Universal filer

Nå som det er sommerferie tenkte jeg at jeg skulle mekke noen heftige saver på memory cardet mitt. Akkurat nå holder jeg på med en universal fil til FFVII, har spillt i 15 timer, er i Midgar area og har alle limit breaks. Har også fått med hver eneste item. Senere skal jeg prøve å bryne meg på FFVIII :tommelopp:

Noen andre som har ekstra tid til overs og lager universal filer?

har nok en til FF VII allerede, men jeg gidder ikke lage noen til de andre spillene.
FF VII var nok den store opplevelsen for meg... Ingen andre FF spill har noensinne gitt meg den utrolig gode følelsen jeg fikk av FF VII.... :(

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har universalfil i alle spillene fra FFVI og oppover.

FFVI: Denne er ikke noe særlig god. Har kun gjort alle sidequests. Har ikke engang rørt battle arenaen, så jeg mangler jævlig mye. Dette var uansett bare for å gjøre alt i spillet. Skal lage en skikkelig bra en senere. Eller to da, siden man må det for å få alt.

FFVII: Komplett har jeg ingen som er så særlig bra, men jeg jobber med en som skal bli nær perfekt. Er ferdig med disc en, og jeg har spilt i langt over 100 timer. Har gjort alt mulig hittentil, og jeg har som kjent skrevet en guide til dette. Er bare litt bekymret for om jeg får skaffet tilbake Mythril.

FFVIII: Denne er grei nok. Har alle GF, alle beste våpen, 300 av hver eneste magi og tre karakterer på level 100. Nesten alle korta. Tror jeg har spilt i 80 timer.

FFIX: En ganske god en der jeg har gjort alt utenom å få høyeste level i Tetra Master. Tror ikke jeg har alle på level 99. Husker ikke helt. Jeg dreit meg ut på denne, for jeg visste ikke at man bare kunne spille minigamet til Hippaul på disc tre, så jeg har ikke fullført den sidequesten. Har heller ikke noen god rekord på hoppetau. Ellers er alt i boks.

FFX: 217 timer spilt. Alt utenom max stats på aeons og level 99 på blitzball-laget. Har heller ikke banket Penance. Ellers er alt gjort. Absolutt alt.

Cloud: Du bruker guiden min, gjør du ikke?

Opprinnelig skrevet av GarlandG@26.06.2004, 16.36
Jo :flau:

Jeg bare sloss som juling så jeg får alle limit breaks, så kan jeg gå videre i spillet og samle materias og oppgradere dem. Regner med og bli ferdig i løpet av en ukes tid.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av soppe+26.06.2004, 17.11-->
<!--QuoteBegin-GarlandG
@26.06.2004, 16.36
Er guiden din ferdig? [/b]
Har ikke gjort noe mer siden i vinter. Skal fortsette når jeg er ferdig med speed guiden jeg jobber med nå. Jeg har forresten ikke fått alle opp på level 99 enda, men det tar jeg på en dag. Skal ikke ta så lang tid.

jeg bruker guiden til GarlandG :)
har akuratt fått Cid på laget og holder på å slåss og skaffe hans limits.

hittil er alt på guiden gjort og folka er rundt lvl 50-55 alle mann :)

Hmm, universalfiler, ja. Er ikke akkurat så mange av dem.

Holder på med en i FFVII der jeg følger GarlandG sin guide, og, som han sa, funker det nok dessverre ikke å skaffe den siste mythrilen enda en gang før Temple of Ancients. Du må nok prioritere og glemme Gold Armleten slik at du beholder Mythril. Siden man kan skaffe Gold Armlet på andre måter. Eller så må du begynne på nytt, og det gidder ikke jeg når jeg har trent alle opp på level 99 før disc2. Har vel brukt 60+ timer.

I sommer har jeg begynt på en ny en i FFVIII. Har bare kommet til Tribia garden, men har skaffet meg alle 3 rangsspellene og er vel level 50 med Squall og rundt 30 med de andre. Den gamle "universalfilen" min hadde jeg bare trent alle på level 99 og skaffet alle GF'ene. Så den er ikke noe særlig.

I FFIX har jeg faktisk ingen god universalfil. Begynte på en for 1,5 år siden, men så dret jeg meg ut på et kort som jeg hadde glemt :( Skal vel begynne på en ny en, men det er nok en stund til. Skal i hvert fall fullføre FFVIII og FFVII universalfilene først. Deretter lurte jeg på om jeg skulle prøve et "low level game". Da blir det enten FFVIII eller FFVII.

I FFX har jeg en save der jeg har skaffet alle Aeon, legendary weapons og gjort alle sidequests unntatt battle arena siden jeg rett og slett ikke gadd å trene folkene. Derfor har jeg heller ikke banket dark aeons enda. Kommer nok til å gjøre det en gang også.

I det eldre spillene har jeg kun "saver" der jeg er enten rett før slutt eller bare rundt halvveis. Har aldri orket å lage noen universalfiler der med andre ord.

Garland: Hvordan kommer jeg til Mideel area med Tiny Bronco?

Hvordan kjører jeg over de dype stedene?

Har vel en halveis til alle spillene i serien:

FFI: Gjort absolutt alt, alle items, slåss mot alle monsters og alle på topp lvl..

FFII: Denne er vel heller elendig, men har fått med meg ganske mye. Men kan vel egentlig ikke kalles en universalfil..

FFIII: Dette har jeg spilt på ROM, men finner ikke saven igjen. Men vet jeg hadde gjort det meste som gikk an. :svette:

FFIV: Dette er jo som kjent et utrolig kort spill (antageligvis det korteste). Der har jeg gjort alt av tenkelige ting og knask.

FFV: Dette er enda et prosjekt i arbeid. Har gjort alt utenom å få master job grad på alle jobbene på alle folka (for en lang og unødvendig setning). Dette tok jeg en pause i (som fortsatt pågår) pga jeg ble rett og slett drittlei..

FFVI: Min Nest-beste universalfil. Denne er delt opp i 2 filer (ja du må dette for å gjøre alt i dette spillet). En av filene har jeg det beste våpenet (Illuma) og da må du som kjent velge våpenet Ragnarok istedet for Esperet Ragnarok av mannen i Narshe. På den andre valgte jeg esperet, som som sagt har evnen til å gjøre fiender om til items, og der er et par items som KUN går an å få tak i på denne måten. Husker ikke eksakt hvilke.

FFVII: Ikke fornøyd, men følger Guiden til GarlandG, så dette skal nok gå bra.

FFVIII: Ræva, suger drittuniversalfil. Føler det er mye jeg har gått glipp av innen sidequests. Har alle folk på lvl 100, og alle kort, ellers føler jeg at jeg har gått glipp av for mye.

FFIX: Les signaturen. :p Ble nettopp ferdig med mitt fjerde forsøk på ufg i dette spillet, og er rimelig fornøyd. Har alle kort, alt av sidequests unnagjort (til og med tatt 1000 hopp og fått "king of skipping" eller hva faen det heter), og alle utenom Eiko på lvl 99 (noe som kan fikses relativt fort).

FFX: Min beste universalfil i noe Final Fantasy. 600T ++ spillt, ALT gjort. Omgjort hele spheregriden til bare "beste" punkter, og alle har selfølgelig gjennomgått denne (noe som førte til 255 på alle stat og en über HP og MP) max stat på alle aeons (noe som tok tid og ikke anbefales for folk uten tålmodighet) osv osv..

Final Fantasy Tactics Advance: Har vel gjennomført alle missions som går. er det så mye annet å gjøre her?

Final Fantasy MQ: ja, ikke spør...

Final Fantasy Tactics: Haha ja, et hull i systemet. har bare gjennomført dette en gang, og kan vel neppe kvalifiseres som ufg.

Final fantasy legends 1 - 3: Se FFT..

Final Fantasy X-2: 96% story (uten noen guider) så jeg nærmer meg..
:flau:

Og det var det...

Er på level 34 og skal gå inn i Junon etter 26 timer...tenker ikke på å få alle items ellerno, til slutt skal alle ha Lvl 99, alle ultimate weapons, alle enemy skills, alle limit breaks, og alle Materia på MASTER. For ikke å nevne at Emerald og Ruby weapon skal gruses, uten noe W-item tull..(vet at mange ikke ser på dette som juks, men jeg syns det blir for lett å kunne skaffe seg 99 av alle items på et blunk).

Stresser ikke med å få alt så tidlig som mulig, bare jeg har det før spillet er slutt.

Det blir en rimelig bra en blir det ikke ? Nevn gjerne noenting som jeg bør gjøre for at det skal bli en bra fil, som jeg ikke skrev over her..

Egle: hvor sparte du level hen ?

