Valve avslører HL2 specs

* CPU running at 90 MHz (default) 0.35 micron
* 180 MTexels/sec Fill rate
* 6 million/sec Triangles rate
* 16MB SDRAM at 110 MHz (default)
* 32-bit color depth render pipeline
* TwiN Texel engine
* Max 3D-resolution 1600*1200
* 24-bit Z-buffer with 8-bit stencil and per-pixel precision
* 250 MHz DAC supports up to 1920x1200 in true color (2D)
* Full 128-bit wide 2D graphics engine
* AGP 2X with full sideband and pipelining
* Optimized drivers for Direct3D (Win 9x) and OpenGL ICD

Nekter å oppgi kilde.

hmm...

får vel runne 1-ern imens jeg da.

Jeg har bygd ny pc for ikke så lenge siden.. :rulleøyne:

3,2Ghz, 512 mb ram å 256mb skjermkort.

tenkte jeg skulle kjøpe enda en 512 mb ram brikke så det blir 1024..

Drar jeg spillet glatt da eller?? Hvor mage mb skjermkort tror dere HL2 kommer til å kreve???

det skulle kreve 2 ghz, 512 mb ram å et skjermkort som duger, ditt duger sikkert fett nok til det, drit nå i om du ikke får kjørt det på fult da;)

skal du alltid få spilt spillene helt max, må din dato hele tiden være "opp til dato" , noe som kan bli ganske dyrt.
man trenger vell ikke full settings hele tiden,gjør man vell?
åh, nå må dette spillet komme snart. har ventet alt for lenge på det..

JA helt enig. gledre meg sykt til det!! Men man trenger ikke alltid å kjøre det på fult, men jeg bygde ny pc for ikke alt for lenge siden så det skal nok gå på fult.. 3,2 Ghz, 512 mb ram(snart 1024;), Sappihre ati readeon 9800 PRO 128..

Gleder meg til doom3 oxo;)

NOEN SOM VISTE DET AT COUNTER STRIKE 2 FØLGER MED I HALF-LIFE 2 SPILLET??

COUNTER STRIKE 2 SKAL DET HETE OG HAR OPPGRADERT GRAFIKK SOM FOREKSEMPEL VANN EFEKTER (SOM KAN MÅLE SEG MED DE PÅ SELVE HALF-LIFE 2 SPILLET) MERE DETALJER OSV,

DET BLIR BRA DET OGSÅ!!

C

Crizpy

Gjest
Hyggelig å høre, men drop caps locken neste gang ;)

Det blir håpløst å spørre "hvor mye ram må skjermkortet mitt ha for å spille hl2"
Tenk på Nvidia g-force 4 mx. et skikkelig drittkort med 128 mb ddr ram. Hvor mye blir brukt? vetta faen jeg..rundt en 30 mb kanskje.

Caps Locken var bare for at det var litt "viktig"
men hva mente du med den ram greiene til skjermkortet?? har jeg spørt om noe, eller nevnt noe med det??

G

Guffufs

Gjest
Får jeg kjørt HL-2 på denne PCen?

Prosessor: Intel Pentium Mobile 725 (Centrino 1,6GHz, 400 MHz Front Side bus-hastighet)

Harddsk: 80Gb EIDE ATA 100 (5.400 rmp)

Internminne: 512MB DDR-PC2700 (2x256MB)

DVD Brenner: DVD +R/+RW

Minnekortleser: Kombinert SD/MMC

Video: ATI Radeon 9200, 64MB

Skjerm: 15,4" WSXGA+ TFT Sjerm Oppløsning 1680x1050

Modem: Høyhastighet 56k-modem

Nettverkskort: 10/100BT-grensesnitt

Lyd: 3D SoundBlaster Pro-kompitabel lyd,16.bits integrerte Harman/Kardonhøytalere.

Opprinnelig skrevet av Shadar@14.07.2004, 23.03
Doom III bruker 96MB VRAM i 1024x768 med alle detaljer fullt opp. Jeg føler meg temmelig sikker på at HL2 ligger under det. Regn med at du bør ha 128MB VRAM for å få fart på sakene, og 256MB VRAM dersom du skal drømme om anti-aliasing. Men det er ingen vits i å tenke på en gang. Du anti-aliaser nok ikke et Source-spill med det første.
74992​
Doom 3 er et monsterspill, bokstavlig talt. Fet grafikk som du sier, men ikke spesielt nytt. Half-Life 2 vil selvfølgelig ha bra grafikk, men ikke på langt nær så god som Doom 3. Men gameplayet er så hardkokt at superduper grafikk ikke er nødvendig for å gjøre dette til et bra spill. Gabe har også sagt at Xbox versjonen vil være på samme nivå som medium på pc, så veldig mye har vi ikke å frykte.

Det er fint at vi tenker ganske likt, får det var dette du tenkte, ikke sant :ehm...: :svette: