[Multi] Ukens(agosen) Poll i uke sju(tten): Konsollvalg!

Om du KUN fekk spele på EIN konsoll fremover; Kva velger du?

  • Wii U

    Stemmer: 0 0,0%
  • Eldre bærbar gen. (GB/GBA/GG/LYNX etc etc)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Eldre konsollgenerasjon (SNES/Genesis/NES/PSOne/N64 etc)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    41
#1
Ein dag for seint, men pytt sann.

Ditt konsollvalg her gjelder ikkje for evig og alltid, men kanskje eit år eller to? Uansett, all in good fun. Dette gjelder forresten KUN speling, ikkje kontorarbeid eller lignende så liker du gaming på Game Gear best må du ikkje gi opp nettsurfinga di for det.

Måtte lage samlekategorier pga begrenset antall valg, men det burde duge.

Stemte kontroversielt nok på PSVita siden det er den eg speler mest på no. Elsker å kunne være portabel, den har multiplayer og to stikker pluss eit lovende spillbibliotek. So there.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Ikke et veldig vanskelig valg, nei.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#5
Alt av multiplatform-spill blir spilt på Xbox 360, men i det siste har jeg faktisk spilt en del ps3. Siden den har stort sett stått uberørt siden siste Uncharted, så har det samlet seg opp en hel del gode titler på PSN Store, i tillegg til briljante Ni No Kuni.

Grunne til at jeg foretrekker burken, er at den føles mer vital og i live. Ps3en virker steril. Kontrollen er også milevis bedre.

PC-gaming er dødt for meg, siden jeg kun har en Macbook Air. Gjør meg strengt tatt ikke noe som helst, siden spill er rekreasjon for min del, og da slenger jeg meg heller på sofaen enn å sitte forran en PC-skjerm. Promperom med lenestol og hightower-kabinett utgår også, da jeg har 55 kvadrat og en samboer å forholde meg til. Jeg er heller ikke en som craver alt av tweaking: konsollenes simplisitet er det som fenger meg.

Spiller heller ikke noe særlig på iphonen min, selv om der er et trailerlass med gode titler tilgjengelig. Har kanskje sammenheng med at jeg ikke er noen stor tilhenger av casual-spill, selv om jeg har spilt litt Rayman Legends på ifonen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#9
Jeg valgte ds. Rett og slett fordi jeg må snart spille castlevania: dawn of sorrow, portrait of ruin og order of ecclesia igjen, også må jeg runne hele phoenix wright-serien igjen også.
 
#10
Biscuit Box 360, samme grunn som Jæveltango skriver. Mac-gaming blir nok revolusjonert når Euro Truck Simulator 2-porten er fullført, men innen den tid får jeg drepe krokodiller med flare gun i Far Cry 3 på xboxen så lenge.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
Jæveltango: Du kan fint skvise inn et M-ATX-hovedkort og et full pupp grafikkort i et kabinett som ikke er stort større enn en en førstegenerasjons PS3. Steam i big screen-mode, en 360-kontroll, koble opp til TV. Nvidia har en autoinnstillingsgreie for grafikk basert på en hardware-database rett rundt hjørnet. Leving har aldri vært enklere.
 
#12
Jeg valgte ds. Rett og slett fordi jeg må snart spille castlevania: dawn of sorrow, portrait of ruin og order of ecclesia igjen, også må jeg runne hele phoenix wright-serien igjen også.
Og dette kan du ikkje spele på 3DS? Eller er du som meg og misliker den nye D-padden? I så fall, DS all the way for Castlevania i alle fall.
Fett for deg når du sitter der om ti år og fortsatt bare kan spille 360. :riffa:
No må eg nesten arrestere deg i å ikkje lese førsteposten min, dette gjelder kun for eit år eller to. :)
Mesterrase + emulator for ca. alle konsoller noensinne. :riffa:
Sitert for sannhet. Har man kraftig nok pese trenger man ikkje dei andre maskinene, skjønt portabilitet går rett fyken, og man låser seg til stua/promperommet. Laptop kan man berre gløyme, koster så vanvittig med penger for å få ein som kan kjøre både Dolphin og nye spel i dugelig kvalitet, og kan dessuten ikkje tas med på buss/dass/tog/fly med samme letthet som håndholdte konsoller.

No tok eg forresten ikkje med iDingser eller Android-blingser, men det var rett og slett ikkje plass i pollen/eg tenkte ikkje på dei før det var for seint. :)
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#14
PC er jo objektivt det beste valget fordi emulering, men velger å være kul og stiller meg bak utsagnet til 'riffen. PS2 står fremdeles ubeseiret som den objektivt beste konsollen med tilsvarende godt spillutvalg.
 
#15
PC er jo objektivt det beste valget fordi emulering, men velger å være kul og stiller meg bak utsagnet til 'riffen. PS2 står fremdeles ubeseiret som den objektivt beste konsollen med tilsvarende godt spillutvalg.
Pluss komponentkabler som gir ei fin boost i grafikken. Var eg stuck med kun forrige generasjons konsoll hadde PS2 vore eit naturlig valg siden eg har pløyd gjennom det eg synes er verd å spele på Gamecube og Xbox. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#16
spill er rekreasjon for min del, og da slenger jeg meg heller på sofaen enn å sitte forran en PC-skjerm.
Har ikke bilde nå, men geimer-pcen min ser ut som forsterker, er plassert ved tv-benken og er koblet til anlegg og TV. Trådløst tastatur&mus og 360-pad sørger for hassle-free awesome frihetsfølelse.

Jeg valgte selvsagt mesterrasen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Stemmer i for den og det har alltid vært et av argumentene mine. Du kan koble PC-en opp til en tv og gamepad, men du kan ikke koble en mus opp mot konsollen (nei, de 2 eksemplene utifra tusenvis av spill på dusinvis av konsoller teller ikke).

Opplegget mitt er at jeg har kablet gamepad og hodefoner, men de strekker til tv/godstolen og der har jeg et lite trådløst keyboard med en liten touchpad for muskontroll. Går helt greit å prompe på youtube og starte opp spill uten å måtte styre med kontorarbeid. Nå har jo Steam blitt et konsolloperativsystem også med big picture mode.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#18
Sagosen: Grunnen til at jeg valgte det er av praktiske grunner. Batteritid. Men nå skal det jo sies at Fire Emblem kommer snart... Da kan det faktisk hende jeg tisser på meg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#19
Jeg er også kul å stemmer PS2.

Et sykt bra utvalg spill, titler jeg ikke har prøvd jeg er nysgjerrig på men ikke minst: Plugg i stikkontakt, kabel i TVen, trykk på ON, spill i vei.

Det, er leving det.
 

Javi

elsker dette landet
#20
Stemte master race selv om jeg har spilt mer på ipaden enn pc-en i år. Har funnet ut at point&click fungerer som bare det på tablet og har kost meg med machinarium og nå nr 2 av broken sword -serien som jeg aldri ble ferdig med.