US Tekken DR Online (Viktig info)

#1
Jag har experimenterat med US dro och jag ska säga att jag har hittat något som kan revolutionera DRO för alltid.

I NTSC versionen finns ett mode som heter pickup match. Jag har spelat US DRO i rum mot amerikanska spelare och det är riktigt dåligt, lag som fan. Under den tiden noterade jag att lagen varierade och den största faktorn för detta är hur många slots som rummet har. Efter som TDRO är ENDAST PVP och inte har några dedicated servers så är detta inte så konstigt.

I pickup match finns ingen host, det finns ingen lobby och all bandbredd används till en sak och endast en sak: MATCHEN. Detta gör att i en pickup match får du den bästa uppkopplingen TDRO kan erbjuda, om detta gör saken intressant så vänta bara för det finns mer.

I en pickup match letar du efter andra spelare som har aktiverat pickup match och har samma parametrar som du:

Player Level: Any eller Same
Rank Match: On eller Off
Flag Limit: On eller Off
Voice Chat: On eller Off

Detta betyder att om du bestämmer med dina kompisar att säg tio av er ska lira (Ni måsta ha jämna par annars får någon vänta länge...) kan ni bestämma en rar flagga, sätta flag limit till ON och spela mot varandra, varje gång ni avslutar en serie, säg först till 3 så väljer ni END i stället för REMATCH, ni väntar sedan på nästa motståndare och eftersom ni har flag limit ON så hittar den bara er som väntar, e voila nästa motståndare redo.

Detta betyder att ingen behöver vänta mer, konstant spelande, inget väntande på folks matcher utan games all the TIME!!!

Ni växlar motståndare då och då och ni har receptet för det bästa DRO kan erbjuda!

Förstår ni vad detta innebär, jag bor i england och tack vare pickup match har jag lirat mot US motståndare i två dagar och jag ligger vecko etta, ni vet säkert att jag lirar Lei och han kan fan inte spelas med lag så mina matcher har varit helt perfekta. Om två personer från Norge lirar mot varandra kommer det vara som om ni satt bredvid varandra...

Detta betyder: Instant Turneringar som kan göras klart på en till två timmar för alla grupp matcher kan spelas simultant, om vi har fler grupper så ger vi bara en flagga per grupp, alla grupper spelar samtidigt, rapporterar sina matcher till den som håller i turneringen och sen spelas kvarts, semi osv.

GET US DRO NOW!!!

Revolutionen är här.

Cheers

Locolei

US: HEMP_MOnkEY
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
Dette er jo gull! Skal teste DRO i morgen. Har uansett ikke stort annet å gjøre denne fredagen :D
 
#3
Må man kjøpe TDRO på nytt med en amerikansk konto? Eller kan man bare skifte til en amerikansk konto og spille TDRO som man allerede har lastet ned på europeisk konto?
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Må laste ned US. Euro har ikke alle funksjonene til US enda.
 
#5
Jag lirade precis med MADCOW, som om han satt bredvid mig, max en elle tva frames lag, han satte utan problem sin jap juggle.

Med headset pa...

The revolution is here, dro is now playable lol
 

MadCow

Lokal moderator
#6
Ett eller to frames lag synes jeg er å overdrive litt;)
Men det var helt klart blandt de beste onlinematchene jeg har spilt.
Den lille lag-en vi hadde var også stabil. I andre matcher synes jeg det ofte varierer hvor mye lag det er, og da er det vanskelig å time ting riktig.
Tror nok du har rett angående det med antall slots. Når jeg tenker tilbake så har de beste matchene mine vært når jeg spilte online turnering med svenskene. Da hadde vi rom med kun 2 slots, hvor ingen av de var public (kun for invite).
Håper flere i Norge begynner å spille Us versjonen. Vet du om det er mange i Sverige som har det LocoLei?
Det skal også nevnes at LocoLei var i England når vi testet, gleder meg til å prøve dette mot folk i Norge og Sverige.
 
#7
Jeg spilte litt US her om dagen..
Laggen gjorde så jeg kanskje gadd 4 kamper..
2 med Anna og 2 med King..

Ta Anna da,
WR+2, f+2

den registrerte WR+2 helt fint, så holdt jeg "f" inne som jeg pleier vanligvis..
Så kom f,f+2 ut... HVER gang..

Har ikke vært særlig med online opplevelsen av dette spillet.
 
#9
Jeg husker ikke helt hva jeg trykket, men jeg kom inn rett mot en motstander iallefall..
Kan hende jeg var rimelig "unlucky" også da..

Eller så er det det at det er nesten ett år siden jeg har spilt seriøst og bare suger nå hahahah