US og JP PSN-konto

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Jeg gjorde det til å begynne med bare for å sjekke om det var oversatt av noen med frontallappen intakt, men da jeg så "Tema Innstillinger" bytta jeg tilbake til engelsk, kan du si. Samme som da jeg så at det ene skillearket i den "norske" utgaven av Steam het "Lagre". Hvis du går inn på Lagre, kommer du til Steam-butikken. Gjett hvem som har oversatt Steam til norsk, og om han heter .com eller .net til etternavn.
 
#24
Takk for infoen! Jeg kan allerede en god del med japanske bokstaver (Katakana og Hiragana alfabetet) så dette kommer til og gå fint for meg^^ Jeg merker også at de har en god del spill den norske PSN store ikke har, så jeg bruker noen par timer på og sjekke dem ut.
 
#26
Er det bare meg, eller har Sony endret på betalingssystmet deres slik at man ikke lenger kan velge tilholdsland når man plotter inn adresse for kredittkortet? Jeg har en amerikansk PSN-konto, og jeg vet jeg har handlet direkte med kort tidligere uten at det var noe problem, men nå får jeg altså ikke skrevet inn riktig adresse slik at kortet blir akseptert. Noen som vet om det finnes en vei rundt?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
Jeg kan jo nevne at jeg aldri har fått betale med mitt norske visa i den amerikanske psn-kontoen min. Vet ikke om paypal støttes på ps3, isåfall kan jo det være en mulighet?
Ellers så er vel greia å kjøpe sånne psn-moneycardthings på ebay eller no?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Jeg veit at tidligere var det bare å gå berserk med norsk Visa på den amerikanske PSN-sjappa, men de endra det for noen år siden slik at de sjekker hvor kortet er utstedt. Eneste løsning jeg veit om, er å kjøpe amm'erkanske PSN-kort.
 
#33
Bare ett problem der.. Jeg har ingen Playstation som kan kjøre NTSC-disker. Etter litt googling fant jeg ut at PS3-er etter de originale lanseringsmodellene (de med PS2 emulator i Europa) ikke er sonefri for Playstation 1 spill. Selv om spillene kjøres i en emulator. Noen som kan bekrefte det?
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Jeh, det er fortsatt soneinndeling på PS1 på PS3. Var ikke engang klar over at launchmodellene ikke var det. Spill på PC istedet.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#35
Vet ikke om det funker i alle regioner, men jeg fikk nettopp kjøpt PSN Wallet-spenn til UK-sjappa ved å bruke norsk Visa-kort og en tilfeldig britisk addresse på Amazon (kortet sendes ikke fysisk, men vises med én gang betalinga har gått gjennom).
 
#36
Det fungerer fint å bruke norsk Visa kort når man handler amerikanske PSN Wallet $$$ også.
Må bare ha en amerikansk adresse registrert hos Amazon som man får feks via borderlinx.com.
Eller man kan kjøre en tilfeldig amerikansk adresse også selvfølgelig.