UT3 på PS3 kan moddes. (og litt semiseriøs diskusjon)

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Konsollene får endelig noe PC alltid har hatt.

Men fra en litt bredere synsvinkel enn "heheh PS3 herjer lol" (Selv om det selvsagt også er en faktor): Nå som konsoller plutselig har harddisker, tror dere at vi kommer til å se mer av slike ting? Epic har alltid vært ganske langt fremme på "la folk gjøre det de vil"-fronten (Se kategorien Spill for Linux, innhold: Epic Games), så er dette noe kun de gjør eller er det starten på en trend? Eller vil spillutgiverne heller satse på den potensielle melkekuen som er Downloadable Content?

En annen ting er spørsmålet om Microsofts standhaftighet på at de skal ha en grunn-SKU helt uten harddisk skader dem i det lange løp. Vi har allerede sett at Mass Effect lider litt under at det måtte designes for å ikke gjøre bruk av harddisk-caching , og X360-utgaven av UT3 ser ut til å være uten modding*. I tillegg umuliggjør det selvsagt DLC, den tidligere nevnte melkekuen. Er dette lurt av MS?


*Dette basert på en post hos Playstationbloggen, med ordleggingen "Right now, this tech is only available on the PS3 console, ". Muligheten holdes åpen, men igjen hva med harddisk på 360?

PS: lol@xbox :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Jeg skjønner ikke hvorfor utviklerne, som i Mass Effect sitt tilfelle, ikke designer spillet slik at det bruker HD-en hvis den finnes. Det er vanskeligere å fremstille et farget polygon enn å gjøre en sjekk på slikt.
 
#3
For 360-en sin del er jeg ganske sikker på at grunnen er at de ikke får lov av Microsoft. Amerikanerne prøver nemlig å unngå at Core og andre billigmodeller framstår som "ukomplette", derav skal ingen som har dyrere modeller få noe glede av diskene til spillbruk heller.

Var det jeg hørte i hvert fall.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Når de sier modder er det da noe mer enn hjemmelaga kart? Tviler sterkt på at vi noensinne får et Red Orchestra på en konsoll. Og hvor mye arbeid er det egentig å få disse filene over til PS3?
Blir vel som med mange Mac spill med mulighet for modder. Det er der, men ingen PC folk gidder bruke tid på det.
 

Terje

mostly harmless
#5
Ja, de er noe mer enn hjemmelaga kart. Leste i et intervju et sted* at mod-verktøyene er temmelig omfattende, og skal faktisk for det meste være akkurat de samme verktøyene som utviklerne har bygget spillet med.

Og man behøver ikke være redd for at folk ikke gidder å modde PS3-versjonen. Det artige er at PC og PS3 versjonen er så klin like at enhver mod som er laget til PC versjonen fungerer på PS3 versjonen også. Uten unntak.

* mener det var dette intervjuet, men det er såpass langt at jeg orker ikke finne de nøyaktige sitatene nå.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Da gleder jeg meg til den dagen noen lager en mod som gjør at man ikke trenger å putte disken i PS3en for å spille det. :v: