Unity ...

SHDR

Gullmedlem
Ifølge en artikkel fra Eurogamer har Lionhead og Jeffrey Minter avbrutt arbeidet på Minters mildt abstrakte og svært psykedelisk utseende shoot'em-up, Unity. Unity, som skulle vært eksklusivt til GameCube, var i følge Lionhead et svært ambisiøst prosjekt, et prosjekt med den typen ambisjoner som ikke så altfor lett lar seg sette ut i live.

Lionhead understreker at spillet ikke ble avbrutt av økonomiske årsaker, men heller av hensyn til begge parters krav til kvalitet og originalitet. Minter sier på sitt forum, yakyak.org, at selve beslutningen var hard å ta, men at "Selv om jeg i løpet av de siste årene har lagd hauger av ting for Unity, ble det etterhvert klart at det å sette alt sammen, det å bygge Unity til et spill jeg ville være stolt av å kalle mitt, ville kreve enormt mye av både meg og Lionhead. Realistisk sett ville jeg nok ikke blitt ferdig før vel inne i neste konsollgenerasjon, lang tid etter at GameCuben var en aktuell plattform. Alternativet ville vært en hastejobb, og det ville vi ganske enkelt ikke. Bedre å gi seg mens leken er god."

En trist ende på et spill som skulle bli Minters triumferende gjenkomst til bransjen, og som har stått høyt oppe på iallfall min ønskeliste det siste året. Resten av Minters kunngjøring kan leses i denne tråden på yakyak.org.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:( Man kan vel håpe på at det blir dratt frem igjen en gang i fremtiden.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bytt ut "Looking Glass Studios" med "Unity" og lat som om jeg er Tycho, så har dere min reaksjon her:

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har ikke hørt om spillet og har ikke helt hatt sansen for Lionhead Studios' tidligere utgivelser, men ... Ja.