Valgets kval i MMORPG-sjangeren

Altså jeg har spilt Horizons en stund men etterhvert så fikk jeg og en HAUG med andre folk nok av at vi betalte for et spill som aldri burde ha forlatt BETA.

Så nå er jeg virkelig sugen på et nytt MMORPG spill. Men hvilke? Det som er ute er jo så som så med..har lyst på et nytt et. Og da er spørsmålet, hva er det som kommer? Og når kommer det?

World Of Warcraft er det jo snakk om at skal komme i høst/vinter engang. Og spillet ser jo ikke så dumt ut. Er litt skeptisk til at det er litt animasjon/tegnefilm grafikk og grafikken på di plassene som er inne ser litt for Cartoon Network for meg...

Men er det noe anna påvei? Er sikkert flere en meg som er litt gira på å starte på noe?

Et nytt MMORPG spill som noen vet om som kommer? Eller som akkurat er kommet ut?

Du kan jo joine oss gutta på FFXI når det kommer ut i September. Jeg synes det er en av de betse MMORPG spillene som er ute. Dessuten så blir jo WoW bare utsatt hele tiden, så hvem vet når det endelig kommer.

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
City of Heroes ser jo kongetøft ut

Men hva du enn gjør, ikke gå for FFXI. Der får du servert et teit kampsystem, hvor du ikke gjør annet enn å se på. Du må traske i lange evigheter for å komme deg fra et sted til et annet, uten at du faktisk vet hvorfor du skal dit, eller hva du skal der. Omgivelsene er også gørr kjedelig, ihvertfall i Windust hvor jeg bodde. Nei, skulle jeg spillt et MMORPG igjen ville jeg nok gått for City of Heroes eller World of Warcraft.

CoH er ikke annonsert for Europa enda, men siden det ikke er noe sonesperre på pcen kan du bare bestille det fra f.eks www.dvdboxoffice.com

FFXI blir nok det første MMORPG jeg noengang kommer til å anskaffe meg. Jeg innrømmer at det er kun på grunn av at det er Final Fantasy jeg skaffer meg det, men når jeg likevel skal skaffe meg et MMORPG så kan jeg vel skaffe meg et fra en serie jeg er godt kjent med fra før av?

Det kan i det minste være introduksjonen til en sjanger hvis jeg synes det er noe.

Jeg har egentlig aldri hatt noe sansen for Final Fantasy spilla jeg så FFXI er kanskje ikke akkurat min stil.

City Of Heroes ser litt kult ut da, har sett det i hyllene i noen butikker i Oslo og Drammen...

Men det er lissom middelalderen med sverd og magi og di tinga der som jeg synes er tøft.

Et anna spill som kommer om noen mnd er jo Matrix Online, kan være veldig kult. Har sett noen film klipp av det og det ser jo veldig pent ut. Men igjen så er det ikke middelalderen.... ;)

Men nå må jeg ut å stabble litt mere ved....hihi :svette:

Opprinnelig skrevet av Sheffield@21.08.2004, 11.05

Men hva du enn gjør, ikke gå for FFXI. Der får du servert et teit kampsystem, hvor du ikke gjør annet enn å se på. Du må traske i lange evigheter for å komme deg fra et sted til et annet, uten at du faktisk vet hvorfor du skal dit, eller hva du skal der. Omgivelsene er også gørr kjedelig, ihvertfall i Windust hvor jeg bodde. Nei, skulle jeg spillt et MMORPG igjen ville jeg nok gått for City of Heroes eller World of Warcraft.

CoH er ikke annonsert for Europa enda, men siden det ikke er noe sonesperre på pcen kan du bare bestille det fra f.eks www.dvdboxoffice.com
90822​
Det her kommer jo fra han som ikke klarte og bli over level 5

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Lv 8 faktisk. Men uansett, hvis man ikke liker spillet etter 30 timer så finnes det ikke håp. Ja, det tok 30 timer å komme til level 8. Folk sier at det blir veldig moro etter du har pasert level 20. Men jeg er ikke av de som gidder å kjede meg i 75 timer før det begynner å bli litt moro.

Opprinnelig skrevet av Sheffield@21.08.2004, 23.06
Lv 8 faktisk. Men uansett, hvis man ikke liker spillet etter 30 timer så finnes det ikke håp. Ja, det tok 30 timer å komme til level 8. Folk sier at det blir veldig moro etter du har pasert level 20. Men jeg er ikke av de som gidder å kjede meg i 75 timer før det begynner å bli litt moro.
91173​
Skjønner det, men du trenger ikke bannlyse XI av den grunn da. Det er jo tross alt over 500 000 mennesker som spiller dette spillet.

Jeg har kun spilt Phantasy Star Online Episode I&II til GameCube (men kun offline) og Final Fantasy XI Online til PC. Sistnevnte har jeg avsluttet (jeg spiller ut august). Begge spillene er underholdene, men ingen av dem har gjort meg helt hekta. Det har vel noe med at jeg føler de blir litt trege å spille. Det tar tid før det faktisk blir moro. Man må spille i flere timer om dagen, og det gadd jeg ikke med Final Fantasy XI Online. Phantasy Star Online Episode I&II kan jeg anbefale utifra offline single-player og multiplayer split-screen, for det er faktisk veldig underholdene. Men jeg har ikke prøvd det online, så det kan jeg ikke si noe om (men jeg vil anta det er enda bedre online). Jeg kan også anbefale Final Fantasy XI Online, for det er et bra spill. Men det passer ikke for alle.

Akkurat nå er det vel ingen MMORPGs jeg vil ha. Men jeg venter fortsatt på at Pokémon Online skal bli annonsert. En eller annen gang må det vel bli annonsert, og da gjerne til Nintendos neste stasjonære konsoll!

