Viewtiful Joe 2

#1
Jepp, Capcom annonserte idag at oppfølgeren til et av fjorårets beste

spill er på vei til både Gamecube og Playstation 2. Utgivelsesdatoen er forløpig satt til

vinteren en gang. (Om det er før eller etter nyttår står det ikke noe om)

Her

kan du lese mer.

Og her er en Q&A med mannen bak Viewtiful Joe, Atsushi

Inaba.






Woho!! Jeg gleder meg!!

:king:
 
#3
Jeg ble skuffet over Viewtiful Joe. Det var ensformig, kort og replay

valuen var dårligere enn jeg trodde. Dessuten var vanskelighetsgraden dårlig balansert.

Først greide jeg spillet på Kids, helt uten noen store problemer. Så kom jeg meg til The

Magnificent 5 på Adults, det var heller ikke noe problem. Men der stoppet det. Jeg prøvde

gang, på gang, på gang, men klarte det ikke. Jeg hadde cruiset fram helt dit, men plutselig

ble det så vanskelig at det ikke var morsomt. Spillet var alt i alt bra nok det, men

absolutt ikke så bra som mange ville ha det til å være.

En oppfølger frister med

andre ord ikke speielt her i gården.
 
#4
Jeg syntes Viewtiful Joe ligger i kategorien GameCube`s beste spill.

Spillet kan være en smule ensformig, men foruten det er spillet helt topp. Ett nyskapende og

fresht spill, men topp gameplay og vanvittig grafikk. Historien er litt hipp som happ, men

men ... En oppfølger er ett MUST, og hva er vel råere enn coop?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Opprinnelig skrevet av Morbo@21.04.2004, 09.16
Jeg ble skuffet  
over Viewtiful Joe. Det var ensformig, kort og replay valuen var dårligere enn jeg trodde.  
Dessuten var vanskelighetsgraden dårlig balansert. Først greide jeg spillet på Kids, helt  
uten noen store problemer. Så kom jeg meg til The Magnificent 5 på Adults, det var heller  
ikke noe problem. Men der stoppet det. Jeg prøvde gang, på gang, på gang, men klarte det  
ikke. Jeg hadde cruiset fram helt dit, men plutselig ble det så vanskelig at det ikke var  
morsomt. Spillet var alt i alt bra nok det, men absolutt ikke så bra som mange ville ha det  
til å være.

En oppfølger frister med andre ord ikke speielt her i gården.  
Det er ikke

noe vanskelig på Adults heller, når man lærer seg rutinene. Jeg skal innrømme at jeg slet

selv før jeg leste noen guider på internett om noen av bossene, men etter jeg kunne rutinene

på bossene ble spillet mye morsommere. Og det er tross alt derfor jeg spiller. For å ha det

morsomt. :)

Hvis

det ikke er veldig store endringer i VJ2 fra VJ, tror jeg ikke jeg kjøper det for full pris.
 
#6
Jeg kjøper det for full pris uansett, VJ var og er drit genialt. Tankne på

at de faktisk skal ha COOP i dette spillet er verdt vær eneste krone dette spille måtte

koste. Dual Comboes og masse Jugling i Slow mo!?:) FETT!
 
#7
Dette blir uten tvil kjøpt på GC as. Må jo ha oppfølgeren på samme konsoll

som det forrige spillet. Gleder meg til Coop også, smart ide da. Coop spill uten split

screen er alltid genialt.
 
#11
Viewtiful Joe er et genialt spill som viste at 2D-spill fortsatt kan være like bra som 3D-spill, og Viewtiful Joe var etter min mening en liten revolusjon innen den sjangeren. Gleder meg til oppfølgeren, og det at det er Coop er jo bra. Ja, dette skal kjøpes med en gang det kommer.

Viewtiful Joe (1-ern) kommer forresten i løpet av året på PlayStation 2 også.