Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Flott! Har begynt å spille en del her sammen med en kompis jeg jobber med. Mye fritid i Bardufoss betyr mye spilling... kaller meg John Inge i spellet. Holder på med en farm laget av bjørk og glass med automatisk innsamling av poteter, hvete og gulrøtter. Som med alt annet er det bare å ta og låne hva som helst, men setter pris på om det legges tilbake ved senere anledning!
 
Sinnsykt prosjekt de har på gang der, inspirerer til kreativitet! Skal absolutt spille mer etterhvert.

Er du åpen for innspill til plugins? Skychest - The Ultimate Chest Organizer er en plugin som ikke endrer en dritt bortsett fra å gjøre livet enkelt og greit for alle!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eh, kanskje? Hva gjør den mer spesifikt. Jeg har hatt lite lyst til å styre med mods fordi det krever en alternativ server og det blir styr hver gang serveren oppdateres fordi det blir mismatch mellom klientene som oppdateres automatisk og serversoftware der man må vente på at de kommer med en egen patch etter Mojang sin.
 
Helt spesifikt gjør den at hver gang du slår på en kiste så kommer det opp "Your chest has been sorted". Den gjør at innholdet i kisten legger seg i system, like gjenstander havner etter hverandre. Jeg ser ikke for meg at du vil implementere den, men håper du i det minste prøver den selv. Sleng en masse greier i en kiste, slå på den med tom neve og se at alt på magisk vis havner i et system. Det er en simpel mod spilleren kan velge å bruke eller ikke, men som gjør spillet mye enklere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
[INFO] johninge[/88.89.93.2:57691] logged in with entity id 3701526 at (-399.0991295424313, 59.0, 303.04550631737334)
[INFO] [Server] In 5 minutes this server will go down to be retrofitted for the upcoming war.
[INFO] <johninge> What?
[INFO] <johninge> Hvor lenge?
Revan da.

EDIT:
[INFO] <johninge> Når vil den være oppe?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kartet har nå litt smoothere lys, slik at det ikke blir like flatt, i tillegg til en cave render.

EDIT: Cave fjernet til jeg får til en render som bare viser oss hulene med fakkelbelysning (støttes av programmet). I stedet la jeg på en natt-modus:

nmsp_by_night.jpg
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Caves er lagt til, ser litt på det jeg nevnte om kun fakkelbelyste huler etter hvert.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Tenkte jeg kunne oppdatere folket litt på hva vi driver med inne på serveren. Regner ikke med at det er så mange fler enn meg, maraj, muskadet (?), revan og buggz som sjekker kartet til buggiebear, men her er ihvertfall noen screenshots.
De er "tatt" med en mod som heter seus-shaders. Det forandrer ikke noen teksturer, annet enn at glass blir "seamless", slik at hvis du ser på et gigantisk vindu så ser du ikke hver eneste plate, også lager den litt mer bevegelse i gress og trær og slikt.

Her har jeg og maraj tinga våre


og dette er utsikten fra den nye toglinja som går fra vår base og over til togstasjonen. Hvorfor gå når man kan ta tog, right? Eller, gruvevogn da, strengt tatt.


her står jeg på midten av den linja og ser opp på tårnene til meg, maraj og buggz.


Står på samme sted og ser nedover mot nord, der man kan se starten på vår variant av bryggehusa i Bergen.


Men nei, la oss heller gå tilbake til mitt og marajs hideout og se hva vi finner, hva?


Men hva er dette? hmm. beklager at jeg ikke har fjerne guien her altså. bare... glemte det.


Her har jeg hoppet ned og tok screenshot etter et sekund ca. ganske langt å falle ned, men har safet det med no vann som bremser fallet slik at man ikke tar skade.


Dette er stedet jeg og Maraj kaller for Kjelleren. Her har vi gravet ut en del stein. Det er lett å se, for det var nemlig ikke åpent der dere ser nå. Det var bare mengder med stein. Forresten, nevnte jeg at vi har nesten brukt alle de steinene dere ikke ser på bildet?


Nå ser vi til venstre når man kommer ned. hvis dere ser det glasset som er til venstre på bildet, så er det der man kommer ut når man hopper ned.


og her ser vi til høyre. Her kan man også se en bug med den shaderen, som gjør at når det er solnedgang og soloppgang så skjønner ikke shaderne at lyset skal lage skygger "under horisonten" så man får lys i huler i de periodene. Det som derimot er litt kult med det er at det ser ganske fett ut.


her har vi gått et stykke bortover til venstre for nedhoppingen, som tidligere nevnt. Da kommer man til denne trappa!


Og når man er helt oppe finner man dette



Nei. Det er natt ute, la oss sove, hva? Har en seng på loftet til fjøset så la meg der, og dette er utsikten når du står opp om morran!


Så hoppet jeg ned det hullet dere så rett foran meg, og da ser det slik ut!


gikk ut av fjøset jeg, er ikke så spennende der liksom. står her ved siden av togstasjonen.


Inni togstasjonen litt til venstre for inngangspartiet. Går man opp den trappa kommer man til flere toglinjer. For øyeblikket har vi en linje til buggz, en påbegynt linje som skal gå bort til revan og bordi (en fyr). vi har en linje som går til Flyveslottet, og den tidligere nevnte Hideout-linja.


andre etasje i togstasjonen.


Nå har vi gått et stykke og kommet opp til det høye tårnet til venstre på et av bildene over.
Vi står inni det og ser ut fra utgangen på baksiden av det.



gått litt lenger ut og man ser starten på flyveslottet.


litt nærmere. Ser ting litt tydeligere nå.


oppe og gått inn døra til flyveslottet


gått ut av flyveslottet igjen og ser ned på der vi gikk ut fra baksiden av tårnet istad.


Tenkte nemlig at vi kunne ta en titt under flyveslottet for å se på det fine gulvet fra undersiden!






Og det var det for denne gang.

Tenkte jeg skulle ta noen flere screenshots av de andre områdene om noen dager.

Bli med da vel! hihi



79.160.208.146
edit: glemte å nevne at den shaderen også lager skygger og litt kulere lyseffekter. eneste som er kjipt er at det går ikke en å spille med ultimateversjonen av shaderen, for vannet blir nesten usynlig. Så jeg bruker ultimateversjonen til screenshots, og standardversjonen til å spille med. Får fortsatt en del kule lyseffekter, men altså ikke like bra. Dagen vannet får litt farge i seg, for nå ser det ut som luft med litt refleksjoner, så hopper jeg til den i spillet også. Med refleksjoner mener jeg at det reflekterer på en måte... noe, men ikke det den burde, så det ser bare rart ut.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
inb4 noen begynner å regne på hvor mye tapt verdiskapning i det norske samfunnet den timebruken representerer.