Utrolig pris på 24"

#1
Dell selger nå sin 24" lcd skjerm til 8 221,63 kr !! Denne kostet over 11.000,- for en stund siden.

Den har masse tilkoblings muligheter og har blitt skrytt opp i været av samtlige som har hatt den på testbenken. Så om du er ute etter en skikkelig fet skjerm til å spille pc spill på eller koble på en dvdspiller eller tillogemed Xbox360 så har denne alle disse mulighetene.

Synes jeg bare måtte dele dette med dere da det er en rå pris for en rå skjerm!

Klikk her for å komme til skjermen

Det ble gjort en test av denne på Dinside.no for en stund siden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Aj, aj, aj... Den der skulle man virkelig hatt. Men 8K er fortsatt altfor mye. :(
 
#3
Opprinnelig skrevet av Yetipants@09.10.2005, 01.00
Aj, aj, aj... Den der skulle man virkelig hatt. Men 8K er fortsatt altfor mye. :(
267351​
Ja det svir litt for mye....fant foresten en 24" Acer skjerm hos Mpx.no en "fin" pris også. Click me

Men er godt å se at prisene går nedover da. Litt til nedover så blir det nok bra :)
 
#4
Acer-skjermen er jo bedre da, ihvertfall med tanke på gaming. 16 millisekunders responstid blir for mye i de fleste FPS-spill.
 
#5
Jinzo: Jeg sitter med en Samsung SyncMaster 173T som har 25 ms responstid. Har aldri noensinne lagt merke til problemer pga den relativt høye responstiden skjermen har, og jeg spiller så og si kun FPS (på pc). Er mange andre faktorer enn responstid som spiller inn..
 
#7
Jeg klarer meg fint med min Hansol 17 - 18 - 19 eller 20 tommer.. :) Er ikke sikker på str., men er ganske sikker på at det er en 19.. :tommelopp:
 

sheriffen

humre humre
#9
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@09.10.2005, 01.46
Jinzo: Jeg sitter med en Samsung SyncMaster 173T som har 25 ms responstid. Har aldri noensinne lagt merke til problemer pga den relativt høye responstiden skjermen har, og jeg spiller så og si kun FPS (på pc). Er mange andre faktorer enn responstid som spiller inn..
267364​
Ja ikke sant! Jeg begynner å bli lei av alle som mener MS er "alt" når man skal kjøpe seg skjerm til spilling. Min lcd er på 12ms og det eksisterer ikke etterslep på den, men jeg har sett flere billige 8ms skjermer som faktisk har etterslep. MS er en gimmick, og det er mye mer enn bare det tallet som avgjør om det blir etterslip eller ikke.

Les denne artikkelen, kanskje litt gammel men det er de samme prinsippene. Moralen er uansett, test før du kjøper!
 
#10
Helt enig, hva hjelper det om du har 1ms men bildekvaliteten er ræva? Jeg sitter med en gammel råtten lcd skjerm som om jeg ikke husker feil har 30ms eller noe...ikke noe problemer i det hele tatt.
 
#11
En ting dere skal huske på når dere sammenligner MS er at forskjellige produsenter bruker forskjellige definisjoner på det...... Noen definerer MS som svartiden det tar for skjermen å gå fra sort til hvit og tilbake igjen.. Altså enkelt og greit sort-hvit-sort.... Dette er den enkleste måten å måle det på samtidig som man får en raskere responstid..

Den andre måten å definere det på er fra grå til grå.... Altså da må skjermen gå gjennom hele fargespekteret før den kommer tilbake gråfargen... Dette bruker skjermen mer resurser på og gir et mer helhetligbilde av responstiden da veldig få programmer kjører kun svart-hvitt

Med andre ord en skjerm som annonseres med 8ms responstid målt etter standarden til definisjon 2 gir en vesentlig bedre ytelse enn en skjerm annonsert med 8ms responstid målt etter definisjon 1.....

På den måten kan skjermprodusenter lokke med blendende lav responstid.. Og idag er jo responstid det eneste brukerene tenker på......

Litt off topic men idag er det Viewsonic som har verdens "hurtigste" skjerm....
19" VX924 har hele 3ms responstid... og det etter definisjon 2 !

Hva jeg ikke vet.... Er det noe mer dere lurer på så bare spørr skjermguruen Sander ! I Shall Enlighten Thee
 
#12
Hva slags innganger å sånn er det på den Dell skjermen og er det TVtuner på den?


EDIT: så på linken DVI og S-video men ingen TVtuner. Er det mulig og etter montere det`?