Verdier på litt skjeldnere spill...

#1
Tenkte vi kunne ha en liten price guide der man kunne spørre hvor mye de skjeldne perlene man eier kan være verdt.
Kansje det også finnes en nettside dedisert til akkuratt dette? (legg ut link?)

Jeg har 2 her som jeg er litt usikker på

Silent hill 1 (ikke platinum) strøkent.
Herzog zwei med strøkent utenom en litt slitt manual.
Final fantasy VII (ikke platinum) nesten strøkent.

Har flere også, men var disse jeg kom på nå.

Kansje noen av dere kan hjelpe meg med disse? :)
 
#2
Spørs litt hvor du selger dem. QXL er jo en meget god plass å selge ting, siden man får så mye mer for gjenstandene enn på for eksempel ebay eller amazon. Silent Hill 1 får man for maximum 50 kroner, originalt med alt på ebay.
Mens Herzog zwei er nok definitivt vanskeligere å få tak i. Kanskje rundt 400-500 kroner.
FFVII er ikke så sjeldent som folk skal ha det til. Man klarer nok å skaffe det for 50 kroner, originalt, brukt, komplett med alt.

Men, som sagt, selg på QXL. Folk tror det er tryggere enn ebay, og er da villig til å betale mer. I tillegg så er ikke de norske spillprisene kjent for å være lave, så det kan jo også være en grunn. Det kan dermed variere hvor mye spillene dine er verdt, og det er derfor rimelig vanskelig å sette en pris på dem. Men sjekk ebay, for der får du i hvert fall et cirka anslag på det minste du kan få spillene dine for.

Det jeg har som er verdt mest, er vel et strøkent FFIII spill til SNES (NTSC). Klarer vel å få solgt dette for 90-100$ i og med at det er near mint tilstand. Det vil si at ikke engang hjørnene i boksen er slitt. Alt annet er også så å si uslitt, derav near mint tilstand. På QXL hadde jeg sikkert klart og solgt det for over 1300 kroner. Der betaler jo folk opptil 500 kroner for bare cartridgen, som man får for noen par tiere på ebay.
 
#3
50 kr for FF VII orginalt??? neppe, greit nok at platinum utgaven er en enkel sak å få tak i, men samlere vil mye heller ha originalen så jeg tviler på at det ikke er verdt mer enn det.

Silent hill 1 originalt bare en 50 lapp det også, man må ikke blande platinum med ikke platinum. det er jo samle objekter.
 
#4
Mine to mest verdifulle spill er:
Chrono Trigger US/NTSC til SNES
og Radiant Silvergun

Begge er altfor verdifulle for meg til å selge, men begge er verdt over $100.
 
#6
Jo, men det er ebay. Det er ikke alle som tør å bruke slikt. er ikke alle som vet om det heller, spilla er en del mer verdt her i norge vil jeg tippe
 
#9
jeg har tittet litt runt fordi det er noen gamle spille jeg vil ha. Noen av disse spillene som er utgitt på den tiden som Silent Hill kom ut. De er vert noen kroner. RE1 så jeg var en pris på 50dollar på ebay. Dette var til data. Var ikke akurat best tatt vare på heller, men det var prisen.

Du kan nok tjene noen slanter på dette hvis du er heldig. Da vil jeg ambefale ebay. Tror de er størst på dette område.
 
#10
Tja, jeg vet ikke om det faktisk er sant, men jeg leste om at Orion Burger, et point'n'click til PC ble solgt for over 1300,- på ebay. Når jeg fant ut det, så sørget jeg for å ta ekstra godt vare på eksemplare mitt (som forøvrig er strøkent).

FFVII NTSC-U|C original release er vel kanskje verdt litt mer enn 200 kroner...

Men Baldur's Gate II - Throne of Baal, mint condition, original release (gode gamle esker) er nok ikke verdt så mye, selv om den FØLES ganske verdifull ut :p
 
K

Kumool

Gjest
#11
Nå er det som kjent slik at mange samlere vil ha spillene sine factory sealed, og det er da vi snakker høye summer når det gjelder FFVII. Jeg har aldri sett noen selge et originalt PAL, men NTSC går ofte for 200 dollar på eBay. Gjerne mer også. Der snakker vi skjeldenhet.

De mest verdifulle spillene jeg har er FFIII, Chrono Trigger og Secret Of Mana. Alle er til SNES, og de er i så og si perfekt stand. Det eneste som mangler er forseglinga, men ellers er alt på plass. FFIII er i helt perfekt stand, og det kjøpte jeg for ikke mer enn 55 dollar på eBay. Spiderman hadde sikkert tatt 3000 for det.

Så kan jeg igjen nevne et factory sealed Secret Of Mana som jeg så på eBay en gang. Fyren hadde lagt det ut til salg, med "buy only", og prisen lød på 945 forbanna dollar. Og jada, spillet ble solgt. Over 6000 norske spenn. :eek:
 
#12
Nysgjerrig på; Zelda ALTTP, Super Metroid, Mega Man X4, Killer Instinct, Super Castlevania IV og Donkey Kong Country alt til SNES...
 
#13
Selv kunne jeg godt tenke meg Rayman og Destruction Derby 2. Noen ide om hva de er verdt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Vel, jeg er jo forsåvidt klar over spillets verdi, men folk kan jo få lov til å mene litt om dette:



Det bør nevnes at jeg nesten ikke betalte noe for det =D
 
#15
Åja.... Spill man har lyst på og lurer på verdien ikke spill man eier og lurer på verdien... lol....


F-Zero da?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#16
En fyr maila meg etter å ha lest lista mi på IGN. Han ville kjøpe Mr. Gimmick til NES for 110,- $ (omtrent 900 norske på den tida). Det har ikke innpakning, men han brød seg ikke. Folk er gærne. Deriblandt meg. Jeg solgte det ikke, selv om jeg sannsynligvis aldri kommer til å spille Mr. Gimmick igjen noensinne. Men det er jo trossalt en skjelden perle. Finnes ikke mange kopier i europa, og det kom aldri til USA. Derfor det er så høy pris på det.
 
#17
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@26.11.2004, 20.28

141540​
Kabling, er det den amerikanske versjonen kakarlsen? Vakkert, rett og slett vakkert.

PDS er forøvrig i top 5 rpg gjennom tidene. Tror jeg må hilse på Edge igjen en gang i jula.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Den amerikanske ja. Den europeiske har riktignok litt mere fancy innpakning, men selve platene ser bedre ut på den amerikanske.