Virtua Fighter 2 kommer til PS2

Virtua Fighter 2 coming to the PS2

Sega will revive its classic 3D arcade fighter in Japan this October.
TOKYO--Sega will release its classic arcade 3D fighting game Virtua Fighter 2 for the PlayStation 2 in Japan on October 14. The game will be the latest release in the Sega Ages 2500 series, which brings back classic Sega games for a retail price of 2,500 yen ($22). The company has not made any plans for a North American release.

According to Dorimaga magazine, Virtua Fighter 2 for the PS2 is being developed by Sega-AM2, which is the studio that created the original arcade version. Sega says that graphics and sound in the PS2 version will be arcade quality, and the game will come with two modes that allow players to play the game as the original edition from 1994 or the updated edition from 1995, known as Virtua Fighter 2.1

Kilde: GameSpot

Unnskyld meg hvis jeg tar helt feil, men blir ikke det som å gi ut FIFA 96 på nytt til Gamecube? Hva er poenget? Hva er det med Virtua Fighter 2 som ikke finnes i Virtua Fighter 4 Evolution?

Det er jo en skikkelig nostalgitripp å slippe VF2 til PS2. Virtua Fighter 2 ble forresten sluppet for første gang til Sega Saturn i 1995, så det er jo nesten det samme som å spille Doom på PC i oppspritet utgave på PC, eller re-releasinga av de gode gamle spilla i nytt format på Game Boy Advance.

Ikke så mye som melkinga av Sims-konsepter. Jeg bare undrer hvor mange ekstrapakker vi kan vente oss til The Sims 2 :holdkjeft:

Jeg mener nå dette er noe helt annet enn re-release av gamle spill som ikke kan sammenlignes med dagens spill. Virtua Fighter 2 er jo et 3D beatem'up spill med dårlig grafikk og "eldre" gameplay, mens Virtua Fighter 4 er et 3D beat'em up spill med god grafikk og finpusset gameplay, i samme serien attpåtil.

De andre spillene er ikke tilgjengelig i dag på noen måte annet enn emulatorer. Virtua Fighter er tilgjengelig i dag, med bedre grafikk gameplay og lyd. Nostalgi-tripp kun for de som spillte de før i gamle dager. Det er dette som kan kalles EKTE melking. Derimot vil det å spille Zelda eller Mario Bros gi en helt ny opplevelse for de som aldri har spillt de før, i motsetning til VF2 som bare vil gi en følelse av å spille en veldig gammel versjon av et av dagens beste 3D beat'em up spill.

Det hadde vært bedre hvis de heller hadde laget et helt nytt spill i serien.
Jeg hadde ikke kjøpt det uansett. For meg holder det i massevis med kun Virtua Fighter 4. Det eneste som pleier å være forskjellen i oppfølgere til slossespill pleier kun å være noen nye karakterer som du kan spille som, noen nye baner og litt forbedret grafikk.
De bør begynne å finne på noe nytt.