Umulig å finne DS-spill i Bergen

Hei!

Jeg gledet meg til 23. september, for da kom nemlig Meteos til DS ut. Jeg digger den typen spill, og i forrige uke skulle jeg ut for å skaffe meg spillet. Det ble dessverre ikke så enkelt. Jeg tok turen til Toys'r'us, men der hadde de ikke fått inn spillet. Så turen gikk til Lefdal, men ikke noe spill å se der heller. Spaceworld - niks, Meteos hadde de ikke hørt om. Elkjøp "Giganten" Fana? Tre DS-spill i hyllen!
PlayCom... ikke noe å se der heller. Heller ikke på Expert eller Brio. Til slutt måtte jeg ta turen hjem igjen uten noe nytt spill. :mad:

Hva skjer? Hvorfor skal det være så vanskelig å få tak i DS-spillet jeg har lyst på?

Jeg mener å ha sett Meteos på Spaceworld på Lagunen. Men Bergen er det største drittstedet når det gjelder å skaffe seg spill - både rundt lanseringsdatoer og sånn ellers. Den eneste butikken som er sånn noen lunde er Platon ved Torgallmenningen, men de er heller ikke gode å skaffe spill til lanseringsdatoen. Spiderman har det sikkert, men det spørs om de har fått inn EU-versjonen. Men hvis du driter i det så er det nok lurt, som Psycho Mantis sier, å stikke innom Spiderman for jeg mener nå å ha sett US-versjonen der. Men da må du nok regne med å punge ut i hvert fall 500 kroner for det.

Opprinnelig skrevet av YBD@03.10.2005, 02.35
Hei!

Jeg gledet meg til 23. september, for da kom nemlig Meteos til DS ut. Jeg digger den typen spill, og i forrige uke skulle jeg ut for å skaffe meg spillet. Det ble dessverre ikke så enkelt. Jeg tok turen til Toys'r'us, men der hadde de ikke fått inn spillet. Så turen gikk til Lefdal, men ikke noe spill å se der heller. Spaceworld - niks, Meteos hadde de ikke hørt om. Elkjøp "Giganten" Fana? Tre DS-spill i hyllen!
PlayCom... ikke noe å se der heller. Heller ikke på Expert eller Brio. Til slutt måtte jeg ta turen hjem igjen uten noe nytt spill. :mad:

Hva skjer? Hvorfor skal det være så vanskelig å få tak i DS-spillet jeg har lyst på?
265559​
Jeg-hater-deg. :(

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+03.10.2005, 03.57-->
Hva med Spiderman i Bergen? Har ikke de det heller?
265562​
[/b]
Niks, ikke de hadde det ikke for en uke siden ihvertfall :(

<!--QuoteBegin-thomas ivers
@03.10.2005, 12.01
alle som vil ha spill dra til åsane senter på expert.
265588​
Hm, har de mange DS-spill der?

Mistenker SOny og MS for å stå sammen i en kampanje om å presse Nintendo ut av butikkhyllene

Da kan jeg informere at spiderman i bergen har hatt den amerikanske utgaven ute for salg i flere måneder nå... Er det nitnedospill man vil har, så er vel spiderman det enste stedet i bergen med litt utvalg, men rakse er de overhode ikke.

Opprinnelig skrevet av Egle@03.10.2005, 09.54
Den eneste butikken som er sånn noen lunde er Platon ved Torgallmenningen, men de er heller ikke gode å skaffe spill til lanseringsdatoen.
265579​
Platon ved torgallmenningen er da overhode ikke sene. Jeg kjøper alltid mine spill der, fordi de har spillene på hylla noen dager før releasedagen. Min erfaring er at jeg kan få spillet noen dager tidligere om jeg kjøper det på platon enn når jeg forhåndsbestiller det på nettet. Altså poenget var, platon ved torgallmenningen er raske de med nye titler. Men de selger så og si ikke spill til nintendokonsollene...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av YBD+03.10.2005, 14.02-->
<!--QuoteBegin-supermario
@03.10.2005, 12.03
Jeg-hater-deg. :(
265589​
Sorry, er ny her, hva gjorde jeg galt? :blunk:
265607​
[/b]
Ikke bry deg om det, han er litt rar. :p
Uansett, jeg ser noe av det samme på Hamar (som er nærmeste by for meg). Da Another Code kom ut var det én sjappe i hele jævla byen som hadde det, og det var lekebutikken på Maxi. Det har bedret seg litt i det siste, Castlevania var lett tilgjengelig stort sett overalt på launch, men Meteos har jeg fortsatt bare sett på Maxi.
Tips til hamarsinger der, altså.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du kunne kanskje, muligens, ha formulert deg litt annerledes?

Opprinnelig skrevet av Camrot@03.10.2005, 13.14
Platon ved torgallmenningen er da overhode ikke sene. Jeg kjøper alltid mine spill der, fordi de har spillene på hylla noen dager før releasedagen. Min erfaring er at jeg kan få spillet noen dager tidligere om jeg kjøper det på platon enn når jeg forhåndsbestiller det på nettet. Altså poenget var, platon ved torgallmenningen er raske de med nye titler. Men de selger så og si ikke spill til nintendokonsollene...
265616​
Jeg baserte egentlig dette kun på Final Fantasy Tactics Advance, Final Fantasy VI og Final Fantasy Origins/Final Fantasy Anthology (en av de sistnevnte). Uansett, i alle disse tre tilfellene hadde de ikke spillene på lanseringsdatoen. Jeg har på en annen side aldri sjekket Platon på andre ikke-store lanseringstitler så det er fullt mulig jeg bare har vært uheldig i de tre tilfellene. Men ja, jeg vet jo at de klarer å få inn alle de store titlene til riktig tid, men det klarer jo på en annen side alle de andre spillbutikkene også.

Opprinnelig skrevet av Sudd3nly@03.10.2005, 13.14
Mistenker SOny og MS for å stå sammen i en kampanje om å presse Nintendo ut av butikkhyllene
265614​
Det gjør faktisk jeg også.
DS gjorde den temmelig godt når den kom ut her til lands, men plutselig når PSP kom, så er DS *gone*.

Du finner det nok ikke på Spiderman heller, da de har problemer med Unsaco/Bergsala for tiden. Unsaco mener tydeligvis at Spiderman er årsaken til at de siste Pokemon-spillene ikke har gjort det noe spesielt bra i Norge, da Spiderman har solgt en god mengde med amerikanske utgaver.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...Seriøst...? Det at markedet snart er mettet kan altså ikke være en faktor?

Yeti:
Selvsagt ikke. Ei er det fordi at Pokemon: Emerald strengt tatt er det samme spillet som eldgamle Ruby og Sapphire var. :ehm...:

Jeg kan ikke se hva for noe godt Bergsala får ut av det her. Spiderman er (ifølge en venn av meg som jobber der) den kjeden som omsetter flest Nintendo-produkter her i landet. Siden Bergsala nekter å eksportere til dem, har Spiderman nå begynt å ta inn PAL-spillene sine fra en Engelsk leverandør. Så Bergsala taper penger, og Spiderman holder seg innenfor loven.

Det er kanskje ikke lovlig av Spiderman å selge importerte spill videre, men de har ikke akkurat prøvd å holde det skjult. Så å reagere først nå, og sammtidig gjøre det gjennom en latterlig unnskyldning står det veldig lite respekt av.