Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Whops, jeg fikk tydeligvis ikke notis om at jeg var nevnt her. Sorri! I dag vil serveren være offline i noen timer mens jeg kjører RAM-check og sånn, serveren har spontanrebootet ca. en gang i uka i lengre tid, og vil gjerne til bunns i det.
 
Glemte å si fra, men serveren er tilbake på lufta. Fant ingen feil, så blir nok mer nedetid, men det blir ikke før om en stund, og skal si fra da også ;)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det har seg jo slik at noen av oss fortsatt spiller dette spillet.
Nå har jo Maraj klikka bananas og begynt å skrive bloggers om spillegals minecraft-server.
Riktignok ikke helt uten hjelp, men han har defintivt skrevet mesteparten forråsiresånn.

Det har seg jo slik at jeg og Maraj har laget vår egen Lore om alle de forskjellige områdene. Siden disse områdene og "folkeslagene" er pågående prosjekter, er jo dette ting som vil forandre seg etterhvert, men det startet ihvertfall med Skogsoppdvergfolket, og har nå utvidet seg til å omhandle en god del flere folkeslag og ikke folkeslag.

Uansett.

Vi har bloggen, og nå har vi også startet en wiki-side. Det viste seg rett og slett at det blir så mye folklore og mange områder at vi gjør dette delvis for å også få en oversikt over de forskjellige tingene vi lager.

Mye av grunnen til at vi gjør det slik er fordi det er mye morsommere å bygge ting når tinga liksom har en slags historie og forholde seg til, så dermed blir det også enklere.
Lager jo også egne stiler på de forskjellige stedene sånn at man på en måte får følelsen av at man har entret ett nytt rike. Så dermed lager vi sånne tulleregler som at Mørkets Dverger hater granitt (aka ikke bygge med granitt), eller at pillarfolket liker å bygge høye pillarer, eller at skogsoppdvergfolket ikke nødvendigvis bygger så stort men sperger helt på detaljer.

Vi valgte å kalle dette for DatHalvFjerdsSjov bare for å sørge for at det er enkelt å skjønne at det handler om Minecraft. Det er også skrevet feil, fordi vi er teite. Uan-Z. Her er linker

Blogg. Burde leses nedenfra og opp, for da får man rekkefølgen på ting. Kan også prøve å huske å legge nye linker hver gang det kommer nytt innlegg.

Wiki. Her kommer en del copypasta fra bloggen, samt mer oversiktlige greier om de forskjellige områdene og folkene. Det kommer vel etterhvert mer kartoppdateringer for å vise landegrenser og ja. bare generelt mer, men lettere å poste små ting og edits her.

også på instagram da
 
Fy faen.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Særlig, at jeg skal få såpass mye av creden. Følger vi statisikken nøyere opp i sømmene, ser vi at den skjevheten i innsats Agradula snakker om ligger på 49% vs. 51%.
 
1.11.2 er nå rullet ut på serveren. Det førte til at mfcula ble kastet ut (hadde vært online hele natta, lukter idling i mobfarm elns?) Beklager dette.

Edit: 1.11.2, ikke 1.10.2
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Du har luktesansen i orden. Jeg gir beskjed, siden han ikke har sg-konto.