare hamre på stjerner med forsvar så jeg forutser litt stalemate framover - men jeg produserer ennå mye mer skip enn ham så det gagner meg. Ikke helt samme visa hvis jeg må sloss mot Fetthest i samme slengen dog.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Jeg skulle ha skutt førstere. Jeg lager ennå flest skip og jeg kunne vunnet hvis jeg hadde fått dem fram til fronten fort nok, men problemet er at når de tar stjernene mine litt og litt så tar de også fabrikkene mine.

Lurer på om jeg kunne alliert meg med noen, men har lite å tilby og de har lite å tjene på at jeg overlever. Jeg får se om jeg klarer å tenke opp no drama.