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@22.08.2004, 00.48
Akkurat nå er det vel ingen MMORPGs jeg vil ha. Men jeg venter fortsatt på at Pokémon Online skal bli annonsert. En eller annen gang må det vel bli annonsert, og da gjerne til Nintendos neste stasjonære konsoll!
91242​
Ahh, Pokémon Online hadde vært noe det. Løpe rundt i en enorm verden som Pokémon trener og utfordre andre menneske kontrollerte Pokémon trenere. Det kunne ha blitt så gøy. Dette har jeg aldri tenkt på faktisk. Vi burde sende en mail til Nintendo og kreve at et slikt spill blir lagd.

Sorry, dette ble litt offtopic.. :doh:

Opprinnelig skrevet av Sheffield@21.08.2004, 11.05

90822​

erm..... det du skrev ovenfor= mmorpg i negativ form... det er det mmorpg er om pluss litt morsome ekstra-saker etc...

jeg syntes ikke FFXI minnet mye om de gamle FF spillene. Likte det ikke så godt. Jeg må si meg interessert i Guild Wars. Ingen månedsavgift heller. Har en kompis som spiller WoW (beta, private server) og han sier det ikke er spesielt gøy. Ikke det han har sett til nå ihvertfall.

Har selv spilt City of heroes, og selv om grafikken er bra, bevegelsene er helt konge og spillet er så å si lag-fritt. Så er det eneste du gjør å denge mobs.
Sinnsykt kult den første uka, deretter blir det ekstremt ensformig. Får altfor lite powers/special attacks til at det skal være kult i lengden.
Er faktisk verdt å prøve men jeg kan nesten garantere at du vil gi deg etter en måned.

Har holdt på med SWG i over ett år, har hatt noen pauser innimellom. Og vil vel si at det er det spillet som jeg synes er mest moro. Men har man spilt så lenge som meg er man ganske avhengig av å ha kule folk å spille med eller så blir det fort kjedelig.
Mangel på ting å gjøre når man har mestret de yrkene man vil, gjør at spillet har ganske stor gjennomtrekk.
Man kan gjøre mye morsomt i SWG bare man har fantasi nok. I tillegg kommer jo Jump to Lightspeed expansion som gjør at man kan ha egne skip. Synes ikke det finnes noen bedre alternativer så jeg spiller SWG inntil videre.

Og hvis du vil ha Pokemon Online burde du spilt SWG i starten, alle de som spilte SWG de 2 første månedene vet hva jeg snakker om ihvertfall ;)

Skal jo teste FFXI når det kommer til Norge, bare for å ha testet det også :p

Har også spilt Meridian 59, Ultima Online, EQ, AC1 & AC2, AO, Shadowbane, Neocron, Earth & Beyond, EVE onlione, DAoC, Lineage2 så jeg har vel fått med meg alle de "store" mmorpgs.

Ser frem til WoW så klart, er litt skeptisk til EQ2 men skal sikkert teste det også.

Jeg vil anbefale enten Phatasy star online eller Anarchy online...

C

Chaz

Gjest
Opprinnelig skrevet av Grizzkhit@24.08.2004, 12.17
Har selv spilt City of heroes, og selv om grafikken er bra, bevegelsene er helt konge og spillet er så å si lag-fritt. Så er det eneste du gjør å denge mobs.
Sinnsykt kult den første uka, deretter blir det ekstremt ensformig. Får altfor lite powers/special attacks til at det skal være kult i lengden.
Er faktisk verdt å prøve men jeg kan nesten garantere at du vil gi deg etter en måned.
Enig i det. Jeg syntes det startet virkelig spennende, men jeg fant fort ut at det ble veldig ensformig. Det eneste jeg klarte å glede meg til, var å kunne få evner som var bra for å komme seg raskt fra sted til sted. Det gikk mest ut på å slå kjeltring etter kjeltring. Det skal sies at det var moro en stund, men det mangler den fengende egenskapen MMORPG-spill trenger.

Opprinnelig skrevet av Chaz+25.08.2004, 22.52-->
Opprinnelig skrevet av Grizzkhit@24.08.2004, 12.17
Enig i det. Jeg syntes det startet virkelig spennende, men jeg fant fort ut at det ble veldig ensformig. Det eneste jeg klarte å glede meg til, var å kunne få evner som var bra for å komme seg raskt fra sted til sted. Det gikk mest ut på å slå kjeltring etter kjeltring. Det skal sies at det var moro en stund, men det mangler den fengende egenskapen MMORPG-spill trenger.
93290​
[/b]
japp, og noe annet som suger med COH er at support klasser ikke er verdt en halv dritt
etter level 30. Da er det skade > alt. Du dreper jo ting så fort at de ikke klarer å skade
deg i det hele tatt.

<!--QuoteBegin-kake
@25.08.2004, 23.44
DAoC > Resten av røkla

/kake
93309​
spiller du på EU servers kan du bare slutte når NF kommer. Og spiller
du på US servers skjønner jeg ikke at du ikke har slutta. Men ja DAoC
var best i klassen før ToA og NF. Jeg spillte det i 2 år, men NF og ToA + daoc = teh suq.

Edit: Og FFXI er det best på markedet akkurat nå. Men hvis du er en liten
drittunge som bare vil griefe eller PWNe alt ved å trykke på èn knapp som det
står "vinn" på kommer du ikke til å like det. Men det har et dritbra gruppesystem
masse highlevel content, skillchain eier, og en gjennomgående historie. I den
forstand at quests og missions ikke motsier hverandre men understreker hverandre.
Dessuten har de et av de beste DEV teamene jeg har sett. :)