Verdens første PSP modchip

#1
SITAT
Undiluted Platinum: World's first PSP Modchip!
Here's a picture of U.P. (Undiluted Platinum), a flash replacement system for the PSP which allows the use of previous flash updates or custom flash builds. Installation has been optimized to fit entirely inside PSP, this opens up the possibility to run unsigned Homebrew code on the latest PSP systems. More info will be available next week.


[/b]
Kilde: Xbox-scene.com

Spennende, en glad nyhet for alle som sitter på nyere psp maskiner som ikke har mulighet til å nedgradere firmwaren sin med softmod.

Dette kommer sannsynligvis til å få homebrew scene til å eksplodere, flere programmer vil dukke opp..
Ikke minst mer emulatorer. Nå som 4GB minnekortene er prismessig akseptabelt virker et PSP kjøp ikke helt fjernt.

Noen andre som ville vurdert å modifisert pspen sin nå?
Tror nok det blir best å la andre gjøre jobben, den chippen så ikke så svær ut :p
 
#2
Når jeg så den der for 5min. siden så fikk jeg enda mer lyst på en PSP.. Kan nesten ikke la være å kjøpe en nå. :elsk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
For bare to tusen kroner pluss et minnekort kan jeg altså få en bande med emulatorer som nesten går like bra som originalmaskinene så lenge du slår av lyden, og mulighet til å spille begge de gode PSP-spillene som finnes uten å betale for dem?
Hurra.

PS: Nei, jeg skal ikke ha noen PSP før jeg får den gratis. :p
 
#5
SITAT(Yetipants @ 27.05.2006, 09.17) 6019
For bare to tusen kroner pluss et minnekort kan jeg altså få en bande med emulatorer som nesten går like bra som originalmaskinene så lenge du slår av lyden, og mulighet til å spille begge de gode PSP-spillene som finnes uten å betale for dem?
Hurra.

PS: Nei, jeg skal ikke ha noen PSP før jeg får den gratis. :p
[/b]
Vel, jeg tenkte mer på en maskin du kan spille på når du er på farten. Ikke alle går med en laptop i jakkelomma :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Hørt om DS? ;)
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#7
SITAT(Mongis @ 27.05.2006, 11.50) 6024
Jeg skal ikke utelukke et PSP kjøp i fremtiden. Men det er ingenting som haster så kommer nok til å vente til en eller flere prisnedsettinger før det kan bli aktuelt.
[/b]


samme her venter til den kryper under 1000 kr. Elkjoppis pimper den til 1400 kr nå rundt jule tider burde den krype ned. Er det ikke i november at prisnedsettelsene kommer :?:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
Ooh, mon tro om ikke dette puster nytt liv i PSP-en min. Er lei av å vente på en ny spillflod som ... aldri kommer. Aldri vært veldig stor på emulatorer på PSP tidligere, mest pga. hvor ustabilt og generelt sett homo det er. Nå som det endelig kommer chip, burde det vel bli litt mer gjennomført og lettere. Jess, colour me intrigued.
 
#9
Jeg var en tur innom EB-games i dag. Hadde mange nye spill og kunne bytte 15 av dem mot en PSP, Daxter og Brødrene Grim på UMD. Tror jeg slår til :$
 
#10
Meh, dette har ikke noe å si for min del. PSP-en min ligger og støver med unntak av når jeg ønsker å spille emulatorer utenom på PC-en, så jeg tror den blir solgt snart uansett.
 
#13
SITAT(Sulky @ 27.05.2006, 21.51) 6154
DirtyD: Du nevnte 4GB minnekort til PSP. Finnes de :blunk: ?
[/b]


Disse er da fra Sony som du ser. Det kommer nok tilsvarende fra Sandisk regner jeg med. Hvis det ikke allerede eksisterer. Orker ikke å google det nå :p
 
#14
Men rimelig??...ligger ikke minnebrikkene til psp på rundt 1 kr mb'en a? Kjøpte meg 1 gig en gang i tiden jeg var rik. Men 8000 for masse plass jeg ikke bruker. Ikke faen. Bortsett fra det er jeg veldig glad i pspen min. Spiller de få gode tittlene gjevnlig når jeg farter. Ds er jo stilig nok. Men liker bedre tanken på en batteri drevet psone i lumma og nå med den mod chipen kan jo ting bli virkelig stilig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Det hender at det lønner seg å sjekke ting istedenfor bare å fantasere og tro at det samsvarer med virkeligheten, far. :p
2.300 for 4GB samsvarer dårlig med din dagdrøm om 8.000 for 8GB, selv om jeg er helt enig i at det er latterlig dyrt.
 
#16
Jeg har kjøpt 4GB minnekort nå jeg :) 890kr på finn...

eneste jeg lurer på er om dette fungerer på en psp 2.81 med Modchip :S
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Hvis du har kjøpt CompactFlash-minnekort, ville jeg ikke tro det, nei.

Hvis du har kjøpt noe Memory Stick-greier, så er det nok gode muligheter. Sjekk instruksjonsboka di.
 
#18
SITAT(Yetipants @ 22.11.06, 23.18) 36263
Hvis du har kjøpt CompactFlash-minnekort, ville jeg ikke tro det, nei.

Hvis du har kjøpt noe Memory Stick-greier, så er det nok gode muligheter. Sjekk instruksjonsboka di.
[/b]
Jeg har kjøpt Sony Memorystick PRO DUO
 
#20
:elsk: SITAT(Joni @ 22.11.06, 23.38) 36270
Det skal funke knirkefritt.
[/b]
Supert :elsk: :D

Btw, er det noen som vet om noen sider jeg får kjøpt en Modchip billig? vet den ligger på 750 på modnet,
men jeg vet også den ligger på 450 i amerika nå... Juletilbud 30%avslag. Men det er mye i frakt derfra, også så var det den kortbetalinga :usikker: vil helst ha postoppkrav eller en regning som medfølger jeg :p men går greit med kort så lenge det er i norge :)