Uke 3

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
Prøvde å appellere til Kak om at jeg kan gå etter fetthest hvis vi gjenoppretter våpenhvilen vår i et forsøk om å redusere fiendene mine fra 3 til 2.

Ikke mye sympati å hente der
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3


Jeg har nok av skip, men problemet er som nevnt at jeg får dem ikke der hvor de trengs raskt nok. Tror nok denne trenden kommer til å snu etterhvert som Demake og Kak tar stjernene mine med fabrikker.

Kanskje jeg bare samler alt opp i én flåte og sender det etter noen.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#4
Jeg synes det er altfor tidlig å kjøre den akk så underholdene selvmordsstrategien. Kjemp, Thomas, kjemp! Kjemp for alt som er godt i verden, for smaken av smør og lukten av fruktbar jord.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
Kak venter på at de digge stjernene mine skal bli sårbare når jeg må flytte forsvaret mot fetthest.


Demake er bare en dick:


Alle har bedre våpenteknologi enn meg og hvis jeg får defense bonus så utsletter skipene våre hverandre. Hvis jeg angriper mister jeg 50% mer skip enn forsvareren.

For å sitere et sitat fra Martin:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
wut.png


Fra det øverste bildet ditt. Hva er greia her? Du sender en flåte fra Decrux til Nashira, samtidig som du sender en flåte i nøyaktig motsatt retning? :confused:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#7
Decrux-carrieren (ja, de heter carriers nå) har nettop levert 60 fly og er på vei tilbake til Nashira for å idle. Nashira-carrieren er på vei med 27 skip til Decrux. Det ser forvirrende ut siden spillet slår sammen skip i en stjernes garrison og i carriers - kun de 27 ved Nashira beveger på seg.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#8
Det er rart hvordan den rosa og lilla grafen er symmetrisk fordi jeg får masse science akkurat når Demake mister det ^^

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#9


There are more than eighty space ships!


Meanwhile, in Purplasia:


Jeg holder nede fortet hjemme og jeg raider Demake ganske heftig, men det koster meg mye å forsvare mot fetthest/kak mens jeg herper Demake. Jeg håper bare at fetthest ikke kommer med flere slike store flåter i nærmeste fremtid.
Det hadde vært artig med en kompis, men jeg er ennå ikke sikker på hva jeg skal tilby Alyosha for et samarbeid og nå har jeg kommet så langt med å ta Demake at jeg tjener mer på å overta stjernene hans enn å samarbeide.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#10
Jeg heier på deg!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Jeg også!

Ellers:


Decrux er tapt og jeg begynner å gå tom for skip ved frontene nå. Ikke bra.

Jeg vil påstå at jeg er i landgrab-fasen på Demake nå og jeg sendte ham en melding om at vi kan være venner igjen, men da kom han med krav om å få stjernene sine tilbake. Ikke sånn det funker :ras:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#12
Litt grafings og oppsummerings:






Fetthest angriper meg, jeg raider Demake, og Alyosha bare chiller.
Kak er jeg usikker på. Han chiller for det meste og tar litt gratisstjerner fra Demake når kjangsen byr seg, men har ikke angrepet meg på en stund.

Fetthest og Kak er rompiskompiser og å gå imot den ene blir å møte motstand fra begge.
Alyosha holder vel ludvig som gissel og får penger fra ham ellerno tenker jeg.

Litt usikker på hva den beste kursen av aksjon er her. Både Alyosha og Kak får for mye tid til å bare bygge seg opp (se: Total Ships-grafen), men jeg kan ikke gjøre så mye med det så lenge fetthest hamrer på meg. Hmm.

Ideelt sett burde fetthest eller Alyosha se at Kak kommer til å bli for feit, men jeg ser ikke for meg at de gjør noe med det før det er for seint.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#16
Har vært i dialog med Demake om fred for å forhåpentligvis kjøpe tech av ham. Han har +1 i så og si alt sammenlignet med meg. Han godtok, men jeg innser at jeg heller vil ha stjernene hans allikevel. Awkward.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Mye logistikk som skal til for å opprettholde dette forsvaret. Jeg lager flere fly enn ham, men han har bedre våpen så han dreper mye mer enn meg hver gang jeg må ta en stjerne tilbake.