VARM HD!

M

Mako

Gjest
#1
eg har nettopp bygd en ny pc, det var første gangen jeg har gjort det og det var i dag. Jeg la merke til at pcen var varm da jeg kjente på kabinettet og ble litt mistenkelig. Jeg har 2 kabinettvifter den ene blåser inn og den andre ut, jeg har en ram vifte selvsagt og en til strømforsyning og. Jeg åpna kabinettet mens pcen var på og kjente på komponentene, da la jeg merke til at harddisken va skikkelig varm! Er det normalt eller er det noe galt?

Det er en samsung HD, viftene virker men di står jo plasert helt i andre enden av kabinettet.

??
 
#2
Jeg har en vifte som blåser rett på min harddisk og den er ikke varm.
Etter hva jeg har hørt så anbefales det å ha en vifte som blåser på den. (Så varer den lengre)
 
#3
Nå som du har bygd din egen PC er det viktig å huske på at en god avkjøling krever en god gjennomstrømming av luft gjennom hele kabinettet. Jeg tror det er standard at det er én vifte i hver ende eller noe lignende. Uansett, det kan henda at noe hindrer at det blir en jevn gjennomstrømmning i kabinettet og dermed blir HD'en varm. Ligger "ut-viften" og "inn-viften" rett ved siden av hverandre? Nå er jeg ikke sikker, men jeg tror ikke det vil gi maks utbytte i forhold til å ha én i hver ende når det gjelder avkjøling. Husk også at en PC er laget for å fungere i langt varmere klima enn i Norge, så det er ikke sikkert at din HD er overopphetet. Men kjøl den for all del ned hvis den er så varm som du sier, det er uansett det beste!
 
#4
Har hatt en varm Seagate Barracuda, og en harddiskkjøler var løsningen. Før var den glovarm, når er den bare...passelig. Har en annen enn den der, men tror Coolermaster skal fungere minst like godt som min (og stillere). De har noen dyrere saker på Komplett også, hvis ikke den faller i smak.