Opprinnelig skrevet av mortec@04.07.2004, 16.23
Egle: hvor sparte du level hen ?
Sparte? Mener du hvor jeg levlet opp? I så fall levlet jeg opp ved Mideel området, helt sør på kartet. Der møter du en del grønne skapninger som du kan sloss mot. De gir rundt 700(?) exp hver og kommer som oftest i flokker på 3-4 stykker. Men det er bedre å levle opp på CD 2-3 i mideel området i skogen ved siden av Mideel. Der kommer disse grønne skapningene mye oftere i større flokker enn når du levler på CD 1. Og dermed går det mye raskere å levle opp.

hmm, får ta enten wutai area eller Mideel da, når jeg kommer så langt. ;)

mente hvor du levlet opp ja, vet ikke hvorfor jeg sier "spare"..bare en (u)vane.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ser ut til at du kan få en ganske brukbar universalfil der, mortec. Har ikke all verdens tid nå, så jeg skal komme tilbake til ting du burde gjøre senere. Vel, jeg kan likesågodt lime inn målene til sluttresultatet fra guiden min.

* alle våpen (et av hvert holder)
* all armor (9 eller så mange som mulig av hver)
* alle accessories (9 eller så mange som mulig av hver)
* alle items (99 eller så mange som mulig av hver)
* alle key items, og de beste av de som man kan ha forskjellige typer av
* tre av hver materia på master level + 3 av hver master materia
* Underwater Materia skal ha så mye AP som mulig
* alle enemy skills på hver av de fire enemy skill materiaene
* alle karakterer på level 99, med så mye EXP som mulig
* alle stats på 255 på alle karakterer
* alle limit breaks
* alle sidequests fullført og alle bosser bekjempet
* alle items plukket opp og alle kister åpnet (visse unntak)
* alle minigames fullført på Gold Saucer Wonder Square
* så mye Gil som mulig og max GP (10.000)
* Everyone's Grudge, Master Tonberrys standardangrep, skal utgjøre 9999 i skade
mot hver karakter. Det vil si at alle må drepe minst 1000 fiender hver
* Vincents Death Penalty skal utgjøre 9999 i skade. Dette gjør den uansett hvis
Everyone's Grudge utgjør 9999.
* Chocobo Sage skal fortelle deg alt om chocobo breeding.
* Chocobuckle skal utgjøre så mye skade som mulig. Skade = antall ganger du har

Lykke til!
stukket av fra kamp. Å stikke av 9999 ganger tar tid.

Hmm..gikk det an å få alle enemy-skills på alle 4 altså ?

prøver gjerne på de tingene, men jeg frykter at det kanskje er for sent å få alle våpen/armor/accesories og items(prøver kanskje allikevel) når jeg er i Junon ? har ikke akkurat stressa med å få noen hittil liksom..
og underwater materia..gikk det ikke ann å få master på den ?
når det gjelder key items gjorde jeg ihvertfall alt man kunne på wall market...

tviler på at jeg får til alt det der, men jeg skal komme så nærme som mulig ;)

For å slippe forvirring tar jeg filen helt på nytt og følger din guide step-by-step..hadde nemlig en pause fra den i 1 og et halvt år,(har bare spilt en times tid etter den pausen) så jeg husker liksom så lite av hva jeg har gjort og ikke gjort...nå vet jeg ikke om guiden din forklarer hvordan man får 99 av alle items og sånne ting men da får jeg ihvertfall med meg det viktigste å få en universalfil...blir bare lok når jeg prøver meg på sånne ting uten guide.. :p

Har bare universalfil til FFX jeg... men der har jeg en ekstra bra universalfil også :p.. 255 i alt (inkludert luck) og alt annet på SphereGrid fylt med de beste nodes mulig..

Drept Penance der også... tok meg 222 timer hvis ikke jeg husker feil.

Er ganske nær å ha en universalfil til FFVII...

Har en universalfil på Kingdom Hearts, Zelda Majoras Mask og veldig nært Ocarina of Time også da...

Opprinnelig skrevet av solitz@28.06.2004, 14.58
FFIX: Les signaturen. :p Ble nettopp ferdig med mitt fjerde forsøk på ufg i dette spillet, og er rimelig fornøyd. Har alle kort, alt av sidequests unnagjort (til og med tatt 1000 hopp og fått "king of skipping" eller hva faen det heter), og alle utenom Eiko på lvl 99 (noe som kan fikses relativt fort).

67378​

hehe, tar det ikek forferdelig lang tid og lvle all etil lvl 99 der?, Zidane er straks lvl 80. du levler i memoria regner jeg med?