UPC - Chello dobler netthastigheten i dag

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Både Telenor og Bluecom har forlengst annonsert økning i hastighetene i løpet av sommeren.

Meh, kan være det samme... 56k power \m/
 
#4
Hva i granskauen betyr dobbel hastighet når de ikke senker de billigste...
Jeg vil ha sånn ca 100,- i mnd, 708kb ned/ 128 opp.

I Danmark får man 2mbit/512 for 100,- i mnd.
Trenger ikke så kjapt jeg, men bare billigere...
 
#5
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@15.06.2005, 20.15
Både Telenor og Bluecom har forlengst annonsert økning i hastighetene i løpet av sommeren.

Meh, kan være det samme... 56k power \m/
233431​
Greit nok, men selv om Telenor har økt sine hastigheter, er de laaangt fra UPC...

Fikk oppgradering på upc i dag, 8000/1000 er heftig det :D
 
#6
Faen, dette minner meg på at jeg egentlig skulle hatt 4 200/600 Kbps (på grunn av en UiB-avtale for 399,- pr. mnd.), men på grunn av at jeg bor 5,4 km fra sentralen, må jeg nøye meg med lusne 572/448 kbps. :(

Men jo da, bra for de som har UPC, denne nyheten.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#10
Opprinnelig skrevet av Excelsion@15.06.2005, 21.25
Hva i granskauen betyr dobbel hastighet når de ikke senker de billigste...
Jeg vil ha sånn ca 100,- i mnd, 708kb ned/ 128 opp.
Trenger ikke så kjapt jeg, men bare billigere...
233461​
Agreed. Lave priser på de enkleste abonnementene er vel så viktig som å lansere høye hastigheter. Det betaler over 300 kroner for Chello Classic og kunne gjerne tenke meg å bytte det ut med noe billigere. Bruker trådløs router likevel og får ikke full utnyttelse av hastigheten.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Houseman+16.06.2005, 00.44-->
<!--QuoteBegin-Excelsion
@15.06.2005, 21.25
Hva i granskauen betyr dobbel hastighet når de ikke senker de billigste...
Jeg vil ha sånn ca 100,- i mnd, 708kb ned/ 128 opp.
Trenger ikke så kjapt jeg, men bare billigere...
233461​
Agreed. Lave priser på de enkleste abonnementene er vel så viktig som å lansere høye hastigheter. Det betaler over 300 kroner for Chello Classic og kunne gjerne tenke meg å bytte det ut med noe billigere. Bruker trådløs router likevel og får ikke full utnyttelse av hastigheten.
233525​
[/b]
For det første: Sett dere i UPC sin posisjon, det er ufattelig mange som bare trenger den billigste, vet dette siden jeg selger UPC abbonement i jobben. Det er mye billigere å doble hastigheten for folk som allikevel ikke utnytter den, enn å halvere prisen. Når de allikevel ikke har noe reell konkurranse på dette prispunktet sr jeg ingen grunn til at de setter ned prisen.

Du får ikke fullt utnyttet hastigheten med trådløs router? Jeg har 8000/1000 linja og får utnyttet 100% av den med trådløs router
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Tja, hvis du har en time overs til å sitte å høre på Chris deBøgs greatest hits over telefonen så må du jo gjerne slå til. :p
 
#16
Huff, lønner seg ikke å bo på en øde som plass som her jeg bor. Må nemlig betale over 300 kr måneden(2 års binding) for en 850/384 linje. har hørt den skal oppgraderes i løpet av året, samme som telenor, men likevel skuffende.
 
#17
Hmm.. Ringte UPC, og de sa at man må velge "jeg vil ha oppgradert linje" fra hjemmesiden, og da blir linja oppgradert innen 14 dager. What a hoax.
Men, gratis er gratis.
 
#19
Vel, det er jo ikke veldig manuelt, men du må "si ifra".

Jeg vet ikke helt hvorfor man må igjennom dette, men det kan ha noe med at prisene på noen abonnement er endret, og derfor må man godkjenne saker og ting.